Auteur Topic: De set van Edwin16  (gelezen 16186 keer)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: De set van Edwin16
« Reactie #15 Gepost op: 09 mei 2015, 20:47:27 »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: De set van Edwin16
« Reactie #16 Gepost op: 09 mei 2015, 20:49:58 »
Je was me een slag voor ;)
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Martin Schouten

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 214
  • You can only do things by heart, when you mean it.
    • Multimedia Hifi Solutions
Re: De set van Edwin16
« Reactie #17 Gepost op: 09 mei 2015, 23:42:24 »
Goede avond,

Beetje laat maar toch.

Leuke set heb je daar.

Heel veel plezier ervan.

MVG
Martin Schouten
Woonkamer: Polkaudio LSi9(f)/LSiC(c)/LSiFX(r)  Polkaudio: subwoofer DSWpro660wi (2)    Onkyo PA-MC5500   Onkyo PR-SC5507    Pioneer PL300     Zelfbouw: Silverstone       Kabels: Oehlbach en Cambridge en Homemade

edwin16

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 864
    • Audioclub Oost Brabant
Re: De set van Edwin16
« Reactie #18 Gepost op: 12 december 2015, 14:37:29 »
Van de week las ik ergens op internet dat het mogelijk zou moeten zijn om Spotify op de Transporter te beluisteren via een niet-officiele plug-in.
Zojuist de plug-in geinstalleerd, de server opnieuw opgestart, inlogprocedure doorlopen, en ziedaar: Spotify op de Transporter.  Yeah





Alle functies van Spotify zijn te bedienen vanuit de interface van Logitech, zelf het zoeken naar nieuwe cd's.
http://geluidsdrager.blogspot.nl/

Leema Acoustics Tucana, Leema Acoustics Antila, Slimdevices Transporter, Thorens TD2001 RDC Isotrack, Lyra Delos, Musical Fidelity MX-VYNL, Nakamichi 682ZX, Dali Mentor 6

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: De set van Edwin16
« Reactie #19 Gepost op: 12 december 2015, 16:40:27 »
Mooi man!
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

edwin16

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 864
    • Audioclub Oost Brabant
Re: De set van Edwin16
« Reactie #20 Gepost op: 12 december 2015, 17:00:08 »
Zekers, het is qua geluidskwaliteit ook een hele aardige vooruitgang. Tot gisteren gebruikte ik hiervoor de NAD wireless DAC 1 (op de foto hierboven nog net te zien, staat bovenop de Transporter), maar via de Transporter is het toch net allemaal net even wat mooier.

http://geluidsdrager.blogspot.nl/

Leema Acoustics Tucana, Leema Acoustics Antila, Slimdevices Transporter, Thorens TD2001 RDC Isotrack, Lyra Delos, Musical Fidelity MX-VYNL, Nakamichi 682ZX, Dali Mentor 6

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: De set van Edwin16
« Reactie #21 Gepost op: 12 december 2015, 17:03:11 »
Mooie oplossing.  zwaaizwaai

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: De set van Edwin16
« Reactie #22 Gepost op: 15 december 2015, 00:22:28 »
Dat een niet-officiële plug-in dit mogelijk maakt is inderdaad een mooie oplossing! Jammer dat ik je pagina niet eerder en/of grondiger gelezen heb Edwin want ik had nog een 5 niveaus Standesign meubel te koop staan. Inmiddels heb ik die via Marktplaats verkocht. Ik heb eventueel nog een één laags meubel liggen (mits ik hem kan vinden) maar ik denk niet dat dat iets voor je is...

edwin16

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 864
    • Audioclub Oost Brabant
Re: De set van Edwin16
« Reactie #23 Gepost op: 31 juli 2016, 13:45:37 »
Eindelijk (...) een nieuw meubel gevonden op Marktplaats. Met wat intensiever zoeken had ik er waarschijnlijk wel eentje wat eerder gevonden...
Het is de Stax 500 van het Engelse merk Blok. Alle componenten staan nu weer vrij en dat was uiteindelijk de bedoeling.



