Auteur Topic: Interlinks  (gelezen 123577 keer)

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #390 Gepost op: 18 mei 2015, 23:41:13 »
Een ultiem bewijs zorgt ervoor dat vanaf dat moment het bewezen feit verder als algemeen aanvaarde waarheid door het leven gaat.

Met een abx kun je alleen uitspraken doen over de vergeleken goederen met de aanwezige mensen op dat ene moment. Hou dan ook eindelijk eens op met het verwarren van wetenschap met een hobby.
Tsja, Huub. Dan heb je waarschijnlijk nog nooit een dergelijke test achter de knoppen meegemaakt. Ik wel. Meerdere keren zelfs. Echt kippenvel wanneer je overschakelt en de muziek seemless doorspeelt. Ook al gaat het door totaal andere kanalen. Interlinks, versterkers, cd-spelers en een combi van die allen. Dat is pas schrikken.

Groet,
Jacco

 Baa Weer een illusie in duigen. :cheers:
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Interlinks
« Reactie #391 Gepost op: 18 mei 2015, 23:54:10 »
Ik krijg steeds sterker het idee dat ervaren klankverschillen tussen tweemaal hetzelfde setje met louter de suggestie als zou er iets zijn veranderd veelzeggender zijn dan het twistpunt of minieme meetbare kabelverschillen mogelijkerwijs hoorbaar zijn, laat staan dat er onmeetbare hoorbare verschillen tussen zouden zitten.
An inability to grasp science is no argument against it....

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #392 Gepost op: 18 mei 2015, 23:56:25 »
Ik vind er niks meer aan, dat hele HiFi gebeuren.
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #393 Gepost op: 19 mei 2015, 00:09:08 »
De hele wetenschap kan ook wel in de prullenbak.
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Interlinks
« Reactie #394 Gepost op: 19 mei 2015, 00:19:52 »
Ook het audioleven is een tranendal als je het talent hebt om het te herkennen. Sommigen ontbreekt het aan alle antennes daarvoor en genieten gewoon ongecompliceerd van muziekjes.
An inability to grasp science is no argument against it....

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Interlinks
« Reactie #395 Gepost op: 19 mei 2015, 06:43:17 »
Ja, echt wel! Ik dacht nog dat het zo niet kon. Maar het was gewoon echt waar: de angstaanjagende gelijkheid trof me in heel mijn wezen. De eerste keer op een zolderkamer in Schijndel.

Groet,
Jacco

Zelf heb ik verschillende keren een setting gehad waarmee ik met 1 knopje tussen 2 interlinks of 2 dacs kon kiezen. Ik hoopte zo het verschil gemakkelijker te kunnen vaststellen. Het lukte niet. Ik dacht duidelijk verschil te horen als ik gewoon naar muziek luisterde maar dat verschil verdampte met een AB test. Daar was niet eens een X voor nodig.

Ik heb daaruit de conclusie getrokken dat zo'n vergelijkende test mij bij mijn hobby niet helpt. Een klein aantal mensen beschouwt het echter als de waarheid. Dat lijkt logisch maar kun je alleen doen door te geloven dat eerbiedwaardige bedrijven en massa's mensen raaskallen of fraudeurs zijn. Het is de ene (on) logica tegen de andere.
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Interlinks
« Reactie #396 Gepost op: 19 mei 2015, 06:56:12 »
Ja, echt wel! Ik dacht nog dat het zo niet kon. Maar het was gewoon echt waar: de angstaanjagende gelijkheid trof me in heel mijn wezen. De eerste keer op een zolderkamer in Schijndel.

Groet,
Jacco

Zelf heb ik verschillende keren een setting gehad waarmee ik met 1 knopje tussen 2 interlinks of 2 dacs kon kiezen. Ik hoopte zo het verschil gemakkelijker te kunnen vaststellen. Het lukte niet. Ik dacht duidelijk verschil te horen als ik gewoon naar muziek luisterde maar dat verschil verdampte met een AB test. Daar was niet eens een X voor nodig.

