Auteur Topic: Set(s) van Fourplay...  (gelezen 126059 keer)

Johndv

• Trade Count: (0)
  • Hero Member
Re: Set(s) van Fourplay...
« Reactie #495 Gepost op: 12 december 2017, 16:21:49 »
Dat is inderdaad een fraai uitzicht!
Vincent SA-31 - Vincent SP-331 - Cambridge 640C V 2.0 - ADAM HM-II

Audiofreak

• Hero Member
  • these oldies but goodies
« Reactie #496 Gepost op: 12 december 2017, 17:22:48 »
Terima kasih ke bali Fourplay. Jij vermaakt je wel tijdens de donkere dagen voor en tijdens de feestdagen.
preamp Quad 44; Denon PRA-1500; poweramp Harman Kardon Cit 16A; Quad 303; Sony V7700 geïntegreerde versterker met DAC; Pioneer PD S-901; Sony CDP-XA5ES; Marantz CD94-MKII; luidsprekers 4 x Cabasse Galiote; 2 compensators; Celestion 3; JBL L20t; Yamaha NX-E 800, Realistic Minimus 7;  JVC woodcones

Markus

• Trade Count: (4)
  • Hero Member
« Reactie #497 Gepost op: 12 december 2017, 17:47:58 »
Bàh, naar!

:P

Have fun.
Most of the time not dead serious.

o8-Carni-8o

• Hero Member
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
« Reactie #498 Gepost op: 12 december 2017, 18:13:46 »
Dat is een hele mooie speelgoedwinkel Fourplay! Genoeg om uit te kiezen en voor elk type muziek de juiste weergevers voorhanden.

P.s. Mocht je ooit de witte Yamaha’s van de hand willen doen, dan houd ik mij zeer aanbevolen.  8)
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

renes

• Hero Member
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
« Reactie #499 Gepost op: 12 december 2017, 20:02:30 »
Jij hebt aan één paar oren niet genoeg. :)
Eens buizen altijd buizen.

Fourplay

• Hero Member
« Reactie #500 Gepost op: 13 december 2017, 17:19:16 »
Dat is een drukke edoch erg leuke skyline Fourplay.
Geniet er met volle teugen van.

Naar welke luidsprekers wordt het meeste geluisterd?

Marcel

Klopt Marcel, het is inderdaad dringen geblazen in het luidspreker landschap. Er dient bij vermeld te worden dat deze opstelling slechts een momentopname is die niet het hele jaar door geldt. Laten we maar zeggen dat de skyline in mijn woonkamer sterk aan verandering onderhevig is wanneer ik verlof heb. Van de Dali Concept 1 luidsprekers heb ik inmiddels één paar verkocht. Het andere paar staat in m'n keuken opgesteld. Het hangt een beetje van mijn stemming af naar welke combinatie ik luister. In de woonkamer luister ik het meest naar de:

- Dynaudio X12 luidsprekers (laatste aanwinst) die ik aanstuur met de Meixing Mingda buizenset en de 
- Cobra Reference luidsprekers (niet op de foto) die versterkt worden de Vincent SV233.

Fourplay

• Hero Member
« Reactie #501 Gepost op: 13 december 2017, 17:28:53 »
Mooie set genoeg audio, altijd goed.

Er valt voldoende te combineren Paul. Maar gezien je laatste aankopen en audio collectie hoef ik je hier niks over te vertellen...  :)

Fourplay

• Hero Member
« Reactie #502 Gepost op: 13 december 2017, 17:39:23 »
Dat is inderdaad een fraai uitzicht!
Terima kasih ke bali Fourplay. Jij vermaakt je wel tijdens de donkere dagen voor en tijdens de feestdagen.
Bàh, naar!

:P

Have fun.

Bedankt mannen, ik vermaak me wel met m'n muziek tussen oud en nieuw... Toppie! 

Fourplay

• Hero Member
« Reactie #503 Gepost op: 13 december 2017, 17:52:24 »
Dat is een hele mooie speelgoedwinkel Fourplay! Genoeg om uit te kiezen en voor elk type muziek de juiste weergevers voorhanden.

P.s. Mocht je ooit de witte Yamaha’s van de hand willen doen, dan houd ik mij zeer aanbevolen.  8)

Mocht ik de Yamaha's verkopen dan zal ik aan je denken o8-Carni-8o. Met name de stalen / houten stands die de vorige eigenaar op maat heeft gemaakt / laten maken (?) vormen m.i. een fraaie twee-eenheid. De Yamaha's staan normaliter in m'n slaapkamer opgesteld op een Bluesound Powernode I.

