Auteur Topic: Set(s) van Fourplay...  (gelezen 83474 keer)

Fourplay

• Trade Count: (0)
  • Hero Member
Re: Set(s) van Fourplay...
« Reactie #30 Gepost op: 07 september 2015, 13:48:01 »
Hoi Hans,

Het staat ietwat ongelukkig in m'n reactie geformuleerd maar je hebt gelijk dat Sonos ook met wifi werkt! Op zoek naar een antwoord voor Renes ben ik op de website van Camiel Dellaert beland daar ik wellicht beter naar de website van Alpha Audio of hifiklubben had kunnen verwijzen.

Dat is bij deze gebeurd:
- https://www.alpha-audio.nl/2013/09/review-bluesound-powernode-en-vault/
- https://www.hifiklubben.nl/streaming/bluesound/bluesound-node-draadloze-muziekspeler/

Bevalt Deezer als streamingsdienst en waarom is je keuze hierop gevallen? Ik maak momenteel (nog) gebruik van de gratis online dienst TuneIn (Bluesound) maar ik overweeg de overstap naar een betaalde dienst.

Gr.
Gerard

Fourplay

• Hero Member
« Reactie #31 Gepost op: 07 september 2015, 13:54:29 »
Hoi Marcel,

Ik ben niet bekend met Raumfeld maar het toeval wil dat, door je reactie, m'n oog op de rubriek/recensie 'Hoe installeer je een Raumfeld product' is gevallen (zie onderstaande link):

- https://www.alpha-audio.nl/2015/08/hoe-installeer-je-een-raumfeld-product/

In het artikel geven ze aan de voorkeur te geven aan een bekabelde verbinding boven wifi dus dat heb je goed gedaan. Ik zou ook best een bekabelde verbinding willen hebben omdat de verbinding een enkele keer weleens wil wegvallen. Wellicht komt het er ooit van maar vooralsnog maak ik gebruik van wifi.

Gr.
Gerard

Marcel Dali

• Hero Member
Xavian XN 185 mk2, Denon AVR-X3200W, Sony CDPXB920QS, Philips CD100, Teufel Raumfeld connector2, Denon AH-D2000, ifI micro ican.

chansig

• Trade Count: (3)
  • Hero Member
« Reactie #33 Gepost op: 07 september 2015, 18:50:52 »
Hoi Hans,

Bevalt Deezer als streamingsdienst en waarom is je keuze hierop gevallen? Ik maak momenteel (nog) gebruik van de gratis online dienst TuneIn (Bluesound) maar ik overweeg de overstap naar een betaalde dienst.

Gr.
Gerard

Hoi Gerard,

Deezer zat bij de Sonos toen ik hem kocht. Dus mijn Spotiy opgezegd. Nu heb ik een super de puper abo met FLAC voor de prijs van 35 euro voor het jaar oid. In maart eens zien wat er dan voor mogelijkheden geboden worden door Deezer.

Dus dat was de afweging....niet 1 uit die of dat is beter.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

Dutch & Dutch 8M, Sonos, ZMF Blackwood, SPL mini Phonitor

renes

• Hero Member
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
« Reactie #34 Gepost op: 07 september 2015, 19:54:52 »
Hoi Renes,

Bluesound is hét alternatief voor een Sonos-systeem! Het verschil tussen Bluesound en Sonos is dat dit systeem via Wi-Fi werkt (er hoeft dus geen kastje rechtstreeks op de router aangesloten te worden). Bluesound focust in de eerste plaats op (geluids)kwaliteit - waar veel andere merken juist een flinke steek laten vallen. Daarnaast zijn bedieningsgemak, volledigheid en vormgeving kernpunten. Voor meer info zie www of onderstaande URL:

Bron: http://www.camieldellaert.nl/
En je hoeft er niks mee! Het is slechts één van de vele alternatieven naast Sonos die geboden wordt om muziek te streamen.
Bedankt voor de uitleg.
Ik heb al zoiets blijkt nu. Ik heb een laptop met bluetooth, een logitech bluetooth kastje welke aan de vv zit. Werkt goed en het geluid is volledig naar wens.
Laptop aan met Spotify of Youtube en ik heb een bibliotheek vol met draadloze muziek op zolder. Ik ben niet om, draai nog steeds muziek. Het nieuwe gebruik ik als ontdekkingsreis.

