Auteur Topic: X-fi 2015  (gelezen 19157 keer)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: X-fi 2015
« Reactie #15 Gepost op: 25 september 2015, 12:24:12 »
Ik ga morgen samen met Marcel Dali. Let maar op een manspersoon van plusminus 2.00 meter !


Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.063
Re: X-fi 2015
« Reactie #16 Gepost op: 25 september 2015, 13:10:15 »
Ik heb er zin in.


Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: X-fi 2015
« Reactie #17 Gepost op: 25 september 2015, 17:16:43 »
Ik ga morgen samen met Marcel Dali. Let maar op een manspersoon van plusminus 2.00 meter !

Ik ben erg benieuwd wie ik allemaal echt ga tegenkomen. Het is een groot oppervlak...dus je kan elkaar zo maar mislopen...bewust of onbewust.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: X-fi 2015
« Reactie #18 Gepost op: 25 september 2015, 17:22:07 »
Ik ga morgen samen met Marcel Dali. Let maar op een manspersoon van plusminus 2.00 meter !

Ik ben erg benieuwd wie ik allemaal echt ga tegenkomen. Het is een groot oppervlak...dus je kan elkaar zo maar mislopen...bewust of onbewust.

Gr Hans
We zullen zien Hans ! ;)

Martin Schouten

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 214
  • You can only do things by heart, when you mean it.
    • Multimedia Hifi Solutions
Re: X-fi 2015
« Reactie #19 Gepost op: 25 september 2015, 20:16:28 »
Misschien gewoon op een stand afspreken op een bepaalde tijd.
Idee.
Ik ben er ook met mijn dochter.
MVG
Martin Schouten
Woonkamer: Polkaudio LSi9(f)/LSiC(c)/LSiFX(r)  Polkaudio: subwoofer DSWpro660wi (2)    Onkyo PA-MC5500   Onkyo PR-SC5507    Pioneer PL300     Zelfbouw: Silverstone       Kabels: Oehlbach en Cambridge en Homemade

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.136
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: X-fi 2015
« Reactie #20 Gepost op: 25 september 2015, 20:18:15 »
Wij (ik en een collega) komen zondag.

Groet,
Jacco

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: X-fi 2015
« Reactie #21 Gepost op: 26 september 2015, 08:02:57 »
Ik heb er zin in.


Marcel

Zekers,een lekker dagje met je hobby in de weer.  Toppie!
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: X-fi 2015
« Reactie #22 Gepost op: 26 september 2015, 18:14:55 »
Zo,dat was weer een leuke dag.
Op de parkeerplaats kwam ik al twee knappe kerels tegen die ik al eens eerder had ontmoet.
Gevierlijk gingen we in de rij voor de kassa staan om het eens te hebben over het weer van afgelopen week,de boodschappen die nog gedaan moesten worden en de klusjes die waren blijven liggen.
Oh,
en nog iets met audio ofzo....

Eenmaal binnen ging een ieder zijns weegs en heb ik met mijn audiomaatje vooral genoten van de speakers van Bryston,Audionote (mijn favoriet) en Tg acoustics. (Tony Gee)
Het viel me bij veel sets op dat het laag niet erg lekker wilde (veul te veul) en dat het hoog vaak wat los leek te staan van wat de speaker aan het doen was.
Wat ik jammer vond was dat er wat minder diversiteit was.
Conus luidsprekers waren veruit in de meerderheid,er waren maar een paar hoorn/elektrostatische systemen.
Al met al een welbestede dag.
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: X-fi 2015
« Reactie #23 Gepost op: 26 september 2015, 22:17:06 »
Heb je die supertweeter nog gehoord Kees? Het verhaal erachter zet ik vraagtekens bij, maar de geluidsmatige kwaliteiten worden geroemd.