'k Heb nooit zo geloofd in klankverbeteringen wanneer je een ander meubel zou gebruiken maar kom daar toch van terug. Het lijkt alsof met name bij het draaien van vinyl er meer rust in het geluid zit. Misschien dat de zwenkwieltjes onder een metalen meubel en een tegelvloer dan toch niet zo'n beste oplossing was.

« Laatst bewerkt op: 31 juli 2016, 15:35:07 door edwin16 »
http://geluidsdrager.blogspot.nl/

Leema Acoustics Tucana, Leema Acoustics Antila, Slimdevices Transporter, Thorens TD2001 RDC Isotrack, Lyra Delos, Musical Fidelity MX-VYNL, Nakamichi 682ZX, Dali Mentor 6

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: De set van Edwin16
« Reactie #24 Gepost op: 31 juli 2016, 16:22:03 »
Het staat in ieder geval mooi!
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: De set van Edwin16
« Reactie #25 Gepost op: 02 augustus 2016, 22:47:04 »
Ziet er wel stabiel uit ja! Netjes hoor!
Science is no democracy

edwin16

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 864
    • Audioclub Oost Brabant
Re: De set van Edwin16
« Reactie #26 Gepost op: 14 april 2017, 13:42:10 »
Een kleine, maar ook een grote update/upgrade.
Sinds een week speelt hier een nieuwe phono-pre. Waarom? Mwah, een beetje last van updraderitis... Maar ook omdat ik zeer positieve berichten gelezen had over de nieuwe Musical Fidelity MX VYNL.
Audio Expert in Den Bosch was bereid om deze voorversterker aan mij uit te lenen om te proberen. Bij de eerste platen die ik draaide waas het verschil met de Goldnote PH7 al duidelijk hoorbaar. Hiermee vergeleken klinkt de MF vooral veel dynamischer en is hij ook wat stiller. Een bijkomend voordeel is dat er ook veel meer instelmogelijkheden zijn.

Ondanks dat de PH7 absoluut een heel erg prettige voorversterker is die ik iedereen kan aanraden heb ik ervoor gekozen om de MF in de set op te nemen. Het is naar mijn mening ook geen kwestie van een betere voorversterker, het is meer een kwestie van smaak.

« Laatst bewerkt op: 14 april 2017, 14:32:37 door edwin16 »
http://geluidsdrager.blogspot.nl/

Leema Acoustics Tucana, Leema Acoustics Antila, Slimdevices Transporter, Thorens TD2001 RDC Isotrack, Lyra Delos, Musical Fidelity MX-VYNL, Nakamichi 682ZX, Dali Mentor 6

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: De set van Edwin16
« Reactie #27 Gepost op: 14 april 2017, 16:37:38 »
Mooie aanwinst Edwin veel plezier er mee.  ;)

edwin16

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 864
    • Audioclub Oost Brabant
Re: De set van Edwin16
« Reactie #28 Gepost op: 24 maart 2018, 14:40:16 »
Het rek dreigt toch weer te klein te worden....

Sinds een week ben ik de nieuwe eigenaar van een prachtig en uiterst zeldzaam Nakamichi 682ZX cassettedeck.
Cassettes draaien ben ik mee opgegroeid en blijf ik gewoon ontzettend leuk vinden. Toen ik een week of twee geleden erachter kwam dat mn ander Nak (cassettedeck 1.5) het niet meer deed kwam deze op m'n pad.  Dus vooruit, waarom ook niet.
Dit was overigens een pijnlijke ontdekking, na afloop van de ledenvergadering van Audioclub Oost-Brabant zou ik hiermee een demo gaan geven. Kort daarna bleek dat ook mijn Nak Amplifier 1 het begeven had...

http://geluidsdrager.blogspot.nl/

Leema Acoustics Tucana, Leema Acoustics Antila, Slimdevices Transporter, Thorens TD2001 RDC Isotrack, Lyra Delos, Musical Fidelity MX-VYNL, Nakamichi 682ZX, Dali Mentor 6

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: De set van Edwin16
« Reactie #29 Gepost op: 24 maart 2018, 18:17:03 »
Een Nak .......  Mooie masjines.    :)