Auteur Topic: Interlinks  (gelezen 123517 keer)

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Interlinks
« Reactie #330 Gepost op: 16 mei 2015, 16:15:09 »
Jeetje wat blijven we allemaal lief tegen elkaar! :cheers:

De (nieuw) megadure Nirvana die ik vanochtend per post heb binnengekregen doet het overigens opvallend goed.  :P
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

Wilco

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 940
Re: Interlinks
« Reactie #331 Gepost op: 16 mei 2015, 16:31:25 »
Als de muziek herkenbaar is zoals je het verwacht, dan zal de kabel het goed doen! :cheers:
The music sounds better, when you know who's playing it

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Interlinks
« Reactie #332 Gepost op: 16 mei 2015, 17:40:47 »
Jeetje wat blijven we allemaal lief tegen elkaar! :cheers:

De (nieuw) megadure Nirvana die ik vanochtend per post heb binnengekregen doet het overigens opvallend goed.  :P
Neem je die ook mee als je naar het Noorden komt, ben vol verwachting.
Eens buizen altijd buizen.

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #333 Gepost op: 16 mei 2015, 17:46:43 »
Jeetje wat blijven we allemaal lief tegen elkaar! :cheers:

De (nieuw) megadure Nirvana die ik vanochtend per post heb binnengekregen doet het overigens opvallend goed.  :P

Je hebt waarschijnlijk nog niet zo intensief geluisterd naar de Nirvana, maar kun je al iets zeggen over het verschil met de Titan? :)
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Interlinks
« Reactie #334 Gepost op: 16 mei 2015, 17:47:20 »
Jeetje wat blijven we allemaal lief tegen elkaar! :cheers:

De (nieuw) megadure Nirvana die ik vanochtend per post heb binnengekregen doet het overigens opvallend goed.  :P
Neem je die ook mee als je naar het Noorden komt, ben vol verwachting.
Muziek van Nirvana altijd goed een bak met herrie. :banana2: :bleh:

Wilco

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 940
Re: Interlinks
« Reactie #335 Gepost op: 16 mei 2015, 18:52:35 »
Jeetje wat blijven we allemaal lief tegen elkaar! :cheers:

De (nieuw) megadure Nirvana die ik vanochtend per post heb binnengekregen doet het overigens opvallend goed.  :P

Je hebt waarschijnlijk nog niet zo intensief geluisterd naar de Nirvana, maar kun je al iets zeggen over het verschil met de Titan? :)

Dat zal waarschijnlijk een wereld van verschil zijn! :rofl:
The music sounds better, when you know who's playing it

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Interlinks
« Reactie #336 Gepost op: 16 mei 2015, 19:05:03 »
Jeetje wat blijven we allemaal lief tegen elkaar! :cheers:

De (nieuw) megadure Nirvana die ik vanochtend per post heb binnengekregen doet het overigens opvallend goed.  :P

Je hebt waarschijnlijk nog niet zo intensief geluisterd naar de Nirvana, maar kun je al iets zeggen over het verschil met de Titan? :)

Dat zal waarschijnlijk een wereld van verschil zijn! :rofl:

In de portemonnee zeker...
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Interlinks
« Reactie #337 Gepost op: 16 mei 2015, 20:49:12 »
Jeetje wat blijven we allemaal lief tegen elkaar! :cheers:

De (nieuw) megadure Nirvana die ik vanochtend per post heb binnengekregen doet het overigens opvallend goed.  :P

Je hebt waarschijnlijk nog niet zo intensief geluisterd naar de Nirvana, maar kun je al iets zeggen over het verschil met de Titan? :)

Geen idee, ik had de Titan al een tijdje niet gebruikt. Maar wel goed geluid. Erg goed. Spectaculair om precies te zijn.
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Interlinks
« Reactie #338 Gepost op: 16 mei 2015, 22:57:00 »
Huub,

Ik weet niet wat er precies spectaculair is, maar ik roemde destijds de "rust" van de Nirvana kabels. Totdat ik na een hoop gewissel en tijden van audiefiele down-time(s), diezelfde rust en het sentiment wat ermee gepaard ging, ook (geheel ongewild en ongewenst) begon waar te nemen in andere kabels. Zelfs ordinair, redelijk onbeduidend, snoermateriaal leek en neeg gelijk(w)aardige kwaliteiten te bezitten.

Voor mij is dat inmiddels feitelijk waarmee ik je, je plezier en vreugde zeker niet wil ontnemen!

