Auteur Topic: Interlinks  (gelezen 123418 keer)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Interlinks
« Reactie #405 Gepost op: 19 mei 2015, 08:51:22 »
Ik heb ook zo'n ontzettende twijfel over die alleraardigste dames en heren die op de commerciele televisie mijn toekomst kunnen voorspellen middels een sms dan wel telefonisch consult. Die kunnen toch niet allemaal  een slechte inborst hebben en uit zijn op de zuur verdiende centjes van hardwerkende mensen? Hoe vaak hebben ze het niet bij het rechte eind met een vraag over pijn in de onderrug of een overleden familielid?
ok in die kringen zie je veel dezelfde mensen bjj herhaling te rade gaan wier begrip verder gaat dan zwart/wit omdat ze zelf toch toetsing uitvoeren....

Je vergist je op een essentieel punt. Afgaande op het aantal aanhangers ben jij hier degene die mij iets ongerijmds probeert aan te smeren.
Ten million (or billion for all I care) wrongs don't make it a right. Uit het aantal religieuzen van een bepaalde signatuur zou ik ook geen keuze voor een godsdienst durven aanbevelen. Maar samen iets aanhangen geeft wél samenhorigheidsgevoel,  en dat is fijn.

Jij mag het graag zwart - wit houden maar dat klopt niet. Als we een formulier zouden maken waarop iedereen hier kan aanvinken waar hij wel en niet in gelooft zul je zien dat er nauwelijks mensen zijn die over alle onderwerpen hetzelfde denken.

Er is geen zwart - wit. Dat wordt grif toegegeven als je elkaar persoonlijk spreekt maar op een forum mag dat kennelijk niet. Zelfs Gent heeft dit ook toegegeven. Hij hoorde ook gewoon verschil in kabeltjes op een forumbijeenkomst. Omdat het technisch niet kan is iedereen in de onwrikbare stellingen gejaagd.

Jij bent een soort Han 2.0. Erg lief maar onverstoorbaar altijd dezelfde mening uitend. Ik kan me nog een dag in Han's studio herinneren waar we,  gewoon luisterend, op mijn verzoek een interlinkje verwisselden. Ik zeg dan nooit iets en wacht af. 'Wat gek, het klinkt anders.'. Zoals altijd klopte de beschrijving van de veranderingen met wat ik zelf hoorde.

Als het waar is wat jij beweert is iets waar jij ook al niet in gelooft waar: telepathie moet dan bestaan. Wat mij betreft oké.
Nog even wat extra olie op het vuur Huub, want dat fikt natuurlijk als een gek !  ;)

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Interlinks
« Reactie #406 Gepost op: 19 mei 2015, 09:01:22 »
Heeft je argumentatie het echt nodig om te suggereren dat Han, Gent en ik nog een soort van outcoming moeten ondergaan terwijl we stiekem eigenlijk best weten dat kabelverschillen hoorbaar zijn?
Ik denk dat wij (ik in elk geval) meermalen hebben aangegeven, óók verschillen te ervaren bij tal van veranderingen ( en ook zonder veranderingen) maar dat we die niet zonder meer voor zoete koek slikken en graag meer toetsing zien.
Het gegeven dat voor het herkennen van verschillen tussen componenten bijna immer:
- vertrouwde eigen installaties
- weken van luisteren
-afwezigheid van prestatiedruk
-en bovenal weten welke component er speelt
nodig zijn, maakt het voor mij een wankele constructie die ik, tot de witte olifant zich daadwerkelijk meldt, even links laat liggen ten faveure van mijn wereldbeeld.
Ik begrijp dat jij dit voor je eigen gemoedsrust graag als zwart-witkijken kenschetst, so be It.
An inability to grasp science is no argument against it....

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Interlinks
« Reactie #407 Gepost op: 19 mei 2015, 10:15:42 »
Heeft je argumentatie het echt nodig om te suggereren dat Han, Gent en ik nog een soort van outcoming moeten ondergaan terwijl we stiekem eigenlijk best weten dat kabelverschillen hoorbaar zijn?
Ik denk dat wij (ik in elk geval) meermalen hebben aangegeven, óók verschillen te ervaren bij tal van veranderingen ( en ook zonder veranderingen) maar dat we die niet zonder meer voor zoete koek slikken en graag meer toetsing zien.
Het gegeven dat voor het herkennen van verschillen tussen componenten bijna immer:
- vertrouwde eigen installaties
- weken van luisteren
-afwezigheid van prestatiedruk
-en bovenal weten welke component er speelt
nodig zijn, maakt het voor mij een wankele constructie die ik, tot de witte olifant zich daadwerkelijk meldt, even links laat liggen ten faveure van mijn wereldbeeld.
Ik begrijp dat jij dit voor je eigen gemoedsrust graag als zwart-witkijken kenschetst, so be It.

