Auteur Topic: Interlinks  (gelezen 123482 keer)

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #285 Gepost op: 15 mei 2015, 14:04:08 »
Je geeft aan dat je bij bepaalde interlinks consequent dezelfde verschillen hoort.
Ik denk dat dat komt omdat je goed weet welke interlink je gebruikt en wat je daarbij voelt / ervaart / hoort.

Okee, dat is jouw verklaring. Mijn ervaring is een andere.
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Interlinks
« Reactie #286 Gepost op: 15 mei 2015, 14:05:13 »
Ik kan genoegen nemen met een dropveter, dus welke aanpak is er eigenlijk praktisch? (en welke amusant)

Groet,
Jacco

Ik kan geen genoegen nemen met een dropveter. En ik raad iedereen aan op z'n minst iets aan experimenteren te doen.
Been there, done that en toen waren mijn oren nog beter dan nu.
An inability to grasp science is no argument against it....

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Interlinks
« Reactie #287 Gepost op: 15 mei 2015, 14:07:48 »
Je geeft aan dat je bij bepaalde interlinks consequent dezelfde verschillen hoort.
Ik denk dat dat komt omdat je goed weet welke interlink je gebruikt en wat je daarbij voelt / ervaart / hoort.

Okee, dat is jouw verklaring. Mijn ervaring is een andere.

Oké  :)

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #288 Gepost op: 15 mei 2015, 14:09:11 »
;D
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Interlinks
« Reactie #289 Gepost op: 15 mei 2015, 14:13:49 »
Ik kan genoegen nemen met een dropveter, dus welke aanpak is er eigenlijk praktisch? (en welke amusant)

Groet,
Jacco

Ik kan geen genoegen nemen met een dropveter. En ik raad iedereen aan op z'n minst iets aan experimenteren te doen.
Been there, done that en toen waren mijn oren nog beter dan nu.

I'm still in it. Zaterdag heb ik mijn Nirvana, nieuwprijs 2150 euro. Erg benieuwd wat hij doet in combinatie met de tegels!
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Interlinks
« Reactie #290 Gepost op: 15 mei 2015, 14:34:23 »
Ik kan genoegen nemen met een dropveter, dus welke aanpak is er eigenlijk praktisch? (en welke amusant)

Groet,
Jacco

Ik kan geen genoegen nemen met een dropveter. En ik raad iedereen aan op z'n minst iets aan experimenteren te doen.
Been there, done that en toen waren mijn oren nog beter dan nu.

I'm still in it. Zaterdag heb ik mijn Nirvana, nieuwprijs 2150 euro. Erg benieuwd wat hij doet in combinatie met de tegels!

Ik hoop, dat ze een beetje fatsoenlijk zijn ingespeeld en wel op een degelijke set.. Anders klinken ze straks voor geen meter. En al helemaal niet als de vorige gebruiker geen netfilter had, want dan zit er ook nog viezigheid van stroom in de kabel en die krijg je er nooit meer uit ???
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #291 Gepost op: 15 mei 2015, 14:37:02 »
Ik hoop, dat ze een beetje fatsoenlijk zijn ingespeeld en wel op een degelijke set.. Anders klinken ze straks voor geen meter. En al helemaal niet als de vorige gebruiker geen netfilter had, want dan zit er ook nog viezigheid van stroom in de kabel en die krijg je er nooit meer uit ???

Goed punt. ;D
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

flakkees

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.776
Re: Interlinks
« Reactie #292 Gepost op: 15 mei 2015, 15:16:35 »
162 minuten lang programma in de vaatwasser wil wel eens helpen
wel 2 tabletten gebruiken  Baa
Philips / 4100 series 48''
Denon / AVC-A1XV
klipsch / RF-83 / R-14s / Rc-35 /diy sub Aa Havoc 18'' qsc plx-3002 miniDSP
kabels / ru connected / ixos / Belden

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Interlinks
« Reactie #293 Gepost op: 15 mei 2015, 16:11:20 »
Tsja je doet jezelf te kort. Vind ik prima want dan blijven de 2e hands prijzen van goede kabels een beetje reëel. Ik heb net een Nirvana op de kop getikt (SX LTD interlink 1,5 meter XLR) voor een hele mooie prijs. Dat wordt heel anders als iedereen zo'n ding wil hebben.

Dus blijf vooral propageren dat dropveters cool zijn! Goed werk!

De SX interlink had ik zo'n dikke tien jaar geleden. Mijn duurste interlink ooit, in verhouding tot de meterprijs. Ik was destijds van mening dat de Harmonic Technology Pro Silway II fraaier c.q. beter presteerde. En de SX meer op het niveau van "The Truhtlink", tevens van Harmonic Technology.

De SL luidsprekerkabels heb ik een jaar of vijf geleden verkocht. Deze lag al jaren ongebruikt in de hoek en kwam er bij noodzaak weleens aan te pas.

