Auteur Topic: Interlinks  (gelezen 123290 keer)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.069
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Interlinks
« Reactie #30 Gepost op: 11 mei 2015, 16:38:18 »
Het komt mij soms over als dat de technici hier zo vol zijn van hun kennis, dat ze zich te goed voelen uitleg te verschaffen, of duidelijk uit te leggen. Als je alleen maar indruk wilt maken met terminologie, dan kun je alleen maar :claps: Ik vraag me af of dat hun bedoeling is.

Ik probeer met lekentaal te onderbouwen hoe ik het zie, want dat kabels verschillend klinken staat voor mij vast. De discussie is eindeloos, en daar heb ik geen zin in. Het forum zou meer gebaat zijn bij duidelijke uitleg van de technici.

Als jij 't niet snapt of de uitleg niet begrijpt dan rest je de juiste vragen te stellen om die informatie wel cadeau te krijgen.  Het probleem is echter dat je geen zin hebt om in gesprek te gaan.  Je verwijt is dus het gevolg van jouw gebrek aan inspanning.  Geef jezelf een draai om je oren en doe je best de vragen die ertoe doen te stellen.   :P


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.158
    • De andere hobby...
Re: Interlinks
« Reactie #31 Gepost op: 11 mei 2015, 16:39:38 »
Ik ga lekker muziek luisteren. Zal vast anders klinken dan gisteren, ik heb het nu best warm en nog geen wijntje op. Maar ik ga dit niet proberen op te lossen met andere kabels, ik schenk zo eerst wel een wijntje in, zal meer helpen.
Science is no democracy

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #32 Gepost op: 11 mei 2015, 16:40:27 »
Toch niet weer die zaken die alleen door niet-lineariteit kunnen ontstaan? (en wat allang omver geworpen is)

Groet,
Jacco

Hoi Jacco! ;D Waar is dat omver geworpen, en waarom is het niet meer open voor vragen?
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.136
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Interlinks
« Reactie #33 Gepost op: 11 mei 2015, 16:44:11 »
Toch niet weer die zaken die alleen door niet-lineariteit kunnen ontstaan? (en wat allang omver geworpen is)

Groet,
Jacco

Hoi Jacco! ;D Waar is dat omver geworpen, en waarom is het niet meer open voor vragen?
Die twee cosinussen in Mathematica. Een keer heen en dan weer terug. Er ontstaan geen nieuwe frequenties. Dat is alleen zo bij een niet-lineair medium, maar dat is die omzetting op zichzelf helemaal niet. Het is en blijft dus 100% transparant, precies zoals de theorie voorspelt.

Groet,
Jacco

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #34 Gepost op: 11 mei 2015, 16:47:20 »
Die twee cosinussen in Mathematica. Een keer heen en dan weer terug. Er ontstaan geen nieuwe frequenties. Dat is alleen zo bij een niet-lineair medium, maar dat is die omzetting op zichzelf helemaal niet. Het is en blijft dus 100% transparant, precies zoals de theorie voorspelt.

Groet,
Jacco

Als ik me niet vergis zijn dat twee cosinussen in het hoorbare gebied?
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #35 Gepost op: 11 mei 2015, 16:52:07 »
Als jij 't niet snapt of de uitleg niet begrijpt dan rest je de juiste vragen te stellen om die informatie wel cadeau te krijgen.  Het probleem is echter dat je geen zin hebt om in gesprek te gaan.  Je verwijt is dus het gevolg van jouw gebrek aan inspanning.  Geef jezelf een draai om je oren en doe je best de vragen die ertoe doen te stellen.   :P

Ik zal mijn best doen.
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.069
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Interlinks
« Reactie #36 Gepost op: 11 mei 2015, 16:53:20 »
Als jij 't niet snapt of de uitleg niet begrijpt dan rest je de juiste vragen te stellen om die informatie wel cadeau te krijgen.  Het probleem is echter dat je geen zin hebt om in gesprek te gaan.  Je verwijt is dus het gevolg van jouw gebrek aan inspanning.  Geef jezelf een draai om je oren en doe je best de vragen die ertoe doen te stellen.   :P

Ik zal mijn best doen.

Meer kan men niet van je vragen.   ;)

Succes!


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.136
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Interlinks
« Reactie #37 Gepost op: 11 mei 2015, 17:00:28 »
Die twee cosinussen in Mathematica. Een keer heen en dan weer terug. Er ontstaan geen nieuwe frequenties. Dat is alleen zo bij een niet-lineair medium, maar dat is die omzetting op zichzelf helemaal niet. Het is en blijft dus 100% transparant, precies zoals de theorie voorspelt.

Groet,
Jacco

Als ik me niet vergis zijn dat twee cosinussen in het hoorbare gebied?
Dat mag, het is in zijn algemeenheid. Er ontstaan geen nieuwe signalen onder invloed van andere signalen. Of je omzet principe moet niet-lineair zijn, maar dat is het niet. Geen fase draaiing of wat dan ook. Alles blijft zoals het was.