« Laatst bewerkt op: 07 september 2015, 21:28:30 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Fourplay

• Hero Member
« Reactie #35 Gepost op: 07 september 2015, 20:55:02 »
Ik heb deze.

http://www.teufelaudio.nl/raumfeld-audio-streaming/raumfeld-connector-p9527.html?PHPSESSID=hfq22i9k5vpkmboefdc1pu71c0

Marcel

Mooi apparaat Marcel!

Wat me opvalt bij het lezen van de specs is dat de Raumveld Connector, net als de Bluesound, is uitgerust met een Cirrus Logic 24-bit/192kHz DAC.
Misschien wel dezelfde? Stream je je muziek overigens van een NAS?

Fourplay

• Hero Member
« Reactie #36 Gepost op: 07 september 2015, 22:10:33 »
Hoi Hans,

Gr.
Gerard

Hoi Gerard,

Deezer zat bij de Sonos toen ik hem kocht. Dus mijn Spotiy opgezegd. Nu heb ik een super de puper abo met FLAC voor de prijs van 35 euro voor het jaar oid. In maart eens zien wat er dan voor mogelijkheden geboden worden door Deezer.
Dus dat was de afweging....niet 1 uit die of dat is beter.

Gr Hans

Hoi Hans,

Een abonnement van 35 euro per jaar voor 320 kbps MP3 geluidskwaliteit/bitrate klinkt me zowel letterlijk als figuurlijk als muziek in de oren. Dat heb je goed gedaan! Dat is een koopje aangezien Deezer momenteel rond de tien euro per maand vraagt voor hun streamingsdiensten. 

Fourplay

• Hero Member
« Reactie #37 Gepost op: 07 september 2015, 22:32:23 »
Hoi Renes,

Bluesound is hét alternatief voor een Sonos-systeem! Het verschil tussen Bluesound en Sonos is dat dit systeem via Wi-Fi werkt (er hoeft dus geen kastje rechtstreeks op de router aangesloten te worden). Bluesound focust in de eerste plaats op (geluids)kwaliteit - waar veel andere merken juist een flinke steek laten vallen. Daarnaast zijn bedieningsgemak, volledigheid en vormgeving kernpunten. Voor meer info zie www of onderstaande URL:

En je hoeft er niks mee! Het is slechts één van de vele alternatieven naast Sonos die geboden wordt om muziek te streamen.
Bedankt voor de uitleg.
Ik heb al zoiets blijkt nu. Ik heb een laptop met bluetooth, een logitech bluetooth kastje welke aan de vv zit. Werkt goed en het geluid is volledig naar wens.
Laptop aan met Spotify of Youtube en ik heb een bibliotheek vol met draadloze muziek op zolder. Ik ben niet om, draai nog steeds muziek. Het nieuwe gebruik ik als ontdekkingsreis.

Hoi Renes,

Volgens mij heb ik die Bluetooth kastjes van Logitech weleens op dit forum voorbij zien komen maar zeker weten doe ik dat niet meer. Erg praktisch apparaat en als het daarnaast ook nog goed klinkt en goed werkt wat wil je dan nog meer!?

Gr.
Gerard 

Marcel Dali

• Hero Member
« Reactie #38 Gepost op: 08 september 2015, 09:27:47 »
Hoi Gerard,

Ik heb nog geen NAS.  De Raumfeld wordt gebruikt om internetradio binnen te hengelen en voor het verkennen van, voor mij,  nieuwe muziek via Spotify.
Naast streamen gebruik ik mijn Sony CDP XB-930 QS  CD speler ook nog regelmatig.
Er komt in de toekomst vast nog wel een NAS.

Marcel
Xavian XN 185 mk2, Denon AVR-X3200W, Sony CDPXB920QS, Philips CD100, Teufel Raumfeld connector2, Denon AH-D2000, ifI micro ican.

Fourplay

• Hero Member
« Reactie #39 Gepost op: 08 september 2015, 13:05:46 »
Hoi Marcel,

Ik heb je Sony CDP XB-930 QS op het www opgezocht omdat ik al die typenummers niet (meer) uit m'n hoofd ken en loh, wat schetst mijn verbazing, haha!? Ik heb exact dezelfde CD speler in zilverkleurige uitvoering thuis staan. Sterker nog, as we speak heb ik de Sony op een Vincent versterker aangesloten in mijn woonkamer om een paar mega vintage luidsprekers aan te sturen die ik onlangs aangeschaft heb. Ik dacht aanvankelijk dat ik me bont en blauw zou irriteren aan die puk die ik bij elke CD wissel NIET moet vergeten te plaatsen maar om heel eerlijk te zijn heeft het wel wat / zo zijn charmes...

Nu we het toch over CD spelers hebben: ik heb een Rotel Audio / DVD speler (RDV 1093) met een defect sluitmechanisme (laatste stukje wil niet dicht), pffff... Ken je toevallig iemand op het forum Marcel die in staat is dit ongemak voor me te repareren? Bij voorkeur iemand nabijgelegen Alphen aan den rijn maar iets verder weg is ook geen ramp.

Gr.
Gerard

renes

• Hero Member
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
« Reactie #40 Gepost op: 08 september 2015, 14:03:25 »
Hoi Renes,

Bedankt voor de uitleg.

Hoi Renes,

Volgens mij heb ik die Bluetooth kastjes van Logitech weleens op dit forum voorbij zien komen maar zeker weten doe ik dat niet meer. Erg praktisch apparaat en als het daarnaast ook nog goed klinkt en goed werkt wat wil je dan nog meer!?

Gr.
Gerard
Als ik eerlijk ben werkt het tot mijn verbazing goed, zonder haperingen.
Foto ervan staat in topic "Sets van...."
Eens buizen altijd buizen.

Marcel Dali

• Hero Member
« Reactie #41 Gepost op: 08 september 2015, 16:12:10 »
Hoi Marcel,

Ik heb je Sony CDP XB-930 QS op het www opgezocht omdat ik al die typenummers niet (meer) uit m'n hoofd ken en loh, wat schetst mijn verbazing, haha!? Ik heb exact dezelfde CD speler in zilverkleurige uitvoering thuis staan. Sterker nog, as we speak heb ik de Sony op een Vincent versterker aangesloten in mijn woonkamer om een paar mega vintage luidsprekers aan te sturen die ik onlangs aangeschaft heb. Ik dacht aanvankelijk dat ik me bont en blauw zou irriteren aan die puk die ik bij elke CD wissel NIET moet vergeten te plaatsen maar om heel eerlijk te zijn heeft het wel wat / zo zijn charmes...

Nu we het toch over CD spelers hebben: ik heb een Rotel Audio / DVD speler (RDV 1093) met een defect sluitmechanisme (laatste stukje wil niet dicht), pffff... Ken je toevallig iemand op het forum Marcel die in staat is dit ongemak voor me te repareren? Bij voorkeur iemand nabijgelegen Alphen aan den rijn maar iets verder weg is ook geen ramp.

Gr.
Gerard

Die puck geeft iets extra's bij het uitzoeken en inleggen van een CD. Naast dat ik het een mooi apparaat vind.

Helaas weet ik bij jou in de buurt niemand die de gevraagde reparatie zou kunnen doen.
Maar je vraag staat op het forum , wellicht reageert er nog iemand met een goede tip.

Marcel

Hififreak

• www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • Geboren en getogen high-ender.
    • www.hififreak.nl
« Reactie #42 Gepost op: 08 september 2015, 16:30:16 »
Ruud13 zit in Amersfoort.

Be Tweeter in Haarlem.

Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Mister T.

• Hero Member
« Reactie #43 Gepost op: 08 september 2015, 17:44:06 »

... omdat ik al die typenummers niet (meer) uit m'n hoofd ken en loh, ...

Gr.
Gerard
:offtopic:         Indo?   :D
ADAM    Bryston     DENON

Fourplay

• Hero Member
« Reactie #44 Gepost op: 09 september 2015, 00:48:42 »
Hoi Renes,

Bedankt voor de uitleg.

Hoi Renes,

Gr.
Gerard
Als ik eerlijk ben werkt het tot mijn verbazing goed, zonder haperingen.
Foto ervan staat in topic "Sets van...."

Hoi Renes,

Ik heb je pagina gelezen maar geen foto van de Bluetooth Logitech gezien (of over het hoofd gezien?). Maar ik weet inmiddels welke kastjes je bedoelt hoor. Wat ik ook gezien heb is een hele mooie close-up foto van je buizenversterker! Beeldig gewoon, ik zal van het weekend eens een poging wagen om m'n buizenversterkers ook zo fraai op de gevoelige plaat vast te leggen... Lekkere luisterkamer heb je 'by the way', moet vast goed vertoeven zijn met al dat leuke en fraaie speelgoed!

Gr.
Gerard

* ps. ik heb deze reactie ook op je pagina gepost