Auteur Topic: Set(s) van Fourplay...  (gelezen 83724 keer)

Fourplay

• Trade Count: (0)
  • Hero Member
Set(s) van Fourplay...
« Gepost op: 09 mei 2015, 15:39:15 »
Het hardnekkige audiovirus heeft ook bij mij een jaar of drie geleden toegeslagen en zijn herintreden gedaan na een afwezigheid van x jaar. Natuurlijk is de interesse voor audio altijd gebleven maar meer 'on the background' en in passieve zin. Nu de gelegenheid en omstandigheden het weer toelaten heb ik in korte tijd de schade ruimschoots ingehaald en begeef ik me in de gelukkige situatie dat ik meerdere luidsprekers, versterkers, luisterkamer(s) etc. tot mijn beschikking heb om naar hartenlust te experimenteren met de verschillende mogelijke combinaties en opstellingen.

Eens in de zoveel tijd bied ik een unit/component te koop aan op Marktplaats om er vervolgens weer iets anders/leuks voor terug te kopen / ruilen. Zo hou ik het geheel 'spicey' voor mezelf. Niet goed, niet slecht maar één van de vele manieren om invulling aan je audio hobby te geven. Hierbij gebruik ik verschillende forums om informatie te vergaren over een bepaald onderwerp / merk etc. waar toevallig op dat moment m´n interesse naar uitgaat.

Omdat ik regelmatig (meestal lezend) gebruik maak van dit forum heb ik enige tijd geleden besloten om bij Hififreaks.nl een profiel aan te maken. Nooit gedacht dat ik ooit mijn hifi set 'en plein public' op hififreaks zou plaatsen maar u merkt het, voor alles is een eerste keer. Ik ben niet altijd in de gelegenheid om op vragen of reacties te reageren maar het lijkt me erg leuk en reuze handig om via Hififreaks ervaringen uit te wisselen / te lezen en een beroep te (mogen) doen op alle beschikbare kennis en expertise die hier rondloopt.

Op de foto een opstelling die inmiddels alweer achterhaald is. Wellicht dat er in de nabije toekomst meerdere foto's zullen volgen maar vooralsnog moeten jullie het met deze eerste aanzet doen.

Tuner: Rotel RT1082
Audio/DVD speler: Rotel RDV1092
Surround processor: Rotel RSP1098
Monoblokken: Vincent SP991
Luidsprekers: Vincent LS310

Wilco

• Sr. Member
Re: Set(s) van Fourplay...
« Reactie #1 Gepost op: 09 mei 2015, 15:53:43 »
Dat ziet er goed uit.
Imposante speakers ook!
En trouwens, Fourplay is een hele goeie band!! Heb bijna alle albums van ze. ;)
The music sounds better, when you know who's playing it

Paul

• Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • Doet mij maar buisjes
« Reactie #2 Gepost op: 09 mei 2015, 16:03:37 »
Inderdaad een mooi plaatje van de set.   :D
Vandaag is morgen alweer gisteren

Hififreak

• www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • Geboren en getogen high-ender.
    • www.hififreak.nl
« Reactie #3 Gepost op: 09 mei 2015, 16:11:56 »
Fraai geheel hoor.  :D
Dat er nog maar veel foto's mogen volgen en geniet er vooral van!    8)

Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Mister T.

• Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: 09 mei 2015, 16:27:21 »
Welkom Fourplay, mooie set!  :D
ADAM    Bryston     DENON

Vintage lover

• Hero Member
  • Lenco Lover.
« Reactie #5 Gepost op: 09 mei 2015, 16:57:35 »
Ziet er goed uit.
Lenco 88 Micro-Seiki cf1. -  Acos Lustre.    .Lenco l78 12inch sme. Rodec sm200. Elementen.Goldring Eroica-Denon 110 At12s. At f5 occ. Philips 500mk2.
Luxman l507s.  Denon dcd 2700. Jvc dd5 Cassettedeck. Akai 201d bandrecorder.
Elipson 1704-Elipson 1404.

I love vintage.

Audiofreak

• Hero Member
  • these oldies but goodies
« Reactie #6 Gepost op: 09 mei 2015, 18:41:35 »
Ik heb de CD "Between the sheets" van Fourplay !
preamps Quad 44 en Denon PRA-1500; poweramps Harman Kardon Cit 16A en 16S; Sony V7700 geïntegreerde versterker met DAC; Pioneer PD S-901; Sony CDP-XA5ES; Marantz CD94-MKII; luidsprekers 4 x Cabasse Galiote; 2 compensators; Celestion 3; JBL L20t; Yamaha NX-E 800, Realistic Minimus 7;  JVC woodcones

Richard

• Hero Member
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
« Reactie #7 Gepost op: 09 mei 2015, 20:40:13 »
Fraai geheel hoor.  :D
Dat er nog maar veel foto's mogen volgen en geniet er vooral van!    8)

+1
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

jwx

• Sr. Member
« Reactie #8 Gepost op: 09 mei 2015, 21:22:55 »
Je naam is verkeerd niet Fourplay maar for play  :D :claps:

Martin Schouten

• Full Member
  • You can only do things by heart, when you mean it.
    • Multimedia Hifi Solutions
« Reactie #9 Gepost op: 09 mei 2015, 23:40:22 »
Goede nacht,

Welkom op het forum.

Man wat een mooie set heb je daar, niet alleen de elektronische delen maar ook je speakers mogen er zijn.

Heel veel plezier hiervan.

