Auteur Topic: Interlinks  (gelezen 123415 keer)

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Interlinks
« Reactie #270 Gepost op: 15 mei 2015, 13:11:35 »
Ik kan genoegen nemen met een dropveter, dus welke aanpak is er eigenlijk praktisch? (en welke amusant)

Groet,
Jacco

Ik kan geen genoegen nemen met een dropveter. En ik raad iedereen aan op z'n minst iets aan experimenteren te doen.
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Interlinks
« Reactie #271 Gepost op: 15 mei 2015, 13:18:06 »
Ik kan genoegen nemen met een dropveter, dus welke aanpak is er eigenlijk praktisch? (en welke amusant)

Groet,
Jacco

Ik kan geen genoegen nemen met een dropveter. En ik raad iedereen aan op z'n minst iets aan experimenteren te doen.

En wat als mensen al aan het experimenteren zijn geweest en geen verschillen waarnemen?  Ligt het dan aan hun gehoor of ligt het aan het feit dat zij de illusie niet als zodanig waarnemen?
Zijn ze dan toch de mindere van de mensen die wel "goede" oren hebben of de illusie geloven?

Jij neemt geen genoegen nemen met dropveters. Daar zeg ik niets van. Ik neem genoegen met dropveters en daar mag jij wel wat van zeggen.

Marcel
« Laatst bewerkt op: 15 mei 2015, 13:24:20 door Marcel Dali »
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #272 Gepost op: 15 mei 2015, 13:22:42 »
...
« Laatst bewerkt op: 15 mei 2015, 13:25:11 door GoldenEars »
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #273 Gepost op: 15 mei 2015, 13:24:25 »
Ik kan genoegen nemen met een dropveter, dus welke aanpak is er eigenlijk praktisch? (en welke amusant)

Groet,
Jacco

Ik kan geen genoegen nemen met een dropveter. En ik raad iedereen aan op z'n minst iets aan experimenteren te doen.

Heb je nu een nog betere kabel dan de Titan, Huub? ;D
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Interlinks
« Reactie #274 Gepost op: 15 mei 2015, 13:28:58 »
Het grappige is dat vrijwel niemand mij zijn subjectief gekozen favoriete bier aanprijst als beste maar kabels lijken altijd wel van een serie anekdotes vergezeld te moeten gaan om de gemaakte keuze te rechtvaardigen?

Omdat er bij hoog en laag wordt beweerd dat het technisch onmogelijk is dat er verschil tussen zit. Blijkbaar moeten we de argumenten op het technische vlak zoeken, of gewoon slikken dat we niet sporen, of althans onze oren. ???

Daar ga je weer GE.  Je leest echt niet.  Je lees kennelijk alleen jezelf erg graag.
Er is niemand die zegt dat jij / jullie niet sporen. En er wordt ook niet gezegd dat jouw / jullie oren niet deugen.
Er wordt gezegd dat datgene wat jij technisch wil verklaren NIET technisch te verklaren is omdat het daar niet gezocht moet worden.

Voor de zoveelste keer.  Ach laat ook maar.............................

Marcel

Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #275 Gepost op: 15 mei 2015, 13:32:28 »
Het grappige is dat vrijwel niemand mij zijn subjectief gekozen favoriete bier aanprijst als beste maar kabels lijken altijd wel van een serie anekdotes vergezeld te moeten gaan om de gemaakte keuze te rechtvaardigen?

Omdat er bij hoog en laag wordt beweerd dat het technisch onmogelijk is dat er verschil tussen zit. Blijkbaar moeten we de argumenten op het technische vlak zoeken, of gewoon slikken dat we niet sporen, of althans onze oren. ???

Daar ga je weer GE.  Je leest echt niet.  Je lees kennelijk alleen jezelf erg graag.
Er is niemand die zegt dat jij / jullie niet sporen. En er wordt ook niet gezegd dat jouw / jullie oren niet deugen.
Er wordt gezegd dat datgene wat jij technisch wil verklaren NIET technisch te verklaren is omdat het daar niet gezocht moet worden.

Voor de zoveelste keer.  Ach laat ook maar.............................

Marcel

Ik hoor verschil, en dat is niet technisch verklaarbaar, dus dan is er geen verklaring behalve inbeelding? Daar is volgens mij op aangestuurd.
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Interlinks
« Reactie #276 Gepost op: 15 mei 2015, 13:40:49 »
Nee, het gaat niet om inbeelding zoals jij het bedoelt , met een negatieve lading.

