Auteur Topic: Interlinks  (gelezen 123510 keer)

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Interlinks
« Reactie #240 Gepost op: 14 mei 2015, 09:07:39 »
Zijn er überhaupt interlinken die slechter kunnen klinken dan een gewoon goede ?
Is er een manier om zo'n ding beroerder zijn werk te laten doen ?
Misschien heb ik er eentje.
Ik moest daaraan denken omdat bij het bezoekje van HuubF hier mijn zoon ongevraagd zei wat zowel HuubF als ik hoorden.
Met mijn goedkopere interlink leek de bas en het hoog achter te blijven waardoor de sjiekere interlink veel voller en mooier klonk.
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: Interlinks
« Reactie #241 Gepost op: 14 mei 2015, 09:25:58 »
Het gaat me niet om welke merk interlink het beste klinkt, maar om de verschillende technieken.
De technieken die ik ken zijn:
- coaxiaal;
- symmetrisch, deze wordt asymmetrisch gebruikt

Wat zijn de voor- en nadelen van deze technieken?
Moet een kabel een hoge of een lage capaciteit hebben?
Zelfde vraag, maar dan voor inductie en weerstand.

 ;D

Jan wilde gewoon weer eens een good old fashion kabeldiscussie. De schavuit.

Gr Hans
Ik wilde helemaal geen good old fashion kabeldiscussie. Het ging me meer om de verschillende technieken met hun voor- en nadelen.
Als ik dit topic bekijk hebben er maar een paar mensen antwoorden gegeven op mijn vragen. Waarvoor mijn dank. De anderen leverden puur een strijd tegenover één persoon wat niks met dit topic van doen heeft.

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Interlinks
« Reactie #242 Gepost op: 15 mei 2015, 09:54:37 »
Altijd als ik ergens een bezoekje breng en ik zie een dropveter vraag ik die te vervangen door een fatsoenlijk kabeltje. Uiteraard heb ik er altijd één bij me. En altijd levert dat een onmiddellijke subjectieve verbetering op. Niet soms, altijd.

Mijn ervaring is zowiezo dat de kwaliteit van sets van mensen die er weinig aandacht aan besteden (de goed is goed genoeg mensen) vaak erg matig is. Ik denk dat dat komt omdat het niet eens in ze opkomt om het, in hun ogen, ongerijmde te proberen.

Dus blijven ze zitten met matige hifi. Geen ziel, geen emotie, geen natuurlijkheid. Merkwaardig genoeg klinkt het soms wel heel ruimtelijk want de akoestiek krijgt, als enige factor die er toe doet, alle aandacht. Het begrip 'muzikaal' past niet in het denkraam want de muzikant zélf moet het doen. En hun set helpt het dan om zeep. Geeft niets, dan hebben ze meer tijd om op fora voor de hand liggende mantra te copy-pasten.  :)
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Interlinks
« Reactie #243 Gepost op: 15 mei 2015, 09:57:55 »
Je kan het mooi brengen HuubF. 

Het voelt bijna als marketing.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Interlinks
« Reactie #244 Gepost op: 15 mei 2015, 10:10:04 »
Waarbij als je dit kabeltje mee zou nemen al meer dan genoeg bij je hebt. Sterker nog dit kabeltje is zo high-end, dat er intern een geweven stuk garen in zit die niet rekt. Dit om kabelbreuk te voorkomen.... Iets waar menig zogenaamd high-end producent niet over na gedacht heeft. ;)


http://www.allekabels.nl/tulp-kabel/9/1077525/tulp-kabel.html


Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Interlinks
« Reactie #245 Gepost op: 15 mei 2015, 10:13:33 »
Die heb ik.  En ze voelen erg high endig aan.

Prima spul voor een normale prijs. 


Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Interlinks
« Reactie #246 Gepost op: 15 mei 2015, 10:43:02 »
Tsja je doet jezelf te kort. Vind ik prima want dan blijven de 2e hands prijzen van goede kabels een beetje reëel. Ik heb net een Nirvana op de kop getikt (SX LTD interlink 1,5 meter XLR) voor een hele mooie prijs. Dat wordt heel anders als iedereen zo'n ding wil hebben.

Dus blijf vooral propageren dat dropveters cool zijn! Goed werk!
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Interlinks
« Reactie #247 Gepost op: 15 mei 2015, 10:47:51 »
Tsja je doet jezelf te kort. Vind ik prima want dan blijven de 2e hands prijzen van goede kabels een beetje reëel. Ik heb net een Nirvana op de kop getikt (SX LTD interlink 1,5 meter XLR) voor een hele mooie prijs. Dat wordt heel anders als iedereen zo'n ding wil hebben.

Dus blijf vooral propageren dat dropveters cool zijn!

Ik denk dat jij jezelf te kort doet. Maar enkel en slechts mijn mening.  Ik koop liever muziek.   
Troost je, als het aan mij ligt dan kun je tot in lengte van dagen jouw illusie blijven kopen voor "reële"prijzen.  Ik heb er niks mee dus ik zal de prijs niet verder opjagen.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Interlinks
« Reactie #248 Gepost op: 15 mei 2015, 10:52:53 »
Altijd als ik ergens een bezoekje breng en ik zie een dropveter vraag ik die te vervangen door een fatsoenlijk kabeltje. Uiteraard heb ik er altijd één bij me. En altijd levert dat een onmiddellijke subjectieve verbetering op. Niet soms, altijd.

