Auteur Topic: Interlinks  (gelezen 123469 keer)

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Interlinks
« Reactie #435 Gepost op: 20 mei 2015, 11:37:23 »
Lekker blijven klooien ja en genieten van wat je zelf meent te horen :)
I love vintage.

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: Interlinks
« Reactie #436 Gepost op: 20 mei 2015, 16:58:15 »
Ik ga ook voor zo af en toe andere interlinks proberen. Heb nu interlinks met occ (mono crystal) in bestelling. Deze is wel 2de hands.
Verzonden vanaf mijn Nokia Lumia 520

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Interlinks
« Reactie #437 Gepost op: 20 mei 2015, 17:17:38 »
Ik heb hier een grote doos met kabels en ik geloof dat ik mijn leven lang niets extra hoef te kopen.  Voorkeur?

Niet bijzonder. 

De dikke set is ooit bekabeld met Taralabs interlinkjes en dikke koperen luidsprekerkabels.
De andere troep met VLS en dito luidsprekerkabels. 

Verder voorhanden merken als VDH, dropveter, MIT, AudioQuest, Monster enz.
Natuurlijk uitsluitend powered bij Bryston en Sony.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Interlinks
« Reactie #438 Gepost op: 20 mei 2015, 18:09:41 »
Ik heb hier een grote doos met kabels en ik geloof dat ik mijn leven lang niets extra hoef te kopen.  Voorkeur?

Niet bijzonder. 

De dikke set is ooit bekabeld met Taralabs interlinkjes en dikke koperen luidsprekerkabels.
De andere troep met VLS en dito luidsprekerkabels. 

Verder voorhanden merken als VDH, dropveter, MIT, AudioQuest, Monster enz.
Natuurlijk uitsluitend powered bij Bryston en Sony.   ;)
Heb je geen eens een Siltech, laat staan een Audioquest Everest (slechts US$ 21.000,00) ? Nou, in dat geval doe je niet erg mee met de huidige ontwikkelingen ! Valt me een beetje tegen hoor, want dat had je enorme verschillen in je portemonnee kunnnen opleveren !  ;) ;) :)

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: Interlinks
« Reactie #439 Gepost op: 20 mei 2015, 18:22:31 »
Toen ik de Meridian-set kocht kwam het gesprek op de aansluiting, kabels dus. Het antwoord van de verkoper was iets in de trant van:
Kabels die prijstechnisch bij uw set passen, of zoiets. Toen ik de dollartekens in zijn ogen las wist ik genoeg, laat maar gaan.. ;D

Later, toen de set was vervangen door een andere en andere speakers, heb ik de bekabeling nooit vervangen door een andere.
De grap van deze geschiedenis is deze:
Ik ben niet zo huisbezoekachtig maar diegene die hier geluisterd hebben, privé of forumgenoten, hebben het nooit gehad over bekabeling..

Het resultaat van de muziekweergave van het geheel waar men over sprak, dat telde.  8)
« Laatst bewerkt op: 20 mei 2015, 18:31:08 door Mister T. »
ADAM    Bryston     DENON

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Interlinks
« Reactie #440 Gepost op: 20 mei 2015, 18:25:22 »
Toen ik de Meridian-set kocht kwam het gesprek op de aansluiting, kabels dus. Het antwoord van de verkoper was iets in de trant van:
Kabels die prijstechnisch bij uw set passen, of zoiets. Toen ik de dollartekens in zijn ogen las wist ik genoeg, laat maar gaan.. ;D

Later, toen de set was vervangen door een andere en andere speakers, heb ik de bekabeling nooit vervangen door een andere.
De grap van deze geschiedenis is deze:
Ik ben niet zo huisbezoekachtig maar diegene die hier geluisterd hebben, privé of forumgenoten, hebben heb nooit gehad over bekabeling..

Het resultaat van de muziekweergave van het geheel waar men over sprak, dat telde.  8)
En gezellig Jan, moeten we nog een keer overdoen.  ;)

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: Interlinks
« Reactie #441 Gepost op: 20 mei 2015, 18:33:26 »
 ;) ;D
ADAM    Bryston     DENON

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Interlinks
« Reactie #442 Gepost op: 21 juni 2015, 20:57:44 »
Excuses heb de 30 pagina,s snel doorgelezen maar veel discussie wat alleen maar goed is maar geen antwoord op mijn vraag gevonden.

De recente aangeschafte buizen mono blokken hebben een nieuwe plekje waardoor de cinch kabels te kort zijn.
Heb nu vrij dunne kabels die soms een brom veroorzaken, heb een restant van een rol 75 ohm coaxkabel liggen en fatsoenlijke pluggen.

Is daar zonder problemen een kabel van te maken zonder rare bijwerkingen het bestaat uit een koperen kern en een massa of moet ik andere kabel aanschaffen? En ja wat dan ?

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: Interlinks
« Reactie #443 Gepost op: 21 juni 2015, 21:34:24 »
Daar kun fatsoenlijke interlinks mee maken. Nadeel van coax is dat ze stug zijn.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Interlinks
« Reactie #444 Gepost op: 21 juni 2015, 21:38:31 »
Daar kun fatsoenlijke interlinks mee maken. Nadeel van coax is dat ze stug zijn.
Helder, dank je.  ;)

Ruud13

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 502
Re: Interlinks
« Reactie #445 Gepost op: 28 juni 2015, 18:36:12 »
Daar kun fatsoenlijke interlinks mee maken. Nadeel van coax is dat ze stug zijn.

Je bedoelt dat er coaxkabel bestaat die stug is? Niet elke coaxkabel is immers stug. Er bestaan hele soepele soorten coax.

Ruud13

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 502
Re: Interlinks
« Reactie #446 Gepost op: 28 juni 2015, 18:49:14 »
[...] Heb nu vrij dunne kabels die soms een brom veroorzaken, heb een restant van een rol 75 ohm coaxkabel liggen en fatsoenlijke pluggen.

Is daar zonder problemen een kabel van te maken zonder rare bijwerkingen het bestaat uit een koperen kern en een massa of moet ik andere kabel aanschaffen? En ja wat dan ?

Heb je de oorzaak van dat brommen kunnen vinden? Zijn de stekkers goed bevestigd of schermt de mantel niet goed af? Is het soms antennekabel?

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Interlinks
« Reactie #447 Gepost op: 28 juni 2015, 18:55:10 »
[...] Heb nu vrij dunne kabels die soms een brom veroorzaken, heb een restant van een rol 75 ohm coaxkabel liggen en fatsoenlijke pluggen.

Is daar zonder problemen een kabel van te maken zonder rare bijwerkingen het bestaat uit een koperen kern en een massa of moet ik andere kabel aanschaffen? En ja wat dan ?

Heb je de oorzaak van dat brommen kunnen vinden? Zijn de stekkers goed bevestigd of schermt de mantel niet goed af? Is het soms antennekabel?
Ja Ruud is opgelost.
Na aanschaf van de  buizen mono blokken niet echt tevreden over het geluid, gebrom en storing.

Heel de boel opnieuw bekabeld en de pre er tussen uit, binnenkort met een andere audio schakelaar,  gebruik nu een 3 weg switch van Conrad maar die doet het zelfde.

Zo was het ook bij de verkoper, simpel maar afdoende.

Is nu een half gevuld audio rack maar  meer is niet  nodig, de kwaliteiten zullen wel in de 4 eindbuizen per mono blok zitten.

De buizen op de 3 weg B&W,s en set 2 met de Quad 405 op de Studio de Schop het 2 weg systeem.