Dus; Geniet van de Nirvana SX en alles wat nog komen gaat!

Groet, Mark :)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Interlinks
« Reactie #339 Gepost op: 17 mei 2015, 00:32:17 »
Huub,

Ik weet niet wat er precies spectaculair is, maar ik roemde destijds de "rust" van de Nirvana kabels. Totdat ik na een hoop gewissel en tijden van audiefiele down-time(s), diezelfde rust en het sentiment wat ermee gepaard ging, ook (geheel ongewild en ongewenst) begon waar te nemen in andere kabels. Zelfs ordinair, redelijk onbeduidend, snoermateriaal leek en neeg gelijk(w)aardige kwaliteiten te bezitten.

Voor mij is dat inmiddels feitelijk waarmee ik je, je plezier en vreugde zeker niet wil ontnemen!

Dus; Geniet van de Nirvana SX en alles wat nog komen gaat!

Groet, Mark :)

Ik heb 2 keer de DWDD uitzending gezien over Het Brein. Dingen die wij gewoon doen blijken dan een krankzinnig ingewikkeld samenspel tussen centra die stap voor stap geƫvolueerd zijn.

Dus ik begrijp best dat jij geen verschil meer ervaart tussen kabels. Ik (nog) wel. Mijn interesse ligt meer in de vraag of het effect ook blijft, ongeacht de herkomst.

Wat ik spectaculair noem: een toegenomen resolutie, completere afwikkeling van door instrumenten voortgebrachte tonen en mooier klinkende bastonen. De door jou genoemde rust zou kunnen liggen in de geloofwaardigheid. Dat verschaft je de rust dat het even goed is, zo.
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Interlinks
« Reactie #340 Gepost op: 17 mei 2015, 09:22:08 »
Laat hem dan maar eens eens blind proeven.

Dat is een erg gemakkelijk argument. Ik weet zeker dat jij niet alle dingen die je consumeert selecteert met een blinde test. Maar als een ander voorkeuren heeft kun je dat gemakkelijk spuien.

Ook jij hebt voorkeuren die een ander een beetje apart vindt. Als dat niet zo is ben je een enorm saaie vent.  ;)

Ik denk dat iedereen zijn emotie in meer of mindere mate meeneemt bij het beslissen of product A of B gekocht wordt.
In mijn set staat een CD speler welke ik mooi vind om naar te kijken, die goed voelt bij het inleggen van een CD.
Met die mooie speler luister ik met meer plezier dan met een in mijn ogen lelijk vervelend ding.
Dat in mijn ogen lelijke vervelden ding kun jij wel prachtig en geweldig vinden.
Ik vind CD speler A beter "klinken" en jij CD speler B.  Ze zijn blind niet uit elkaar te houden maar ziende klinken ze anders.

Die koop emotie gebruiken de supermarkten om jou te verleiden om van alles en nog wat te kopen.
Die koop emotie gebruiken de makers van kabels om jou te overtuigen om toch maar een super kabel te kopen van 2150 euro.
Want die klinkt zo lekker warm en detailrijk. Hij voelt ook goed aan, lekker zwaar en lekker dik met prachtige aansluitingen.
En jij neemt die voorprogrammering lekker mee in je luisteren.
Oh ja, als je het niet meteen hoort dan moet de kabel nog ingespeeld worden. En het gekke is, dat inspelen duurt altijd flink langer dan de periode dat je de kabel mag terug brengen.

Mijn mening is dat het horen van verschillen aan de ontvangstkant zit en niet aan de zenderkant.

Ik vind dat als je daar niet eens over na wilt denken dat je een nogal saaie vent bent.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Interlinks
« Reactie #341 Gepost op: 17 mei 2015, 09:32:19 »
HuubF schrijft:

Ik heb 2 keer de DWDD uitzending gezien over Het Brein. Dingen die wij gewoon doen blijken dan een krankzinnig ingewikkeld samenspel tussen centra die stap voor stap geƫvolueerd zijn.

Dus ik begrijp best dat jij geen verschil meer ervaart tussen kabels. Ik (nog) wel. Mijn interesse ligt meer in de vraag of het effect ook blijft, ongeacht de herkomst.

Wat ik spectaculair noem: een toegenomen resolutie, completere afwikkeling van door instrumenten voortgebrachte tonen en mooier klinkende bastonen. De door jou genoemde rust zou kunnen liggen in de geloofwaardigheid. Dat verschaft je de rust dat het even goed is, zo.



