Auteur Topic: Interlinks  (gelezen 123464 keer)

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Interlinks
« Reactie #420 Gepost op: 19 mei 2015, 11:09:29 »
In die van mij zit slaolie, kurk, .... als hij in de fik vliegt kan ik er op BBQ'en ;D
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Interlinks
« Reactie #421 Gepost op: 19 mei 2015, 11:11:05 »
In die van mij zit slaolie, kurk, .... als hij in de fik vliegt kan ik er op BBQ'en ;D

Lekker,  high end BBQ.   Wel graag met een lekker stukkie muziek er bij. 


Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Interlinks
« Reactie #422 Gepost op: 19 mei 2015, 12:17:24 »
In die van mij zit slaolie, kurk, .... als hij in de fik vliegt kan ik er op BBQ'en ;D

Lekker,  high end BBQ.   Wel graag met een lekker stukkie muziek er bij. 


Marcel
Zoals reeds elders op dit forum vermeld is, zit in mijn versterkers een kaboutertje die de kromme volts recht buigt.  :rofl:

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Interlinks
« Reactie #423 Gepost op: 19 mei 2015, 12:23:59 »
In die van mij zit slaolie, kurk, .... als hij in de fik vliegt kan ik er op BBQ'en ;D

Lekker,  high end BBQ.   Wel graag met een lekker stukkie muziek er bij. 


Marcel
Zoals reeds elders op dit forum vermeld is, zit in mijn versterkers een kaboutertje die de kromme volts recht buigt.  :rofl:

Die is toch pas veroordeeld voor het stelen van koper uit diverse versterkers?

Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Interlinks
« Reactie #424 Gepost op: 19 mei 2015, 12:55:41 »
HuubF, je schrijft dat de technische kant van de zaak je niet interesseert.
Waarom niet?  Je doet mee in een discussie waar het om techniek gaat.  Elektronica.
Waarom wil je wel dat ik me jou kant op beweeg en me inleef in jouw belevingswereld?
Waarom beweeg jij niet mijn kant op en probeer je wat van de techniek te begrijpen?

Of wil jij me vertellen dat er in mijn versterker alleen maar rook zit? 

Marcel

Wat is er interessant aan techniek als die maar tot 1 conclusie kan leiden?
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Interlinks
« Reactie #425 Gepost op: 19 mei 2015, 13:05:16 »
Misschien is dat wel het meest interessante aan het hele verhaal.

Misschien maak jij je wel druk om helemaal niets.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Interlinks
« Reactie #426 Gepost op: 19 mei 2015, 13:29:35 »
Er is denk ik een flink verschil tussen de mensen die audio beleven op een zeer technische manier.
De liefhebbers van de kabels en de kastjes en luidsprekers.
Deze mensen maken zich vaker druk om klank en kwaliteit daarvan en geven minder om muziek.

Er zijn mensen die de kabels kastjes en luidsprekers zien als middel om van muziek te genieten.  Muziek is belangrijker. 

Veelal zullen audioliefhebbers een mengvorm zijn van bovenstaande uitersten. In alle mengverhoudingen.

En er zijn de liefhebbers van audio- , ik noem het maar even oneerbiedig, hocuspocus.  Bij deze mensen merk ik een voortdurende ontevreden zijn met hun set.
Over muziek gaat het nooit.  Het gaat alleen maar over techniek (nou ja over verzonnen techniek) .   De echte techniek, daar is vaak geen interesse voor. 
Het gaat om de geloofsovertuiging dat kabeltje A een mooiere klank heeft dan kabeltje B.
Eindeloos wisselen en nog steeds geen tevredenstellend resultaat.
Oh maar dat kan ook niet anders, het nieuwe kabeltje moet nog inspelen.  De technische verklaring waarom inspelen onzin is wordt zonder meer weggewimpeld.
Techniek is toch niet interessant. Daar komen alleen maar kortzichtige verklaringen van.  Slechts één conclusie.  Nou dat kan niet dat is echt onzin hoor.
Er is vast nog wel meer tussen hemel en aarde.
Ja , dat is er ook maar daar willen de meeste liefhebbers van audio voodoo ook niet aan. Want dan vinden ze al snel dat er aan hun verstand wordt getwijfeld.

Heren en Dames van de audio religie.  Audioweergave gaat met techniek.  Zou het misschien dan zo kunnen zijn dat de techniek ook de juiste antwoorden heeft?

Zou het kunnen zijn dat de techniek geen antwoorden heeft over wat er aan de ontvangstkant gebeurt.  Sorry, nou verklaar ik mensen weer voor gek.
Aan de zendkant is precies te verklaren wat er gebeurt.  Maar dat kun je maar beter niet geloven. 