Carlo

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 43
Re: X-fi 2015
« Reactie #24 Gepost op: 27 september 2015, 08:26:05 »
Ik ga zo meteen!
Woonkamer: Pioneer LX800, Dynaudio focus 50
kantoorruimte Musical Fidelity KW 500, Marantz SA11 3, Adam Column MK III Meridian 502/504/506.24/557,Densen B420+, technics SL 1200 MKII, Grado ref element, Audio Physic Tempo VI

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.063
Re: X-fi 2015
« Reactie #25 Gepost op: 27 september 2015, 09:42:02 »
Het was een leuke gezellige met HieFie gevulde dag.

En inderdaad een zeer goed en diepgaand gesprek gehad over de boodschappen en de huishoudelijke klussen van de afgelopen week en de komende week.
We stonden in een rij mensen buiten bij een groot gebouw.  We gingen allemaal kijken naar dingen die je beluisteren kunt.
Het is gewoon weer niet gelukt om elkaar te ontlopen.
Binnen kwamen we ook nog Chansig, Baardmannetje en een zekere Koen tegen. Aardige gasten wel. 

Samen met Audiofreak en de bekende gezichten heb ik een leuke HieFie dag gehad. 
De getoonde en te beluisteren sets hadden aardig last van de op woonkamers gelijkende luisterruimtes met de nodige staande golven en andere nadelige invloeden.
Een aantal standhouders hadden enige verbetering weten te behalen met dempende zaken aan de wanden en in de hoeken.
Soms was het moeilijk om sets te beoordelen enerzijds door de muziekkeuze waar ik niks mee heb en kan en anderzijds door de moeilijke akoestieken.
Maar bij heel veel was er met een beetje door de problemen heen luisteren goed te horen dat er een goede set stond te spelen.
Twee merken maakten zeker indruk.
Dat was Lyngdorf en Xanadu.   
als ik ooit de 2800 euro bij elkaar krijg voor het roomperfect systeem dan ga ik er zeker over nadenken om dat aan te schaffen.
Die kasten van Xanadu vond ik niet mooi om te zien maar er kwam zeker muziek uit. Erg mooi.

Het plubliek bestond naar mijn gevoel uit erg veel grijzende mannen.
Ik blijf het jammer vinden dat er zo verschrikkelijk weinig jongeren zijn. 
Ook al kunnen ze een en ander misschien nog niet betalen.
Je zou al wel vast een indruk kunnen krijgen hoe muziek kan zijn als je het echt goed kan horen, in ieder geval veel beter dan door zo'n doppie in je oor.  Oké er zijn ook erg goede doppies maar die gebruiken ze vaak niet.

Enige weken geleden bij een collega geweest om  zijn dochter van 13 te helpen om muziek op haar mp3 spelertje te zetten.
Hmmm vreemd dat een 13 jarige dat zelf niet uitgevogeld heeft gekregen. Maar dat terzijde.
Waar ik me aan stoorde is dat paps en mans een setje oordopjes van de Action van een tientje goed genoeg vonden voor hun dochter.  Het originele setje had een draadbreukje.
ik heb gezegd dat als ze de oren van hun dochter goed willen houden en ze nog lang van muziek wil kunnen genieten ze beter iets meer geld uit kunnen geven voor een goede set doppen of headset.
Ik heb ook meteen de volumebeperking aangezet op de mp3 speler.  Maar dat zal ze zelf wel weten uit te zetten, helaas.
Maar dat allemaal naast waar het hier om gaat.

