Auteur Topic: Interlinks  (gelezen 123417 keer)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Interlinks
« Reactie #375 Gepost op: 18 mei 2015, 19:52:57 »
..

What seems to be the problem?

Groet, Mark
GE heeft niet één, maar twee punten gemaakt !  :D :D :D

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #376 Gepost op: 18 mei 2015, 19:53:58 »
Ja, dat is geen inbeelding! ;D
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: Interlinks
« Reactie #377 Gepost op: 18 mei 2015, 19:54:20 »
En wat is het uitgangspunt van een ABX dan?

Groet, Mark
Leg maar in het kort uit hoe ABX in het werk gaat.
Wat ik er ongeveer van weet is dat kabel A wordt beluisterd, dan kabel B en dan kabel X (kan A of B zijn). Maar wat is de tijd die je per sessie beluisterd?

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Interlinks
« Reactie #378 Gepost op: 18 mei 2015, 20:02:05 »
Waarom zou tijd juist een belangrijke factor zijn of niet natuurlijk?

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: Interlinks
« Reactie #379 Gepost op: 18 mei 2015, 20:03:21 »
Om beter de verschillen te kunnen beluisteren, als die er zijn.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Interlinks
« Reactie #380 Gepost op: 18 mei 2015, 20:03:30 »
En wat is het uitgangspunt van een ABX dan?

Groet, Mark
Leg maar in het kort uit hoe ABX in het werk gaat.
Wat ik er ongeveer van weet is dat kabel A wordt beluisterd, dan kabel B en dan kabel X (kan A of B zijn). Maar wat is de tijd die je per sessie beluisterd?

Dat mag de luisteraar bepalen.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: Interlinks
« Reactie #381 Gepost op: 18 mei 2015, 20:05:10 »
En wat is het uitgangspunt van een ABX dan?

Groet, Mark
Leg maar in het kort uit hoe ABX in het werk gaat.
Wat ik er ongeveer van weet is dat kabel A wordt beluisterd, dan kabel B en dan kabel X (kan A of B zijn). Maar wat is de tijd die je per sessie beluisterd?

Dat mag de luisteraar bepalen.
Dus je kunt een aantal keren hetzelfde muziek stukje beluisteren?

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Interlinks
« Reactie #382 Gepost op: 18 mei 2015, 20:08:08 »
Om beter de verschillen te kunnen beluisteren, als die er zijn.

Als de verschillen significant genoeg zijn, behoeft er niet langer geluisterd te worden. Dat is dan enkel om nog meer niet significante verschillen te ontwaren.

Als de test te doen is om die laatste verschilletjes waar te kunnen nemen zegt het nu al veel over de gepredikte verschillen.

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Interlinks
« Reactie #383 Gepost op: 18 mei 2015, 20:11:09 »
En wat is het uitgangspunt van een ABX dan?

Groet, Mark
Leg maar in het kort uit hoe ABX in het werk gaat.
Wat ik er ongeveer van weet is dat kabel A wordt beluisterd, dan kabel B en dan kabel X (kan A of B zijn). Maar wat is de tijd die je per sessie beluisterd?

Dat mag de luisteraar bepalen.
Dus je kunt een aantal keren hetzelfde muziek stukje beluisteren?

Zelfs vooraf afwisselend A en B beluisteren om 't te toetsen op verschillen.
« Laatst bewerkt op: 18 mei 2015, 21:14:23 door Hififreak »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Interlinks
« Reactie #384 Gepost op: 18 mei 2015, 20:30:38 »
Gelovers zijn het per definitie niet met elkaar eens geloof ik....kijk maar naar het aantal kerkgemeenschappen.

En waarom is dat een goede vergelijking? :-[

Sorry, ik hou me erbuiten. ;D

Iedereen gelooft in zijn eigen 'ding'. Dat kan ook omdat het geen bewezen feiten zijn. Daarmee wil ik niet zeggen dat er iets mis mee is, zo zit de mensheid nu eenmaal in elkaar. Zelf vind ik dat je geloof ook niet hoeft te onderbouwen. Of zelfs niet moet proberen te onderbouwen. Dat is je eigen beleving, dat hoef je niet te verdedigen. Maar je moet het dan ook wel als geloof brengen en niet als een feit. Dan hebben we ook niet van die onzinnige eindeloze discussies.