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Interlinks
« Reactie #427 Gepost op: 19 mei 2015, 13:55:42 »
Ik had gisteravond een leuk gesprek met een nieuw lid van ons forum en dit ging voor een deel ook over deze kwestie........... Ik denk zolang je elkaar in de waarde laat. En je daarbij, niet jou standpunten mbt audio. Het zei wetenschappelijk, Het zei hocus pocus als de absolute waarheid verkondigd, dat je best door één deur kunt... Het is alleen makkelijker verklaarbaar en aantoonbaar om vanuit wetenschappelijk oogpunt te zeggen. Dit kan niet, of bestaat niet want we kunnen het immers niet meten.... Maar is er meer dan dat.....!? Is een vraag die ik me al heel lang bezighoud.... Ik laat het alleen niet mijn plezier in waar het om gaat bederven ik doe er juist mijn voordeel mee ;)

Ik geef zelf niks om plankies, kabeltjes, maar wel om High-Res muziek.... Mijn gevoel zegt dat het op mijn set wel degelijk verschil maakt, dus maakt dat het ook. Het zelfde geld voor mensen die wel in plankies en kabeltjes geloven...

Misschien herhaal ik mezelf misschien spreek ik me zelf ergens tegen..... Het zij zo..... Niks is zo veranderlijk als de mens en daarom klinkt het elke dag ook anders! Heerlijke hobby ;D
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Interlinks
« Reactie #428 Gepost op: 19 mei 2015, 14:14:47 »
Richard,

Dat ben ik volledig met je eens.
Ik geef toe dat ik mijn postjes niet altijd even netjes en onpersoonlijk blijf.  Dat heeft denk ik te maken met de passie die ik voor de hobby heb.
Je moet een ieder in zijn waarde laten. Ik respecteer de manier waarop een ieder met de hobby omgaat.
Maar ik heb wel vreselijke moeite om niks te zeggen als ik , naar mijn idee, pertinente onzin voorbij zie komen.

Een goede set in een goede ruimte kan meer dan magisch zijn.  Dat wil ik niemand ontnemen.
Een ieder is vrij om op zoek te gaan naar die magie op zijn manier. 

Wat me wel steeds weer opvalt is dat er elke keer weer mensen zijn die de reis naar de magie aan het maken zijn en dat op een niet technische manier doen wel op zoek gaan naar een technische verklaring.

Laat dat dan los en geniet.  Zoek niet steeds een verklaring.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #429 Gepost op: 19 mei 2015, 14:28:55 »
Ja logisch. Je gevoel zegt dat het beter is. Maar je gevoel houdt je voor de gek. Ik snap het helemaal hoor. ::)
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2015, 14:31:30 door GoldenEars »
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #430 Gepost op: 19 mei 2015, 14:35:06 »
Misschien is het allemaal gewoon een kwestie van voorkeur: wil je het niet horen, hoor je het niet, wil je het wel horen, hoor je het wel.
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Interlinks
« Reactie #431 Gepost op: 19 mei 2015, 14:36:06 »
Ja logisch. Je gevoel zegt dat het beter is. Maar je gevoel houdt je voor de gek. Ik snap het helemaal hoor. ::)

Ja, als jouw gevoel jou zegt dat het beter is, geniet er dan van.  Denk er dan niet te veel bij na.
Denk niet aan het idee dat je gevoel je voor de gek zou kunnen houden.

Ik heb het al vele malen gezegd. Doe wat je leuk en plezierig vindt. 
Zoek  niet overal een technische verklaring voor.

Bij mij doet een andere kabel niets anders.
Bij jou wel, prima en nogmaals geniet er van.

Marcel

Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Interlinks
« Reactie #432 Gepost op: 19 mei 2015, 14:37:42 »
Misschien is het allemaal gewoon een kwestie van voorkeur: wil je het niet horen, hoor je het niet, wil je het wel horen, hoor je het wel.

Misschien nog iets anders gezegd.
Wil je het niet horen dan is het er niet, wil je het wel horen dan is het er wel.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Interlinks
« Reactie #433 Gepost op: 19 mei 2015, 17:51:22 »
In die van mij zit slaolie, kurk, .... als hij in de fik vliegt kan ik er op BBQ'en ;D

Lekker,  high end BBQ.   Wel graag met een lekker stukkie muziek er bij. 


Marcel
Zoals reeds elders op dit forum vermeld is, zit in mijn versterkers een kaboutertje die de kromme volts recht buigt.  :rofl:

Die is toch pas veroordeeld voor het stelen van koper uit diverse versterkers?


Je hebt het nieuws aardig gevolgd !  ;) :)

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Interlinks
« Reactie #434 Gepost op: 20 mei 2015, 11:23:51 »
Misschien is dat wel het meest interessante aan het hele verhaal.

Misschien maak jij je wel druk om helemaal niets.

Marcel
HuubF, je schrijft dat de technische kant van de zaak je niet interesseert.
Waarom niet?  Je doet mee in een discussie waar het om techniek gaat.  Elektronica.
Waarom wil je wel dat ik me jou kant op beweeg en me inleef in jouw belevingswereld?
Waarom beweeg jij niet mijn kant op en probeer je wat van de techniek te begrijpen?

Of wil jij me vertellen dat er in mijn versterker alleen maar rook zit? 

Marcel

Wat is er interessant aan techniek als die maar tot 1 conclusie kan leiden?

Leuke padstelling  ;D ;D
Geef toch de voorkeur aan Huub, lekker blijven klooien....
Het is niet allemaal 100% hetzelfde evenals de techniek die erachter zit.... Ook die is verschillend :D
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200