Als je zou waarschuwen voor de valkuilen bij het vergelijken van componenten zou ik je 100% gelijk geven. Ik denk dat dat bij jou wel de achterliggende boodschap is. De boodschap wordt alleen door veel mensen gebracht als een waarheid en dat is wat wringt.

Ik denk heus ook dat de meeste kabels, versterkers en dacs gewoon hetzelfde klinken. Daar neem ik als audiofiel echter geen genoegen mee. Er is hier en daar wat te vinden wat voor mij net het verschil maakt. Het is alleen lastig die componenten te vinden.

Wat dan niet bepaald helpt zijn dit soort discussies. Ik zou wel eens willen babbelen over die uithoeken van de hifi die voor mij interessant zijn. Audio Note bijvoorbeeld kan echt magisch klinken maar niet in alle settings. Hoe kun je dat oplossen? Wat werkt het best? Wat zijn de ervaringen van anderen? Ik ben bang dat we blijven hangen in een gevecht of het wel zoveel uitmaakt. Jammer.
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Interlinks
« Reactie #408 Gepost op: 19 mei 2015, 10:25:24 »
Met Audio Note sla je een spijker op zijn kop, da's een buizenmerk en buizenversterkers laten zich, afhankelijk van de schakeling, kenmerken door interactie met (lastige) lasten. Afhankelijk van de opzet kun je dus verschillen in klank verwachten en dan kan de smaak op haast magische wijze getriggerd worden met een met een gelukzalig gevoel tot gevolg.
Zulke setups zullen er met een blindtest ook wel uitkomen naar mijn idee.
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2015, 10:56:43 door Be Tweeter »
An inability to grasp science is no argument against it....

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Interlinks
« Reactie #409 Gepost op: 19 mei 2015, 10:32:22 »
[...]
Omdat het technisch niet kan is iedereen in de onwrikbare stellingen gejaagd.
[...]
Dat is dan heel jammer, want er is nog zoveel meer dan alleen de technische kant van de zaak. Wie weet is het een mannending om alleen oog te hebben voor het technische.

Groet,
Jacco

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Interlinks
« Reactie #410 Gepost op: 19 mei 2015, 10:33:40 »
Met Audio Note sla je een spijker op zijn kop, da's een buizenmerk en buizenversterkers laten zich, afhankelijk van de schakeling, kenmerken door interactie met (lastige lasten). Afhankelijk van de opzet kun je dus verschillen in klank verwachten en dan kan de smaak op haast magische wijze getriggerd worden met een met een gelukzalig gevoel tot gevolg.
Zulke setups zullen er met een blindtest ook wel uitkomen naar mijn idee.

Kijk maar uit. Voordat je het weet heb je iemand in je nek hijgen die jou gaat vertellen dat je dat verschil niet eens kunt horen. Wel de uitgangsniveaus aan elkaar gelijkmaker hè?

Dat je die verschillen wel zou kunnen horen in een ABX is erg speculatief. Kun je dat bewijzen? Kortom, je bent net als de rest.  :)
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Interlinks
« Reactie #411 Gepost op: 19 mei 2015, 10:34:55 »
Ach en zo zullen Needles ook altijd mensen blijven verbazen...... Welke kant dat ook opgaat... Iedereen die bij mij die dingen komt beluisteren slaat stijl achterover....van verbazing. Ik ben persoonlijk gek van de HiVi B3S driver van Swans, maar even goed met een FRS8 van visaton die €9,00 kost. Sterker nog de set die ik vorige week had afgebouwd staan al weer bij een forumlid in een ander dorp hier in de buurt de sterren van de hemel te spelen... Op het moment dat ik dit schrijf, stromen de Whats-Appjes van de nieuwe dol gelukkige eigenaar binnen 8)
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Interlinks
« Reactie #412 Gepost op: 19 mei 2015, 10:42:16 »
Ach en zo zullen Needles ook altijd mensen blijven verbazen...... Welke kant dat ook opgaat... Iedereen die bij mij die dingen komt beluisteren slaat stijl achterover....van verbazing. Ik ben persoonlijk gek van de HiVi B3S driver van Swans, maar even goed met een FRS8 van visaton die €9,00 kost. Sterker nog de set die ik vorige week had afgebouwd staan al weer bij een forumlid in een ander dorp hier in de buurt de sterren van de hemel te spelen... Op het moment dat ik dit schrijf, stromen de Whats-Appjes van de nieuwe dol gelukkige eigenaar binnen 8)

Totdat je Queens of the Stone Age leuk gaat vinden.  ;D
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Interlinks
« Reactie #413 Gepost op: 19 mei 2015, 10:52:35 »
Effe snel.

Een gedachte die bij me opborrelt. Spontaan.  Ik heb het niet gecontroleerd. Ik kan het mis hebben.

Waren het niet de gelovigen die er niet aan wilden dat de aarde rond was en niet het middelpunt van het universum?
Waren het de natuurkundigen die het uiteindelijk goed hadden?  De aarde is rond en verre van het middelpunt van het universum.