Begrijp je dat?

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #277 Gepost op: 15 mei 2015, 13:42:26 »
Nee, het gaat niet om inbeelding zoals jij het bedoelt , met een negatieve lading.

Begrijp je dat?

Marcel

Nee. Ik zie niet in hoe ik blij zou kunnen zijn met een interlink waarvan ik weet dat ik net zo goed een dropveter had kunnen gebruiken in zijn plaats.
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Interlinks
« Reactie #278 Gepost op: 15 mei 2015, 13:42:36 »
Het gaat om het bevooroordeeld zijn en wat onze hersenen daarmee doen.
Dan is inbeelding , denk ik , een te simpele samenvatting.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #279 Gepost op: 15 mei 2015, 13:43:58 »
Het gaat om het bevooroordeeld zijn en wat onze hersenen daarmee doen.
Dan is inbeelding , denk ik , een te simpele samenvatting.

Marcel

Over dat feit kunnen we het eens zijn. Maar het één sluit het ander niet uit. ;)
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Interlinks
« Reactie #280 Gepost op: 15 mei 2015, 13:45:02 »
Nee, het gaat niet om inbeelding zoals jij het bedoelt , met een negatieve lading.

Begrijp je dat?

Marcel

Nee. Ik zie niet in hoe ik blij zou kunnen zijn met een interlink waarvan ik weet dat ik net zo goed een dropveter had kunnen gebruiken in zijn plaats.

Jij kunt blij zijn met een interlink omdat jij er een goed gevoel bij hebt.
Dat goede gevoel neem je mee in je luisterervaring. 
En jij ervaart / hoort verschil. Je hoort een voor jou beter geluid.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #281 Gepost op: 15 mei 2015, 13:48:10 »
Nee, het gaat niet om inbeelding zoals jij het bedoelt , met een negatieve lading.

Begrijp je dat?

Marcel

Nee. Ik zie niet in hoe ik blij zou kunnen zijn met een interlink waarvan ik weet dat ik net zo goed een dropveter had kunnen gebruiken in zijn plaats.

Jij kunt blij zijn met een interlink omdat jij er een goed gevoel bij hebt.
Dat goede gevoel neem je mee in je luisterervaring. 
En jij ervaart / hoort verschil. Je hoort een voor jou beter geluid.

Marcel

Als dat enige voet in de 'realiteit' heeft, dan is het waarschijnlijk (technisch) 'verklaarbaar'.... (denk/vind ik)

Trouwens, de grootste betrouwbare indicator die buiten zelfs dit argument omgaat, is de consequentheid waarmee ik de verschillen hoor. Als er een andere bron aan staat, bijvoorbeeld: ik luister naar de radio maar ik denk dat ik naar de HiFi-stream luister, dan hoor ik op een gegeven moment ineens een andere klank, en dan denk ik: o ja, andere bron.
« Laatst bewerkt op: 15 mei 2015, 13:50:47 door GoldenEars »
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Interlinks
« Reactie #282 Gepost op: 15 mei 2015, 13:55:49 »
Hoe jouw en mijn hersenen informatie verwerken is realiteit.
Zo je wilt zou je dit een technisch /elektrisch / chemisch proces kunnen noemen.

En dat jij consequent bent in de verschillen die je hoort zou je kunnen zeggen dat je een goed geheugen hebt voor je vooroordelen.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #283 Gepost op: 15 mei 2015, 13:57:56 »
Hoe jouw en mijn hersenen informatie verwerken is realiteit.
Zo je wilt zou je dit een technisch /elektrisch / chemisch proces kunnen noemen.
Klopt :)

En dat jij consequent bent in de verschillen die je hoort zou je kunnen zeggen dat je een goed geheugen hebt voor je vooroordelen.
Ik snap niet wat je daarmee bedoelt.
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Interlinks
« Reactie #284 Gepost op: 15 mei 2015, 14:01:49 »
Je geeft aan dat je bij bepaalde interlinks consequent dezelfde verschillen hoort.
Ik denk dat dat komt omdat je goed weet welke interlink je gebruikt en wat je daarbij voelt / ervaart / hoort.


Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000