Dan begrijp je misschien ook wel dat het spectaculaire verschil wat jij hoort niet om technische redenen door de kabel komt.
Dan begrijp je misschien ook wel dat het spectaculaire verschil door jou ervaren wordt omdat je voorgeprogrammeerd zit te luisteren.
Je verwacht iets van die kabel en wonder boven wonder het gebeurt nog ook.
Dus de kabel werkt wel maar niet zoals er door velen gedacht wordt door elektrotechnisch te verklaren eigenschappen van de kabel.

Even op de toon van HuubF.
Ik weet en begrijp inmiddels hoe het werkt en daarom hoor ik geen verschillen meer. Jij weet nog niet hoe het zit en daarom hoor je nog wel verschillen.

Marcel
« Laatst bewerkt op: 17 mei 2015, 09:35:17 door Marcel Dali »
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Interlinks
« Reactie #342 Gepost op: 17 mei 2015, 09:32:47 »
Als de muziek herkenbaar is zoals je het verwacht, dan zal de kabel het goed doen! :cheers:

+1

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Interlinks
« Reactie #343 Gepost op: 17 mei 2015, 09:38:08 »
Laat hem dan maar eens eens blind proeven.

Dat is een erg gemakkelijk argument. Ik weet zeker dat jij niet alle dingen die je consumeert selecteert met een blinde test. Maar als een ander voorkeuren heeft kun je dat gemakkelijk spuien.

Ook jij hebt voorkeuren die een ander een beetje apart vindt. Als dat niet zo is ben je een enorm saaie vent.  ;)

Ik denk dat iedereen zijn emotie in meer of mindere mate meeneemt bij het beslissen of product A of B gekocht wordt.
In mijn set staat een CD speler welke ik mooi vind om naar te kijken, die goed voelt bij het inleggen van een CD.
Met die mooie speler luister ik met meer plezier dan met een in mijn ogen lelijk vervelend ding.
Dat in mijn ogen lelijke vervelden ding kun jij wel prachtig en geweldig vinden.
Ik vind CD speler A beter "klinken" en jij CD speler B.  Ze zijn blind niet uit elkaar te houden maar ziende klinken ze anders.

Die koop emotie gebruiken de supermarkten om jou te verleiden om van alles en nog wat te kopen.
Die koop emotie gebruiken de makers van kabels om jou te overtuigen om toch maar een super kabel te kopen van 2150 euro.
Want die klinkt zo lekker warm en detailrijk. Hij voelt ook goed aan, lekker zwaar en lekker dik met prachtige aansluitingen.
En jij neemt die voorprogrammering lekker mee in je luisteren.
Oh ja, als je het niet meteen hoort dan moet de kabel nog ingespeeld worden. En het gekke is, dat inspelen duurt altijd flink langer dan de periode dat je de kabel mag terug brengen.

Mijn mening is dat het horen van verschillen aan de ontvangstkant zit en niet aan de zenderkant.

Ik vind dat als je daar niet eens over na wilt denken dat je een nogal saaie vent bent.

Marcel
+1
Science is no democracy

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Interlinks
« Reactie #344 Gepost op: 17 mei 2015, 10:16:58 »
Elk voordeel heb zijn nadeel.
Mijn oortjes zijn niet meer wat het geweest is.
Ik heb duimdikke speakerkabels op zolder liggen, ik heb Array luidsprekerkabels waarbij ik meende meer laag te horen(dat was mij ook al verteld voordat ik ze aansloot) nu luister ik met gewone 2,5 koperdraadkabels.
Ik heb dropveters en v/d Hul interlinks en nog andere merken interlinks liggen en misschien wel gelukkig hoor ik geen verschillen.
Verschillen hoor ik zeker bv nadat mijn quad 303 en mijn passieve volume regeling gemodificeerd waren door Jerry.
Ook hoor ik verschil tussen mijn Rogers de T+A en de Elipson 1401 luidsprekers.
Ik vind het wel goed zo.
Maar ik geloof wel dat mensen met goede oortjes meer verschillen kunnen horen.
Ik heb ook de 3 uitzendingen over het werken van het brein gezien dan is de conclusie logisch dat naarmate je ouder word het brein achteruit gaat.
Ach en met die verschillen tussen kabels,ik denk dat dat reuze meevalt.



I love vintage.