Ik heb daaruit de conclusie getrokken dat zo'n vergelijkende test mij bij mijn hobby niet helpt. Een klein aantal mensen beschouwt het echter als de waarheid. Dat lijkt logisch maar kun je alleen doen door te geloven dat eerbiedwaardige bedrijven en massa's mensen raaskallen of fraudeurs zijn. Het is de ene (on) logica tegen de andere.
Uit je conclusie maak ik op dat je er niets van begrepen hebt of wilt begrijpen.....
Science is no democracy

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Interlinks
« Reactie #397 Gepost op: 19 mei 2015, 07:25:03 »
Ja, echt wel! Ik dacht nog dat het zo niet kon. Maar het was gewoon echt waar: de angstaanjagende gelijkheid trof me in heel mijn wezen. De eerste keer op een zolderkamer in Schijndel.

Groet,
Jacco

Zelf heb ik verschillende keren een setting gehad waarmee ik met 1 knopje tussen 2 interlinks of 2 dacs kon kiezen. Ik hoopte zo het verschil gemakkelijker te kunnen vaststellen. Het lukte niet. Ik dacht duidelijk verschil te horen als ik gewoon naar muziek luisterde maar dat verschil verdampte met een AB test. Daar was niet eens een X voor nodig.

Ik heb daaruit de conclusie getrokken dat zo'n vergelijkende test mij bij mijn hobby niet helpt. Een klein aantal mensen beschouwt het echter als de waarheid. Dat lijkt logisch maar kun je alleen doen door te geloven dat eerbiedwaardige bedrijven en massa's mensen raaskallen of fraudeurs zijn. Het is de ene (on) logica tegen de andere.
Uit je conclusie maak ik op dat je er niets van begrepen hebt of wilt begrijpen.....

Oef dat klinkt stoer! Ik hoop werkelijk dat je begrip van de wereld dieper gaat dan zwart - wit.
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Interlinks
« Reactie #398 Gepost op: 19 mei 2015, 07:27:19 »
Ik heb ook zo'n ontzettende twijfel over die alleraardigste dames en heren die op de commerciele televisie mijn toekomst kunnen voorspellen middels een sms dan wel telefonisch consult. Die kunnen toch niet allemaal  een slechte inborst hebben en uit zijn op de zuur verdiende centjes van hardwerkende mensen? Hoe vaak hebben ze het niet bij het rechte eind met een vraag over pijn in de onderrug of een overleden familielid?
ok in die kringen zie je veel dezelfde mensen bjj herhaling te rade gaan wier begrip verder gaat dan zwart/wit omdat ze zelf toch toetsing uitvoeren....
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2015, 07:35:25 door Be Tweeter »
An inability to grasp science is no argument against it....

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Interlinks
« Reactie #399 Gepost op: 19 mei 2015, 07:47:55 »
Ik heb ook zo'n ontzettende twijfel over die alleraardigste dames en heren die op de commerciele televisie mijn toekomst kunnen voorspellen middels een sms dan wel telefonisch consult. Die kunnen toch niet allemaal  een slechte inborst hebben en uit zijn op de zuur verdiende centjes van hardwerkende mensen? Hoe vaak hebben ze het niet bij het rechte eind met een vraag over pijn in de onderrug of een overleden familielid?
ok in die kringen zie je veel dezelfde mensen bjj herhaling te rade gaan wier begrip verder gaat dan zwart/wit omdat ze zelf toch toetsing uitvoeren....

Je vergist je op een essentieel punt. Afgaande op het aantal aanhangers ben jij hier degene die mij iets ongerijmds probeert aan te smeren.
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Interlinks
« Reactie #400 Gepost op: 19 mei 2015, 07:54:31 »
Ja, echt wel! Ik dacht nog dat het zo niet kon. Maar het was gewoon echt waar: de angstaanjagende gelijkheid trof me in heel mijn wezen. De eerste keer op een zolderkamer in Schijndel.

Groet,
Jacco

Zelf heb ik verschillende keren een setting gehad waarmee ik met 1 knopje tussen 2 interlinks of 2 dacs kon kiezen. Ik hoopte zo het verschil gemakkelijker te kunnen vaststellen. Het lukte niet. Ik dacht duidelijk verschil te horen als ik gewoon naar muziek luisterde maar dat verschil verdampte met een AB test. Daar was niet eens een X voor nodig.

Ik heb daaruit de conclusie getrokken dat zo'n vergelijkende test mij bij mijn hobby niet helpt. Een klein aantal mensen beschouwt het echter als de waarheid. Dat lijkt logisch maar kun je alleen doen door te geloven dat eerbiedwaardige bedrijven en massa's mensen raaskallen of fraudeurs zijn. Het is de ene (on) logica tegen de andere.
Uit je conclusie maak ik op dat je er niets van begrepen hebt of wilt begrijpen.....