Mijn ervaring is zowiezo dat de kwaliteit van sets van mensen die er weinig aandacht aan besteden (de goed is goed genoeg mensen) vaak erg matig is. Ik denk dat dat komt omdat het niet eens in ze opkomt om het, in hun ogen, ongerijmde te proberen.

Dus blijven ze zitten met matige hifi. Geen ziel, geen emotie, geen natuurlijkheid. Merkwaardig genoeg klinkt het soms wel heel ruimtelijk want de akoestiek krijgt, als enige factor die er toe doet, alle aandacht. Het begrip 'muzikaal' past niet in het denkraam want de muzikant zélf moet het doen. En hun set helpt het dan om zeep. Geeft niets, dan hebben ze meer tijd om op fora voor de hand liggende mantra te copy-pasten.  :)

Klopt het dat je neerkijkt op de (de goed is goed genoeg mensen)? Of is je toon niet zo bedoelt?

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Interlinks
« Reactie #249 Gepost op: 15 mei 2015, 10:56:57 »
Altijd als ik ergens een bezoekje breng en ik zie een dropveter vraag ik die te vervangen door een fatsoenlijk kabeltje. Uiteraard heb ik er altijd één bij me. En altijd levert dat een onmiddellijke subjectieve verbetering op. Niet soms, altijd.

Mijn ervaring is zowiezo dat de kwaliteit van sets van mensen die er weinig aandacht aan besteden (de goed is goed genoeg mensen) vaak erg matig is. Ik denk dat dat komt omdat het niet eens in ze opkomt om het, in hun ogen, ongerijmde te proberen.

Dus blijven ze zitten met matige hifi. Geen ziel, geen emotie, geen natuurlijkheid. Merkwaardig genoeg klinkt het soms wel heel ruimtelijk want de akoestiek krijgt, als enige factor die er toe doet, alle aandacht. Het begrip 'muzikaal' past niet in het denkraam want de muzikant zélf moet het doen. En hun set helpt het dan om zeep. Geeft niets, dan hebben ze meer tijd om op fora voor de hand liggende mantra te copy-pasten.  :)

Klopt het dat je neerkijkt op de (de goed is goed genoeg mensen)? Of is je toon niet zo bedoelt?

Marcel

Nee ik kijk op niemand neer en mijn toon is niet zo bedoeld. Het is gewoon even schrikken als non-believers enige tegenwerking krijgen. Bedoelt is met een D trouwens.
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Interlinks
« Reactie #250 Gepost op: 15 mei 2015, 11:10:53 »
Jah, in taal was ik met de deejen en de teejen niet heel erg goed met een d.

Ik vind je toon nog steeds de klank van neerkijken hebben.   



Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Interlinks
« Reactie #251 Gepost op: 15 mei 2015, 11:16:21 »
Altijd als ik ergens een bezoekje breng en ik zie een dropveter vraag ik die te vervangen door een fatsoenlijk kabeltje. Uiteraard heb ik er altijd één bij me. En altijd levert dat een onmiddellijke subjectieve verbetering op. Niet soms, altijd.

Mijn ervaring is zowiezo dat de kwaliteit van sets van mensen die er weinig aandacht aan besteden (de goed is goed genoeg mensen) vaak erg matig is. Ik denk dat dat komt omdat het niet eens in ze opkomt om het, in hun ogen, ongerijmde te proberen.

Dus blijven ze zitten met matige hifi. Geen ziel, geen emotie, geen natuurlijkheid. Merkwaardig genoeg klinkt het soms wel heel ruimtelijk want de akoestiek krijgt, als enige factor die er toe doet, alle aandacht. Het begrip 'muzikaal' past niet in het denkraam want de muzikant zélf moet het doen. En hun set helpt het dan om zeep. Geeft niets, dan hebben ze meer tijd om op fora voor de hand liggende mantra te copy-pasten.  :)
Ik ben vol verwachting.
Eens buizen altijd buizen.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Interlinks
« Reactie #252 Gepost op: 15 mei 2015, 11:17:11 »
Ik heb veel geprobeerd maar hoor geen vershil. Ik denk dan ook dat ik mezelf te kort doe door veel geld uit te geven aan spullen die er voor mij niet toe doen. Het kabelgebeuren heb ik gehad, verder ieder zijn ding.
Science is no democracy

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Interlinks
« Reactie #253 Gepost op: 15 mei 2015, 11:20:13 »
Als amateurmuzikant, muziek- en audioliefhebber, amateur en beroepselectronicus word ik zélfs met dropveters tot tranen geroerd door muziek. Ik ben blij voor jou dat je kennelijk elke, door verkeerde kabelkeuze, middelmatige set op een hoger plan kunt brengen met je reasonably priced kabel. Wondere wereld.
An inability to grasp science is no argument against it....

jwx

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 444
Re: Interlinks
« Reactie #254 Gepost op: 15 mei 2015, 11:20:59 »
Jah, in taal was ik met de deejen en de teejen niet heel erg goed met een d.

Ik vind je toon nog steeds de klank van neerkijken hebben.   



Marcel

Hij bedoelt het goed is weer met een T  ;)