Of moeten we dit in twijfel trekken omdat de wereld niet zo zwart wit in elkaar steekt?

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Interlinks
« Reactie #414 Gepost op: 19 mei 2015, 10:53:45 »
[...]
Omdat het technisch niet kan is iedereen in de onwrikbare stellingen gejaagd.
[...]
Dat is dan heel jammer, want er is nog zoveel meer dan alleen de technische kant van de zaak. Wie weet is het een mannending om alleen oog te hebben voor het technische.

Groet,
Jacco

Dat is dan wel jouw mannending. Mij interesseert de technische kant van de zaak helemaal niets. Als het maar correct is gebouwd en niet kaduuk is. Voor de rest geldt alleen de klank. En die is over het algemeen rechttoe-rechtaan maar soms stijgt het boven de massa uit. Voor mij althans.
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Interlinks
« Reactie #415 Gepost op: 19 mei 2015, 10:57:22 »
Effe snel.

Een gedachte die bij me opborrelt. Spontaan.  Ik heb het niet gecontroleerd. Ik kan het mis hebben.

Waren het niet de gelovigen die er niet aan wilden dat de aarde rond was en niet het middelpunt van het universum?
Waren het de natuurkundigen die het uiteindelijk goed hadden?  De aarde is rond en verre van het middelpunt van het universum.

Of moeten we dit in twijfel trekken omdat de wereld niet zo zwart wit in elkaar steekt?

Marcel

Dan heb ik nieuws: de wereld is een bol. Voordien dacht iedereen dat hij plat was. Zo zijn er wel meer voor-na momenten geweest in de geschiedenis van de wetenschap. Nog steeds, eigenlijk.
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Interlinks
« Reactie #416 Gepost op: 19 mei 2015, 11:00:24 »
[...]
Omdat het technisch niet kan is iedereen in de onwrikbare stellingen gejaagd.
[...]
Dat is dan heel jammer, want er is nog zoveel meer dan alleen de technische kant van de zaak. Wie weet is het een mannending om alleen oog te hebben voor het technische.

Groet,
Jacco

Dat is dan wel jouw mannending. Mij interesseert de technische kant van de zaak helemaal niets. Als het maar correct is gebouwd en niet kaduuk is. Voor de rest geldt alleen de klank. En die is over het algemeen rechttoe-rechtaan maar soms stijgt het boven de massa uit. Voor mij althans.
Het ging er niet om om mijn gedrag danwel jouw gedrag erbij te halen. Dat zou het een op de persoon getinte discussie kunnen doen laten lijken, en dat was nou net niet de bedoeling.

Waarom is het een onwrikbare stelling?

Groet,
Jacco

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Interlinks
« Reactie #417 Gepost op: 19 mei 2015, 11:01:59 »
Dus het zou maar zo eens kunnen zijn dat de gelovers ("weters") van het "feit" dat interlinks klinken ook een voor na momentje krijgen en toe moeten geven dat de technici gelijk hebben.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Interlinks
« Reactie #418 Gepost op: 19 mei 2015, 11:04:00 »
Met Audio Note sla je een spijker op zijn kop, da's een buizenmerk en buizenversterkers laten zich, afhankelijk van de schakeling, kenmerken door interactie met (lastige lasten). Afhankelijk van de opzet kun je dus verschillen in klank verwachten en dan kan de smaak op haast magische wijze getriggerd worden met een met een gelukzalig gevoel tot gevolg.
Zulke setups zullen er met een blindtest ook wel uitkomen naar mijn idee.

Kijk maar uit. Voordat je het weet heb je iemand in je nek hijgen die jou gaat vertellen dat je dat verschil niet eens kunt horen. Wel de uitgangsniveaus aan elkaar gelijkmaker hè?

Dat je die verschillen wel zou kunnen horen in een ABX is erg speculatief. Kun je dat bewijzen? Kortom, je bent net als de rest.  :)
Spuit elf die mij vertelt dat niets menselijks me vreemd zou zijn, dat had ik vanmorgen zelf al gedaan, geloof ik. ;)  Excuses dat ik me even op het pad van de menselijke gedragingen en daarmee de grijstinten heb begeven. Ik zal me bij zwart- wit houden.
An inability to grasp science is no argument against it....

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Interlinks
« Reactie #419 Gepost op: 19 mei 2015, 11:06:08 »
HuubF, je schrijft dat de technische kant van de zaak je niet interesseert.
Waarom niet?  Je doet mee in een discussie waar het om techniek gaat.  Elektronica.
Waarom wil je wel dat ik me jou kant op beweeg en me inleef in jouw belevingswereld?
Waarom beweeg jij niet mijn kant op en probeer je wat van de techniek te begrijpen?

Of wil jij me vertellen dat er in mijn versterker alleen maar rook zit? 

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000