Oef dat klinkt stoer! Ik hoop werkelijk dat je begrip van de wereld dieper gaat dan zwart - wit.

En nu maar hopen dat Ando dat begrijpt of wilt begrijpen... ;D

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Interlinks
« Reactie #401 Gepost op: 19 mei 2015, 08:03:16 »
Ik heb ook zo'n ontzettende twijfel over die alleraardigste dames en heren die op de commerciele televisie mijn toekomst kunnen voorspellen middels een sms dan wel telefonisch consult. Die kunnen toch niet allemaal  een slechte inborst hebben en uit zijn op de zuur verdiende centjes van hardwerkende mensen? Hoe vaak hebben ze het niet bij het rechte eind met een vraag over pijn in de onderrug of een overleden familielid?
ok in die kringen zie je veel dezelfde mensen bjj herhaling te rade gaan wier begrip verder gaat dan zwart/wit omdat ze zelf toch toetsing uitvoeren....

Je vergist je op een essentieel punt. Afgaande op het aantal aanhangers ben jij hier degene die mij iets ongerijmds probeert aan te smeren.
Ten million (or billion for all I care) wrongs don't make it a right. Uit het aantal religieuzen van een bepaalde signatuur zou ik ook geen keuze voor een godsdienst durven aanbevelen. Maar samen iets aanhangen geeft wél samenhorigheidsgevoel,  en dat is fijn.
An inability to grasp science is no argument against it....

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Interlinks
« Reactie #402 Gepost op: 19 mei 2015, 08:03:47 »
..

Het verminken van draadjes door het leeghalen van berichten wordt niet op prijs gesteld.
GE: Je bent daar al eerder op aangesproken. 
Bij herhaling zulks mag je een week aan de zijlijn (uitsluiting) staan.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Interlinks
« Reactie #403 Gepost op: 19 mei 2015, 08:06:33 »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Interlinks
« Reactie #404 Gepost op: 19 mei 2015, 08:37:42 »
Ik heb ook zo'n ontzettende twijfel over die alleraardigste dames en heren die op de commerciele televisie mijn toekomst kunnen voorspellen middels een sms dan wel telefonisch consult. Die kunnen toch niet allemaal  een slechte inborst hebben en uit zijn op de zuur verdiende centjes van hardwerkende mensen? Hoe vaak hebben ze het niet bij het rechte eind met een vraag over pijn in de onderrug of een overleden familielid?
ok in die kringen zie je veel dezelfde mensen bjj herhaling te rade gaan wier begrip verder gaat dan zwart/wit omdat ze zelf toch toetsing uitvoeren....

Je vergist je op een essentieel punt. Afgaande op het aantal aanhangers ben jij hier degene die mij iets ongerijmds probeert aan te smeren.
Ten million (or billion for all I care) wrongs don't make it a right. Uit het aantal religieuzen van een bepaalde signatuur zou ik ook geen keuze voor een godsdienst durven aanbevelen. Maar samen iets aanhangen geeft wél samenhorigheidsgevoel,  en dat is fijn.

Jij mag het graag zwart - wit houden maar dat klopt niet. Als we een formulier zouden maken waarop iedereen hier kan aanvinken waar hij wel en niet in gelooft zul je zien dat er nauwelijks mensen zijn die over alle onderwerpen hetzelfde denken.

Er is geen zwart - wit. Dat wordt grif toegegeven als je elkaar persoonlijk spreekt maar op een forum mag dat kennelijk niet. Zelfs Gent heeft dit ook toegegeven. Hij hoorde ook gewoon verschil in kabeltjes op een forumbijeenkomst. Omdat het technisch niet kan is iedereen in de onwrikbare stellingen gejaagd.

Jij bent een soort Han 2.0. Erg lief maar onverstoorbaar altijd dezelfde mening uitend. Ik kan me nog een dag in Han's studio herinneren waar we,  gewoon luisterend, op mijn verzoek een interlinkje verwisselden. Ik zeg dan nooit iets en wacht af. 'Wat gek, het klinkt anders.'. Zoals altijd klopte de beschrijving van de veranderingen met wat ik zelf hoorde.

Als het waar is wat jij beweert is iets waar jij ook al niet in gelooft waar: telepathie moet dan bestaan. Wat mij betreft oké.
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)