Groet,
Jacco

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #38 Gepost op: 11 mei 2015, 17:08:10 »
Die twee cosinussen in Mathematica. Een keer heen en dan weer terug. Er ontstaan geen nieuwe frequenties. Dat is alleen zo bij een niet-lineair medium, maar dat is die omzetting op zichzelf helemaal niet. Het is en blijft dus 100% transparant, precies zoals de theorie voorspelt.

Groet,
Jacco

Als ik me niet vergis zijn dat twee cosinussen in het hoorbare gebied?
Dat mag, het is in zijn algemeenheid. Er ontstaan geen nieuwe signalen onder invloed van andere signalen. Of je omzet principe moet niet-lineair zijn, maar dat is het niet. Geen fase draaiing of wat dan ook. Alles blijft zoals het was.

Groet,
Jacco

Dit moet ik eens rustig tot me door laten dringen. Bedankt voor de uitleg! ;D (Die je natuurlijk al had gegeven... :angel: ) (En de moeite trouwens)
« Laatst bewerkt op: 11 mei 2015, 17:13:35 door GoldenEars »
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #39 Gepost op: 11 mei 2015, 17:15:06 »
Maakt het nog uit of die cosinussen harmonischen zijn in dit verband? En maakt het uit of de frequentie ervan verandert over de tijd binnen het frame?

Ik stel me zo voor dat een (co)sinus waarvan de frequentie verloopt wel gereproduceerd kan worden, maar dat dat alleen maar komt omdat je de discrete monsters bekijkt na de reproductie... dat het continue signaal niet eenduidig is bepaald in dat geval, omdat dat verloren is gegaan!? (Je weet dan immers niet meer in welke mate de variatie tussen de monsters veranderd is?)

Levert dit in dat geval dan geen mengproducten op?
« Laatst bewerkt op: 11 mei 2015, 17:31:00 door GoldenEars »
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Interlinks
« Reactie #40 Gepost op: 11 mei 2015, 17:35:18 »
Ik heb vaker gehoord dat capaciteit niet uitmaakt bij MC elementen. Maar waarom klinken dan de kabels van MC naar phonotrap dan zo verschillend als het niet aan de capaciteit van de kabel ligt?

Je beweert wel dat de kabels die van het MC-element naar de phonotrap gaan verschillen klank veroorzaken maar op grond waarvan kom je tot die conclusie?


Puur op basis van observatie Ruud en ik zocht daar een verklaring voor. Observatie in eigen huis en een keer bij de inmiddels overleden Paul Geerlings. Ik heb zelf overigens de van de Hul kabel die standaard door SME wordt gebruikt.

Oh ja ik maak nog gebruik van een perfect meetinstrument in casu mijn vrouw. Als die ongevraagd hetzelfde waarneemt als ik ......

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.909
    • ARJANKU.IT service
Re: Interlinks
« Reactie #41 Gepost op: 11 mei 2015, 17:54:20 »
Er is geen verschil in klank tussen kabels, want Be Tweeter, Jacco en Ruud zeggen dat. De rest van het forum kan alleen maar :claps: :wave:

 ;D
Zoals gezegd is het afhankelijk van de toepassing.  Verder zit ik al meer dan vijfentwintig jaar beroepshalve in de audio en je bent nummer zoveelzoveel die verschillen claimt te horen maar dat niet hard kan maken, niets mis mee maar laat mij mijn paadje  maar lopen.
An inability to grasp science is no argument against it....

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Interlinks
« Reactie #42 Gepost op: 11 mei 2015, 17:57:36 »
Zoals gezegd is het afhankelijk van de toepassing.  Verder zit ik al meer dan vijfentwintig jaar beroepshalve in de audio en je bent nummer zoveelzoveel die verschillen claimt te horen maar dat niet hard kan maken, niets mis mee maar laat mij mijn paadje  maar lopen.

Natuurlijk mag je je paadje lopen. Jij zit ruim vijfentwintig jaar in de audio, en ik heb Fourier analyse gehad in mijn studie. Iedereen blij :) Ik respecteer je ervaring natuurlijk! Maar zullen de verschillen die ik hoor ook verdwijnen als ik een ABX test heb gedaan?
« Laatst bewerkt op: 11 mei 2015, 18:01:15 door GoldenEars »
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Interlinks
« Reactie #43 Gepost op: 11 mei 2015, 18:17:00 »
Zoals gezegd is het afhankelijk van de toepassing.  Verder zit ik al meer dan vijfentwintig jaar beroepshalve in de audio en je bent nummer zoveelzoveel die verschillen claimt te horen maar dat niet hard kan maken, niets mis mee maar laat mij mijn paadje  maar lopen.

Natuurlijk mag je je paadje lopen. Jij zit ruim vijfentwintig jaar in de audio, en ik heb Fourier analyse gehad in mijn studie. Iedereen blij :) Ik respecteer je ervaring natuurlijk! Maar zullen de verschillen die ik hoor ook verdwijnen als ik een ABX test heb gedaan?
Dat zul je moeten proberen om er achter te komen !

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Interlinks
« Reactie #44 Gepost op: 11 mei 2015, 18:22:57 »


Hoe weet je trouwens dat wat je nu ziet echt is? Is het echt of zit het tussen je oren?

Wat ik zie zit tussen mijn oren.
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees