Auteur Topic: Set(s) van Fourplay...  (gelezen 88306 keer)

Fourplay

• Trade Count: (0)
  • Hero Member
Re: Set(s) van Fourplay...
« Reactie #15 Gepost op: 25 mei 2015, 13:27:50 »
Hetgeen ik in de rubriek 'Je laatste audio-aanwinst(en)!' gepost heb mag natuurlijk op deze pagina niet ontbreken.
Op de foto de luidsprekers van het merk/type:

• Yamaha NS BP300
• Xanadu DS17E

Ik ben er blij mee!

Hififreak

• www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • Geboren en getogen high-ender.
    • www.hififreak.nl
« Reactie #16 Gepost op: 25 mei 2015, 13:29:37 »
Mooie spullekes.  Veel plezier ermee!   8)

Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Audiofreak

• Hero Member
  • these oldies but goodies
« Reactie #17 Gepost op: 25 mei 2015, 13:37:19 »
Een naamgenoot van mij heeft de DS serie van Xanadu ontworpen !
preamps Quad 44 en Denon PRA-1500; poweramps Harman Kardon Cit 16A en 16S; Sony V7700 geïntegreerde versterker met DAC; Pioneer PD S-901; Sony CDP-XA5ES; Marantz CD94-MKII; luidsprekers 4 x Cabasse Galiote; 2 compensators; Celestion 3; JBL L20t; Yamaha NX-E 800, Realistic Minimus 7;  JVC woodcones

Fourplay

• Hero Member
« Reactie #18 Gepost op: 25 mei 2015, 15:56:21 »
Dan mag je je naamgenoot mijn welgemeende complimenten geven voor het ontwerp van deze fijne speaker! In dit geval is het dus net alsof je jezelf een compliment geeft. Maar even serieus, klopt het dat er weinig terug te vinden is over de specificaties van deze luidspreker? Of zit ik gewoon in een verkeerde hoek van het internet te zoeken? De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik wel gezocht heb maar dat geduld een eigenschap is die ik bij mijn geboorte wel meegekregen heb maar in de loop der jaren weinig onderhouden heb. 

JohnK

• Global Moderator
  • Hero Member
  • Audiofiel in wording
« Reactie #19 Gepost op: 25 mei 2015, 15:57:54 »
Mooi spul, geniet ervan.

Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Audiofreak

• Hero Member
  • these oldies but goodies
« Reactie #20 Gepost op: 25 mei 2015, 20:05:45 »
Dan mag je je naamgenoot mijn welgemeende complimenten geven voor het ontwerp van deze fijne speaker! In dit geval is het dus net alsof je jezelf een compliment geeft. Maar even serieus, klopt het dat er weinig terug te vinden is over de specificaties van deze luidspreker? Of zit ik gewoon in een verkeerde hoek van het internet te zoeken? De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik wel gezocht heb maar dat geduld een eigenschap is die ik bij mijn geboorte wel meegekregen heb maar in de loop der jaren weinig onderhouden heb.
De ontwerper is Dick Slagman uit Rijssen en die tak is toevallig familie van mij. Ik ken Dick overigens niet persoonlijk.
preamps Quad 44 en Denon PRA-1500; poweramps Harman Kardon Cit 16A en 16S; Sony V7700 geïntegreerde versterker met DAC; Pioneer PD S-901; Sony CDP-XA5ES; Marantz CD94-MKII; luidsprekers 4 x Cabasse Galiote; 2 compensators; Celestion 3; JBL L20t; Yamaha NX-E 800, Realistic Minimus 7;  JVC woodcones

Eip

• Full Member
« Reactie #21 Gepost op: 06 augustus 2015, 21:39:11 »
Indrukwekkende set, heb je daar. Nog vele jaren plezier ermee.   
Marantz SR5023
Marantz CD 5001
Elac BS203.2
Marantz CD6006

Fourplay

• Hero Member
« Reactie #22 Gepost op: 11 augustus 2015, 01:57:43 »
Bedankt Eip,

De Rotel / Vincent combinatie heb ik momenteel aangesloten op een paar Infinity's en verplaatst van de woonkamer naar m'n luisterkamer. De eerlijkheid gebied me te zeggen dat deze kamer eigenlijk niet zo geschikt is om twee zware Vincent SP991 eindversterkers en joekels van luidsprekers 9.2i te huisvesten. Mede daarom worstel ik met de gedachten om de set op Marktplaats te koop aan te bieden maar ik ben er nog niet helemaal over uit.

Fourplay

• Hero Member
« Reactie #23 Gepost op: 13 augustus 2015, 19:35:51 »
De reactie van Eip is voor mij de trigger geweest om m'n profiel op hififreaks eens bij te werken. Bij m'n intro schreef ik dat m'n audio opstelling in m'n woonkamer achterhaald is en dat ik foto's van m'n huidige opstelling zou uploaden. Dat laatste zal ik jullie besparen omdat m'n woonkamer er momenteel niet uitziet met al die luidsprekers (yesss, i know: ruim je kamer toch eens op).

Wel een foto van m'n audio opstelling van een klein half jaar geleden tijdens een luistersessie waarbij ik een set Canton CT800 luidsprekers heb verkocht.

Fourplay

• Hero Member
« Reactie #24 Gepost op: 05 september 2015, 20:37:18 »
In dezelfde periode heb ik ook een paar B&W Matrix II luidsprekers van de hand gedaan. De vorige eigenaar had besloten om de luidsprekers van een likje verf te voorzien. Had hij dat maar niet gedaan want de uitvoering liet te wensen over, doodzonde anders waren ze waarschijnlijk nu nog in mijn bezit geweest!?

Maar goed, het is niet anders: van de opbrengst heb ik een witte Bluesound N150 Powernode (streamer / versterker) gekocht. Dit systeem beviel me zo goed qua geluid, bedieningsgemak, gelikte gebruikersinterface dat ik onlangs ook tot de aanschaf van de zwarte Bluesound N100 (streamer) ben overgegaan.
« Laatst bewerkt op: 05 september 2015, 20:43:05 door Fourplay »

Fourplay

• Hero Member
« Reactie #25 Gepost op: 06 september 2015, 14:49:26 »
Ik heb geen foto van m'n Bluesounds Node (zwart) en Powernode (wit) op m'n IPad beschikbaar vandaar dat ik een foto van het www geplukt heb. Met het uitkomen van de Bluesound uit de serie II lijn worden de Bluesound producten uit de serie I lijn regelmatig en tegen een betaalbare prijs op Marktplaats aangeboden.

Ik ben overigens best te spreken over de Bluesound Node en Powernode maar ik merk dat Bluesound in tegenstelling tot bijv. Sonos en Squeezebox niet zo leeft op dit forum!?

renes

• Hero Member
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
« Reactie #26 Gepost op: 06 september 2015, 16:55:58 »
Wat kan ik met al die systemen? Ik heb er geen idee bij, zou niet weten wat het is.
« Laatst bewerkt op: 06 september 2015, 16:57:45 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Fourplay

• Hero Member
« Reactie #27 Gepost op: 06 september 2015, 21:42:44 »
Hoi Renes,

Bluesound is hét alternatief voor een Sonos-systeem! Het verschil tussen Bluesound en Sonos is dat dit systeem via Wi-Fi werkt (er hoeft dus geen kastje rechtstreeks op de router aangesloten te worden). Bluesound focust in de eerste plaats op (geluids)kwaliteit - waar veel andere merken juist een flinke steek laten vallen. Daarnaast zijn bedieningsgemak, volledigheid en vormgeving kernpunten. Voor meer info zie www of onderstaande URL:

Bron: http://www.camieldellaert.nl/

En je hoeft er niks mee! Het is slechts één van de vele alternatieven naast Sonos die geboden wordt om muziek te streamen.

chansig

• Trade Count: (3)
  • Hero Member
« Reactie #28 Gepost op: 07 september 2015, 08:49:08 »
Sonos werkt ook via de wifi...tenminste diegene die ik heb wel.

Harde schijf aan de router, Deezer als streamingsdienst en genoeg muziek voor de komende honderden jaren.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

Dutch & Dutch 8M, Sonos, ZMF Blackwood, SPL mini Phonitor

Marcel Dali

• Hero Member
« Reactie #29 Gepost op: 07 september 2015, 09:29:54 »
Ik heb zo'n kastje van Raumfeld (Teufel Berlin).
Spotify als streamingsdienst en het gaat je echt niet lukken om alles te luisteren.
Ik heb er voor gekozen om de Raumfeld met een snoertje aan de router te hangen. Het kan ook draadloos (wifi).
De reden is dat er ongeveer 14 of 15 zeer sterke wifi signalen in mijn appartement rond dolen van mijn buren.
Om problemen te voorkomen heb ik er maar een draadje tussen laten zitten.

Marcel
Xavian XN 185 mk2, Denon AVR-X3200W, Sony CDPXB920QS, Philips CD100, Teufel Raumfeld connector2, Denon AH-D2000, ifI micro ican.