Na deze ellenlange discussie heb ik het gevoel overgehouden dat je probeert je beleving anderen door hun strot te duwen als zijnde een vaststaand feit. Dit probeer je te onderbouwen met allerlei 'bewijsmateriaal' wat je her en der van internet kopieërt en plakt en waar je mi zelf de ballen niet van snapt. Maar het als het op het leveren van het ultieme bewijs aan komt, de ABX-test, dan haak je af.

Dit hele gedoe doet mij terugdenken aan de geschiedenis en het heden waarin diverse geloven uitermate intolerant tegenover elkaar staan. Een aantal partijen denkt dat hun geloof het enige is en de rest van de wereld zal daarvoor moeten wijken. De ene keer is het onthoofden, de andere keer levend verbranden.

Over de feiten is geen onenigheid mogelijk, die staan vast. Als jij gelooft in je interlinks is dat geen probleem, maar probeer het anderen niet door hun strot te duwen als een feit want dat kun je niet bewijzen. Ook ik ben een mens en heb zo mijn belevingen die ik op geen enkele manier kan onderbouwen. Dat is ook helemaal geen probleem, zolang ik het anderen maar niet door hun strot probeer te duwen als een feit......

Moraal van het verhaal: geniet van je (interlink-) beleving, niemand zal dat ontkennen of je af willen nemen, maar breng het niet als een vaststaand feit zolang je geen onomstotelijke bewijzen hebt.

Zo, nu ben ik er (voorlopig weer) even klaar mee!
« Laatst bewerkt op: 18 mei 2015, 20:59:42 door Ando »
Science is no democracy

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Interlinks
« Reactie #385 Gepost op: 18 mei 2015, 23:02:36 »
Een ultiem bewijs zorgt ervoor dat vanaf dat moment het bewezen feit verder als algemeen aanvaarde waarheid door het leven gaat.

Met een abx kun je alleen uitspraken doen over de vergeleken goederen met de aanwezige mensen op dat ene moment. Hou dan ook eindelijk eens op met het verwarren van wetenschap met een hobby.
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #386 Gepost op: 18 mei 2015, 23:07:23 »
Saaie bedoeling hier :wave: Ik hoor helemaal niets boven de 20khz ;D
« Laatst bewerkt op: 18 mei 2015, 23:11:44 door GoldenEars »
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Interlinks
« Reactie #387 Gepost op: 18 mei 2015, 23:08:45 »
Een ultiem bewijs zorgt ervoor dat vanaf dat moment het bewezen feit verder als algemeen aanvaarde waarheid door het leven gaat.

Met een abx kun je alleen uitspraken doen over de vergeleken goederen met de aanwezige mensen op dat ene moment. Hou dan ook eindelijk eens op met het verwarren van wetenschap met een hobby.
Tsja, Huub. Dan heb je waarschijnlijk nog nooit een dergelijke test achter de knoppen meegemaakt. Ik wel. Meerdere keren zelfs. Echt kippenvel wanneer je overschakelt en de muziek seemless doorspeelt. Ook al gaat het door totaal andere kanalen. Interlinks, versterkers, cd-spelers en een combi van die allen. Dat is pas schrikken.

Groet,
Jacco

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Interlinks
« Reactie #388 Gepost op: 18 mei 2015, 23:25:37 »
Een ultiem bewijs zorgt ervoor dat vanaf dat moment het bewezen feit verder als algemeen aanvaarde waarheid door het leven gaat.

Met een abx kun je alleen uitspraken doen over de vergeleken goederen met de aanwezige mensen op dat ene moment. Hou dan ook eindelijk eens op met het verwarren van wetenschap met een hobby.
Tsja, Huub. Dan heb je waarschijnlijk nog nooit een dergelijke test achter de knoppen meegemaakt. Ik wel. Meerdere keren zelfs. Echt kippenvel wanneer je overschakelt en de muziek seemless doorspeelt. Ook al gaat het door totaal andere kanalen. Interlinks, versterkers, cd-spelers en een combi van die allen. Dat is pas schrikken.

Groet,
Jacco

Ik geloof er geen barst van dat je schrok.  ;D
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Interlinks
« Reactie #389 Gepost op: 18 mei 2015, 23:33:26 »
Ja, echt wel! Ik dacht nog dat het zo niet kon. Maar het was gewoon echt waar: de angstaanjagende gelijkheid trof me in heel mijn wezen. De eerste keer op een zolderkamer in Schijndel.

Groet,
Jacco
« Laatst bewerkt op: 18 mei 2015, 23:37:52 door dekkersj »