MVG
Martin Schouten
Woonkamer: Polkaudio LSi9(f)/LSiC(c)/LSiFX(r)  Polkaudio: subwoofer DSWpro660wi (2)    Onkyo PA-MC5500   Onkyo PR-SC5507    Pioneer PL300     Zelfbouw: Silverstone       Kabels: Oehlbach en Cambridge en Homemade

Fourplay

• Hero Member
« Reactie #10 Gepost op: 10 mei 2015, 16:41:49 »
Bedankt voor de leuke, spontane reacties. Ik krijg er een positieve 'vibe' van of is het aangename weer verantwoordelijk voor de Mona Lisa smile op m'n gezicht? Hoe het ook zij, voor de Fourplay liefhebbers onder ons of om in te haken op de woorden van JWX: voor de 'voorspel' liefhebbers onder ons... :)

Op 23-10-2015 treedt de band Fourplay op in cultuurpodium de Boerderij in Zoetermeer. Helaas zonder Lee Ritenour but guess what? Lee Ritenour (ft. Dave Grusin) treden op 25-07-2015 zelf op in de Boerderij. Doe er je voordeel mee en wellicht treffen we elkaar... Voor meer info, check de website...

Ik heb gisteren 'by the way' een luistersessie gehad en hierbij een paar vintage luidsprekers verkocht.  Ook nog even snel een kiekje gemaakt die ik vanavond zal posten als ik er aan denk.
« Laatst bewerkt op: 14 mei 2015, 19:04:35 door Fourplay »

Audiofreak

• Hero Member
  • these oldies but goodies
« Reactie #11 Gepost op: 10 mei 2015, 17:15:31 »
Bedankt voor de leuke, spontane reacties. Ik krijg er een positieve 'vibe' van of zal het aangename weer verantwoordelijk zijn voor de Mona Lisa smile op m'n gezicht? Hoe het ook zij, voor de Fourplay liefhebbers onder ons of om in te haken op de woorden van JWX: voor de 'voorspel' liefhebbers onder ons... :)

Op 23-10-2015 treedt de band Fourplay op in cultuurpodium de Boerderij in Zoetermeer. Helaas zonder Lee Ritenour but guess what? Lee Ritenour (ft. Dave Grusin) treden op 25-07-2015 zelf op in de Boerderij. Doe er je voordeel mee en wellicht treffen we elkaar... Voor meer info, check de website...

Ik heb gisteren 'by the way' een luistersessie gehad en hierbij een paar vintage luidsprekers verkocht.  Ook nog even snel een kiekje gemaakt die ik vanavond zal posten als ik er aan denk.
Lee Ritenour  en Dave Crusin zijn zeker de moeite waard om te beluisteren. Naast deze artiesten heb ik ook nog vrij veel muziek van Larry Carlton en Earl Klugh.
preamps Quad 44 en Denon PRA-1500; poweramps Harman Kardon Cit 16A en 16S; Sony V7700 geïntegreerde versterker met DAC; Pioneer PD S-901; Sony CDP-XA5ES; Marantz CD94-MKII; luidsprekers 4 x Cabasse Galiote; 2 compensators; Celestion 3; JBL L20t; Yamaha NX-E 800, Realistic Minimus 7;  JVC woodcones

Fourplay

• Hero Member
« Reactie #12 Gepost op: 14 mei 2015, 19:03:11 »
Nou Audiofreak, niks mis met je muzieksmaak! De heren Larry Carlton en Earl Klugh komen regelmatig voorbij wanneer ik m'n Squeezebox radio aan heb staan op zoek naar nieuwe muziek. Ik heb helaas een poos geleden het overgrote deel van m'n CD en platen collectie weggedaan. Het moet geen verassing voor je zijn dat de CD's van beiden heren binnen mum van tijd een andere eigenaar hadden. Nu ben ik langzaam aan weer CD's maar ook elpees aan het kopen.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik mag ook erg graag streamen. Heerlijk dat bedieningsgemak en de superkwaliteit van sommigen opnames maar ik betrap mezelf erop dat ik niet altijd de tijd neem om een nummer goed of helemaal te beluisteren, dat ik tijdens het luisteren al op zoek ben naar het volgende nummer. Daarnaast heeft iets tastbaars in je handen, de ergenis van een CD /elpee niet terug kunnen vinden ondanks dat je alles op alfabet gecategoriseerd hebt, de wandeling naar je CD of platenspeler ook zo zijn charmes (al zijn er (vele) dagen dat ik daar anders over denk).

Yesss, i know... Je wordt ouder papa. Gelukkig hoef ik geen keuze te maken tussen het een of ander, is niet alles zwart wit maar bestaat er ook zoiets als vijftig tinten grijs...

haavee

• Jr. Member
  • **
« Reactie #13 Gepost op: 15 mei 2015, 08:47:14 »
Op 23-10-2015 treedt de band Fourplay op in cultuurpodium de Boerderij in Zoetermeer. Helaas zonder Lee Ritenour but guess what? Lee Ritenour (ft. Dave Grusin) treden op 25-07-2015 zelf op in de Boerderij.
Ook ik ben een liefhebber van Fourplay sinds enige jaren. Hoorde Michael McDonald op de radio met Steve Winwood's My Love Is Leaving en daarmee op het spoor van Fourplay gekomen.
Volgens mij is Lee Ritenour een van de 'founding fathers' geweest van Fourplay, maar heeft zich na enige tijd weer gericht op zijn solowerk en projecten. Hij was er de laatste keer in de Boerderij niet (meer) bij.

Fourplay

• Hero Member
« Reactie #14 Gepost op: 25 mei 2015, 13:09:50 »
Toen ik me opgaf als forumlid op hififreaks moest ik een nickname verzinnen. Gelukkig had ik Fourplay opstaan en luisterde ik niet naar de grindcore band Anal Cunt o.i.d.