Auteur Topic: Interlinks  (gelezen 123549 keer)

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #300 Gepost op: 15 mei 2015, 17:30:42 »
Als het betekent dat ik eigenwijs ben en denk dat ik altijd gelijk hebt, is 'hautain' de juiste term ;D
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Interlinks
« Reactie #301 Gepost op: 15 mei 2015, 17:32:24 »
Mijn inferieure DAC van €27,- is wel eens niet onderscheiden van veel duurdere vakgenoten.
De mensen die dat niet konden waren uiteraard niet van jouw statuur, die zeiden alleen maar goede oren te hebben.

We zijn niet allemaal van dezelfde statuur als Huubf, misschien verklaart dat de boel enigszins??

Grappig dat je mij ervan beticht 'een statuur' te hebben. Wat denk je dat ik vind van mensen die jaar in, jaar uit slechts 1 ding beweren, te pas maar vooral te onpas, en daarmee impliciet de hifi - liefhebbers die ook apparaatjes leuk vinden te kakken zetten? Houtain? Irritant? Vervelend? Neen ik hou van ze, stuk voor stuk. Waarom zou ik dan 'een statuur' hebben?

Ik vind het alleen maar dom als je nooit eens iets uitprobeert. That's all.
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Interlinks
« Reactie #302 Gepost op: 15 mei 2015, 17:55:32 »
Ik vind het leuk om dingen uit te proberen, maar dan wel de di gen die volgens mijn ervaringen zinvol zijn. Behoor ik nu tot de groep der dommen? Kan daar eigenlijk alleen maar om lachen....
Science is no democracy

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Interlinks
« Reactie #303 Gepost op: 15 mei 2015, 18:36:33 »
Ik vind het leuk om dingen uit te proberen, maar dan wel de di gen die volgens mijn ervaringen zinvol zijn. Behoor ik nu tot de groep der dommen? Kan daar eigenlijk alleen maar om lachen....

Neen. Ik schreef 'nooit eens iets uitprobeert'. Jij probeert uit. Dus niet dom. Overigens geldt de kwalificatie alleen voor mensen die iets te opzichtig laten doorschemeren het dom te vinden als een ander wel experimenteert.
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Interlinks
« Reactie #304 Gepost op: 15 mei 2015, 18:47:53 »
Ik vind het leuk om dingen uit te proberen, maar dan wel de di gen die volgens mijn ervaringen zinvol zijn. Behoor ik nu tot de groep der dommen? Kan daar eigenlijk alleen maar om lachen....

Neen. Ik schreef 'nooit eens iets uitprobeert'. Jij probeert uit. Dus niet dom. Overigens geldt de kwalificatie alleen voor mensen die iets te opzichtig laten doorschemeren het dom te vinden als een ander wel experimenteert.
En gelukkig zijn die mensen hier helemaal niet.

Groet,
Jacco

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Interlinks
« Reactie #305 Gepost op: 15 mei 2015, 19:05:05 »
Ik draai regelmatig aan de outputs van mijn respectievelijke versterkerkanalen voor sub, laag-mid en hoog. Objectief gesproken zou dat ook met één keer meten en afstellen klaar moeten zijn maar ik experimenteer er graag mee maar daar is het dan wel verifieerbaar dat het anders klinkt. Zet ik mensen te kakken wanneer ik die verifieerbaarheid hoog in het vaandel probeer te houden?
An inability to grasp science is no argument against it....

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Interlinks
« Reactie #306 Gepost op: 15 mei 2015, 19:27:15 »
Ik draai regelmatig aan de outputs van mijn respectievelijke versterkerkanalen voor sub, laag-mid en hoog. Objectief gesproken zou dat ook met één keer meten en afstellen klaar moeten zijn maar ik experimenteer er graag mee maar daar is het dan wel verifieerbaar dat het anders klinkt. Zet ik mensen te kakken wanneer ik die verifieerbaarheid hoog in het vaandel probeer te houden?
Jij zet hier sowieso nooit iemand te kakken en ik bewonder je geduld en bereidheid om keer op keer weer bepaalde zaken uit te leggen. Zaken waar de meesten van ons zich niet eens druk om zullen maken, domweg omdat ze er tijdens het luisteren geen last van hebben en/of er niet mee geconfronteerd worden. Ik heb me bijvoorbeeld nog nooit druk gemaakt over bemonsteringsfrequenties en ik maak me zeker niet meer druk over interlinks sinds ik tijdens een ABX vergelijk doorkreeg wat de zogenaamde verschillen eigenlijk inhielden. Heel veel reacties hebben ook te maken met het referentiekader van de desbetreffende persoon (wat heb je allemaal meegemaakt op audiogebied !).