Het was een geslaagde gezellige hobbydag.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

jaap

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.349
  • dik tevreden met dunne vliezen
Re: X-fi 2015
« Reactie #26 Gepost op: 27 september 2015, 19:18:10 »
Was aangenaam toeven daar ja. Was er op zaterdag en op tijd maar drukte alom her en der. Er viel meer dan genoeg te zien, te horen, eten en drinken en nog een T-shirt weten te scoren ook  :)
De meeste indruk op mij maakten de Luxmanruimte en de Daudiospeakers. Nooit verwacht dat die speakers in zo'n ruimte en dito opstelling, zo'n mooi geluidsbeeld konden neerzetten. Ook in andere kamers geweest uiteraard waarbij de Finals mij tegenvielen maarja.. met 20 man in een kamer die rondliepen en praatten enzo, valt daar waarschijnlijk weinig zinnigs over te zeggen hoewel bij Daudio (en elders) eea probleemsloos verliep.
Hele mooie speakers en aanverwante apparatuur gezien, bekeken en beluisterd.
Flink stuk rijden op 2 wielen evengoed maar erg de moeite waard. Stukken beter dan in Utrecht, dit was nl mijn eerste keer in Veldhoven.
Buiten na afloop nog een uiterst gezellig praatje met een Belgische meneer gehad over motoren, hij reed nl een Royal Enfield en ik was op de eigenbouw.. 8)
Pioneer, Philips 104, Onkyo D, Harman Kardon, Magnepan, Alesys, 2x REL.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.136
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: X-fi 2015
« Reactie #27 Gepost op: 27 september 2015, 19:56:18 »
Vandaag (zondag) geweest en het was er een drukke boel. Praatje gemaakt bij Daudio en speakerland had een hele leuke breedbander. Dat was een 5 inch in een balvorm.

Voor mij zijn die apparaten met wervende (technische) teksten weinig van interesse, voor mij doen ze allemaal hetzelfde. Er hadden net zo goed overal Zonies kunnen staan. De kabels doen mij ook niet veel, anders dan dat ze er wel cool uitzien.

Een hoop herrie gehoord, een hoop borrelnootjesmuziek en geneuzel over zilver etc. Doorlopen dus  ;D

In essentie komt het erop neer dat ik een heleboel moois gezien heb, maar dat het slechts matig tot uiting kwam. Behalve bij Lyngdorf, die legde de vinger mi precies op de juiste plek. Die liet in een demo horen wat er gebeurt als je de roomcorrectie uitzet, welnu: dan gaat het laag net zo klinken als bij al die andere demo's. Niet goed dus. Er waren overigens wel een paar uitzonderingen, maar die hadden de ruimte dan ook heel anders ingedeeld en speelden niet zo knijterhard. Ook de dipolen van daudio deden leuke dingen.

Elektrostaten schitterden door afwezigheid en dat vond ik wel jammer. Ik heb één stel gehoord en dat was voor mij denk ik ook meteen de meest indrukwekkende. Of was het de afwezigheid van rommelig, niet gecorrigeerd/gecontroleerd laag...

Tot slot een demo gehoord en gezien van een feestvierende Hanze HiFi (5de keer X-fi beurs). Alhoewel ik niet meega met zijn vooraf gepresenteerde resultaten, was het een enerverende demo gegeven door iemand met liefde voor zijn vak. Waar ik wel met hem meega is de afwezigheid van een strakke gelijkloop van de draaitafels bij de rest van de beurs. Hanze HiFi had een studiodraaitafel uit de jaren '30 - '40 meegenomen (die oorspronkelijk als bioscooptafel dienst deden bij stomme films) en het verhaal was dat die gelijkloop wel heel precies is.

Nee, ik heb geen vervelende vragen gesteld.

Groet,
Jacco

Cantodea

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 192
Re: X-fi 2015
« Reactie #28 Gepost op: 28 september 2015, 11:05:45 »
Ik heb er zin in.


Marcel

Hey Marcel,
Ik was er ook, spijtig dat ik je niet gezien heb..
Anyway, het was er leuk en wel heel druk en natuurlijk weer enkele mooie hebbedingen gezien!
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.063
Re: X-fi 2015
« Reactie #29 Gepost op: 28 september 2015, 12:06:11 »
Ja, best jammer.

Ik heb nog naar je uitgekeken.
Maar het was zo vol en druk dat het bijna ondoenlijk was om elkaar te spotten.

Heb je nog leuke dingen gezien en of gehoord?

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000