Dropveters zijn mijn inziens net zo "cool" als de kabels welke jij propageert. Ik ben compleet high-end af en geen graadmeter, dat moge duidelijk zijn.

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Interlinks
« Reactie #294 Gepost op: 15 mei 2015, 17:00:06 »
Tsja je doet jezelf te kort. Vind ik prima want dan blijven de 2e hands prijzen van goede kabels een beetje reëel. Ik heb net een Nirvana op de kop getikt (SX LTD interlink 1,5 meter XLR) voor een hele mooie prijs. Dat wordt heel anders als iedereen zo'n ding wil hebben.

Dus blijf vooral propageren dat dropveters cool zijn! Goed werk!

De SX interlink had ik zo'n dikke tien jaar geleden. Mijn duurste interlink ooit, in verhouding tot de meterprijs. Ik was destijds van mening dat de Harmonic Technology Pro Silway II fraaier c.q. beter presteerde. En de SX meer op het niveau van "The Truhtlink", tevens van Harmonic Technology.

De SL luidsprekerkabels heb ik een jaar of vijf geleden verkocht. Deze lag al jaren ongebruikt in de hoek en kwam er bij noodzaak weleens aan te pas.

Dropveters zijn mijn inziens net zo "cool" als de kabels welke jij propageert. Ik ben compleet high-end af en geen graadmeter, dat moge duidelijk zijn.

Groet, Mark

Ik propageer niet om dure kabels te gaan gebruiken. Wel merk ik al een jaar of 15 dat mensen soms volkomen onterecht denken dat iets gewoons topprestaties verricht. Dan hebben ze verder prima apparaten staan maar wel met een zeer eenvoudig snoertje ertussen. Of ze hebben een dac van 23 euro. En dan wil het wel eens niet klinken. Er zijn overigens zat dropveters die het prima doen. En natuurlijk zijn er ook dure kabels die in een bepaalde situatie niet voldoen.

De reden waarom ik het één keertje duur wil doen is pure nieuwsgierigheid. En na zoveel jaar zijn ze natuurlijk lekker goedkoop geworden. Het is in principe mijn enige kabeltje omdat de enige componenten een dac en speakers zijn.

Ik kan je redenering prima volgen hoor. Gebaseerd op eigen ervaring en dat is de enige waarheid die er is.
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Interlinks
« Reactie #295 Gepost op: 15 mei 2015, 17:10:48 »
Mijn inferieure DAC van €27,- is wel eens niet onderscheiden van veel duurdere vakgenoten.
De mensen die dat niet konden waren uiteraard niet van jouw statuur, die zeiden alleen maar goede oren te hebben.
An inability to grasp science is no argument against it....

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #296 Gepost op: 15 mei 2015, 17:15:13 »
Mijn inferieure DAC van €27,- is wel eens niet onderscheiden van veel duurdere vakgenoten.
De mensen die dat niet konden waren uiteraard niet van jouw statuur, die zeiden alleen maar goede oren te hebben.

Duur is niet altijd beter. Volgens mij is de klank een kwestie van voorkeur, en apparatuur moet ook bij elkaar passen.
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Wilco

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 940
Re: Interlinks
« Reactie #297 Gepost op: 15 mei 2015, 17:17:22 »
Mijn inferieure DAC van €27,- is wel eens niet onderscheiden van veel duurdere vakgenoten.
De mensen die dat niet konden waren uiteraard niet van jouw statuur, die zeiden alleen maar goede oren te hebben.

We zijn niet allemaal van dezelfde statuur als Huubf, misschien verklaart dat de boel enigszins??
The music sounds better, when you know who's playing it

Wilco

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 940
Re: Interlinks
« Reactie #298 Gepost op: 15 mei 2015, 17:19:35 »
Mijn inferieure DAC van €27,- is wel eens niet onderscheiden van veel duurdere vakgenoten.
De mensen die dat niet konden waren uiteraard niet van jouw statuur, die zeiden alleen maar goede oren te hebben.

Duur is niet altijd beter. Volgens mij is de klank een kwestie van voorkeur, en apparatuur moet ook bij elkaar passen.

Als de aansluitingen van apparaten op elkaar passen, dan past apparatuur automatisch bij elkaar.
Zit toch niet zo moeilijk en/of hautain te doen. Alleen daarom krijg jij vaak de meest heftige reacties.
The music sounds better, when you know who's playing it

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #299 Gepost op: 15 mei 2015, 17:21:29 »
Als de aansluitingen van apparaten op elkaar passen, dan past apparatuur automatisch bij elkaar.
Zit toch niet zo moeilijk en/of hautain te doen. Alleen daarom krijg jij vaak de meest heftige reacties.

Ik weet dat ik mijn eigen reacties uitlok. :angel:

Ik weet niet precies de betekenis van 'hautain' (in deze context).
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.