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Interlinks
« Reactie #307 Gepost op: 16 mei 2015, 11:21:03 »
Ik draai regelmatig aan de outputs van mijn respectievelijke versterkerkanalen voor sub, laag-mid en hoog. Objectief gesproken zou dat ook met één keer meten en afstellen klaar moeten zijn maar ik experimenteer er graag mee maar daar is het dan wel verifieerbaar dat het anders klinkt. Zet ik mensen te kakken wanneer ik die verifieerbaarheid hoog in het vaandel probeer te houden?

Dat klinkt zo mooi: 'verifieerbaarheid'. In de praktijk kun je hoogstens een poging daartoe doen en daar vervolgens zo goed mogelijk naar leven. Je onttrekken aan subjectieve waarnemingen is onmogelijk.

Ineens moet ik denken aan een kennis van me die altijd goedkope wijn schenkt omdat hij vindt dat het toch niets uitmaakt. Hoewel ik normaal wijn drink mag ik bij hem graag een biertje drinken. Hij vindt namelijk dat Brandt veel beter smaakt dan Heineken.
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Interlinks
« Reactie #308 Gepost op: 16 mei 2015, 11:30:45 »
Laat hem dan maar eens eens blind proeven.
I love vintage.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Interlinks
« Reactie #309 Gepost op: 16 mei 2015, 11:34:58 »
Misschien moeilijk te bevatten voor jou maar sommige zaken zijn in mijn ogen keihard verifieerbaar.
Iemand die naar de maan kijkt mag aan de hand van de schijnbare  grootte van de maan een subjectief idee hebben over de afstand tot de maan op dat moment maar een laser-afstandsmeter kan zo duidelijk maken of dat beeld klopt of niet. Wanneer ik jaren gelee in de winkel tussen versterkers een paar maal precies omgekeerd schakelde dan wat de klant dacht en zijn/haar beeld over de klanksignatuur van de twee apparaten (waar ze dus eigenlijk niet naar luisterden) bleef overeind dan kreeg ik voor mezelf een beeld van de betrouwbaarheid van dat soort opinies. Op dat soort momenten besluit je de subjectieve waarneming zowel te koesteren omdat hij grote vreugde kan geven maar tevens te wantrouwen. Ik zou naar mijn idee mensen juist te kakken zetten wanneer ik ze niet van mijn bedenkingen op de hoogte zou brengen. Ik ga geen kerk in om daar mijn mening te verkondigen maar mensen die mij op straat/plein (=forum) of aan de deur proberen te bekeren kunnen hun borst ook natmaken. ;)
An inability to grasp science is no argument against it....

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Interlinks
« Reactie #310 Gepost op: 16 mei 2015, 11:39:00 »
[...] Bedoelt is met een D trouwens.
Brandt is met een D trouwens...

Groet,
Jacco

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Interlinks
« Reactie #311 Gepost op: 16 mei 2015, 11:39:20 »
Laat hem dan maar eens eens blind proeven.

Dat is een erg gemakkelijk argument. Ik weet zeker dat jij niet alle dingen die je consumeert selecteert met een blinde test. Maar als een ander voorkeuren heeft kun je dat gemakkelijk spuien.

Ook jij hebt voorkeuren die een ander een beetje apart vindt. Als dat niet zo is ben je een enorm saaie vent.  ;)
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Interlinks
« Reactie #312 Gepost op: 16 mei 2015, 11:39:47 »
[...] Bedoelt is met een D trouwens.
Brandt is met een D trouwens...

Groet,
Jacco

 ;D
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Interlinks
« Reactie #313 Gepost op: 16 mei 2015, 11:42:42 »
 :rofl:  :rofl:

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Interlinks
« Reactie #314 Gepost op: 16 mei 2015, 11:47:34 »
Ja, sorry zo ben ik dan ook wel weer.

Maarre na een half kratje Brand of Heineken merk ik het meestal wel wat wat is geweest. Zijn dan ook twee pilsen die qua smaak en bedoeling vrij ver uit elkaar liggen.

Groet,
Jacco