Fourplay

• Hero Member
« Reactie #504 Gepost op: 13 december 2017, 18:03:45 »
Jij hebt aan één paar oren niet genoeg. :)

Daarom ben ik ook zo blij met m'n nieuwe bovenburen Renes... Immers, "Des te meer oren, des te meer vreugd"... ;)
Just and only kiddin' ofcourse. Ik hou wel degelijk rekening met m'n buren net zoals zij rekening met mij houden.

o8-Carni-8o

• Hero Member
« Reactie #505 Gepost op: 13 december 2017, 19:17:49 »

Mocht ik de Yamaha's verkopen dan zal ik aan je denken o8-Carni-8o. Met name de stalen / houten stands die de vorige eigenaar op maat heeft gemaakt / laten maken (?) vormen m.i. een fraaie twee-eenheid. De Yamaha's staan normaliter in m'n slaapkamer opgesteld op een Bluesound Powernode I.

Gaaf hoor en fijn! In mijn slaapkamer staan nu de kleine broertjes, de NS-BP111, opgesteld. Het grappige is dat ik daar ook zelf stands voor heb gemaakt. Vandaar mijn interesse ook.

#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Fourplay

• Hero Member
« Reactie #506 Gepost op: 14 december 2017, 16:16:24 »

Gaaf hoor en fijn! In mijn slaapkamer staan nu de kleine broertjes, de NS-BP111, opgesteld. Het grappige is dat ik daar ook zelf stands voor heb gemaakt. Vandaar mijn interesse ook.

Reuze handig: een paar creatieve rechterhanden die maken wat je ogen zien. Omdat ik deze gave niet bezit heb ik destijds afgezien van het, in elkaar knutselen van een audio rack (zie foto HF). Je hebt mooi gebruik gemaakt van verschillende (kleuren) materialen o8-Carni-8o. Omdat de bovenkant van de stand net zo breed is als de Yamaha vormt de stand één geheel met de speaker met als saillant detail, het Yamaha logo op de voet. Chapeau....

o8-Carni-8o

• Hero Member
« Reactie #507 Gepost op: 14 december 2017, 20:31:50 »
Thanks voor het compliment! Normaal ben ik ook niet van het klussen hoor. In dit geval ben ik gewoon begonnen met een idee uit te tekenen en materialen te bedenken. Uiteindelijk viel het mij hartstikke mee. Een plaat 22mm mdf, twee tafelpoten van de Gamma, een reststukje appelhout, twee tanklogo’s van een Yamaha motorfiets en een paar spuitbussen hoogglans wit en blanke lak van de Action. Vervolgens een paar vrije weekenden en: voilà! Ben wel een pietlut, dus geduld was een zaak  :P

Fourplay

• Hero Member
« Reactie #508 Gepost op: 17 december 2017, 03:19:38 »
Gisteren met een collega en oud-collega naar een concert van Ntjam Rosie geweest (Lantarenvenster Rotterdam). Eerst hebben we de innerlijke mens verwent met een bezoekje aan de Thai. Voor de Thai liefhebbers onder ons kan ik je Delibird (www.delibird.nl) aanbevelen. Het concert van Ntjam Rosie bleek tevens een soort van theater voorstelling te zijn.

What the f*ck,  was mijn eerste, tweede en derde gedachten gedurende de eerste tien minuten van de show... :think:

Dit was niet wat ik voor ogen had toen ik een kaartje kocht. Maar, toen ik eenmaal m'n mindset omgezet / verwachting bijgesteld had kon ik m'n teleurstelling vrij makkelijk omzetten in een positive vibe en alsnog terugblikken op een erg leuke en cultureel verantwoorde avond met veel zang, dans maar ook verhalen over Kameroen... De cover van Bob Marley met Redemption Song was toch wel erg fraai gezongen!! 
« Laatst bewerkt op: 17 december 2017, 05:35:10 door Fourplay »

Fourplay

• Hero Member
« Reactie #509 Gepost op: 15 april 2018, 20:08:56 »
Ik mag graag op Marktplaats grasduinen naar luidsprekers. Zo ben ik ook tegen de (voor mij interessante) Scan Speak A.O.S. 30 luidsprekers aangelopen. De luistersessie die er op volgde was erg bevredigend zodat ik tot aanschaf ben over gegaan. Omdat de Sony breedbeeld inmiddels een vaste plek in mijn woonkamer heeft verovert was ik genoodzaakt om de boel te herschikken. Dit heeft er toe geleid dat ik de Meixing Mingda buizenset ontkoppeld heb en m'n Dynaudio Excite X12 luidsprekers op de BlueSound PowerNode 150 heb aangesloten. Het gemis aan "buizen" in het vertrouwde audio landschap groeide echter met de dag dat ik maar wéér met de meubels ben gaan schuiven met onderstaand resultaat. Let wel, het witte tv meubel dient nog te worden verwijdert en de boel wat opgeleukt te worden maar hier alvast een voorproefje...
« Laatst bewerkt op: 15 april 2018, 20:23:14 door Fourplay »