Auteur Topic: Tien misvattingen in audioland.  (gelezen 48748 keer)

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.089
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Tien misvattingen in audioland.
« Reactie #135 Gepost op: 23 april 2015, 20:32:10 »
Misvatting 11: Op breedbanders (mini formaat) kun je alleen borrelnootjesmuziek draaien.     ;)
Da's geen misvatting  ;D ;D ;D

80 % van mijn platenkast is niet te pruimen op breedbanders......

Die is ook niet te pruimen op mijn actieve speakerts.   ;D

Ik probeer muziek eerst online en als ik het goed vind koop ik het. Alle muziek die ik koop klinkt dus goed. Ik beoordeel alle muziek boven op mijn K+H's. Ik heb eigenlijk nooit dat iets goed klinkt op de K+H's en niet op de Barefoots of andersom. Beiden vertrouw ik alleen de bas kan ik boven veel beter volgen (door minder akoestische invloeden).

Er zit veel verschil in geluidskwaliteit maar de gemiddelde geluidskwaliteit stijgt al jaren lang. De geluidskwaliteit wordt steeds beter. Vooral van electronische muziek.
Ik koop muziek die ik goed vind, ik koop geen goede opnames......
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Tien misvattingen in audioland.
« Reactie #136 Gepost op: 23 april 2015, 20:39:39 »

Ik koop ook muziek die ik goed vind,maar als na 30 jr een remastering uitkomt van dezelfde cd,dan laat ik hem niet links liggen
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Tien misvattingen in audioland.
« Reactie #137 Gepost op: 23 april 2015, 20:41:37 »
Misvatting 11: Op breedbanders (mini formaat) kun je alleen borrelnootjesmuziek draaien.     ;)
Da's geen misvatting  ;D ;D ;D

80 % van mijn platenkast is niet te pruimen op breedbanders......

Die is ook niet te pruimen op mijn actieve speakerts.   ;D

Ik probeer muziek eerst online en als ik het goed vind koop ik het. Alle muziek die ik koop klinkt dus goed. Ik beoordeel alle muziek boven op mijn K+H's. Ik heb eigenlijk nooit dat iets goed klinkt op de K+H's en niet op de Barefoots of andersom. Beiden vertrouw ik alleen de bas kan ik boven veel beter volgen (door minder akoestische invloeden).

Er zit veel verschil in geluidskwaliteit maar de gemiddelde geluidskwaliteit stijgt al jaren lang. De geluidskwaliteit wordt steeds beter. Vooral van electronische muziek.
Ik koop muziek die ik goed vind, ik koop geen goede opnames......
Als ik iets muzikaal prettig aangenaam vindt maar de geluidskwaliteit is k*t. Grote zonde.. Als iets alleen goed opgenomen is maar verder muzikaal gezien niet boeiend vind dan heb ik er ook niks aan. Beide moet goed zijn imo. Anders koop ik het niet. Er is gelukkig genoeg muziek die voor mij aan beide criteria voldoet :)
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Tien misvattingen in audioland.
« Reactie #138 Gepost op: 23 april 2015, 20:48:52 »

Kijk dit vind ik een goede remaster vergeleken met het origineel. :afro:

http://youtu.be/yap8E8Fx7yk?list=FLGdeh1FxG5rDZr84Ko8MWig
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Tien misvattingen in audioland.
« Reactie #139 Gepost op: 23 april 2015, 20:54:47 »

Kijk dit vind ik een goede remaster vergeleken met het origineel. :afro:

http://youtu.be/yap8E8Fx7yk?list=FLGdeh1FxG5rDZr84Ko8MWig

ik zit ze even op youtube te vergelijken en ik neig ook meer naar de remaster.

edit: met deze dus:

Sniff 'n the tears - Driver's seat (full song H.Q.)
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.920
    • ARJANKU.IT service
Re: Tien misvattingen in audioland.
« Reactie #140 Gepost op: 23 april 2015, 20:57:34 »
Nu hoor je ook duidelijk dat ze zingen: "a little jiving on a saturday night" in plaats van "driving".  ;)
An inability to grasp science is no argument against it....

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Tien misvattingen in audioland.
« Reactie #141 Gepost op: 23 april 2015, 20:58:27 »
Tja dat analoge soundje klinkt ook niet verkeerd ik twijfel :-\
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Tien misvattingen in audioland.
« Reactie #142 Gepost op: 23 april 2015, 21:00:50 »
Ja vocal is in de remaster ms wat minder (wel anders ieg). Het verschil in de kick is groter imo. Die klinkt beter in de remaster.

Maar eignelijk klinken ze beiden maar brak..

Wel zonde eigenlijk. Dit is dan zo'n plaatje die zeer vermakelijk is maar goed opnemen ho maar...
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Tien misvattingen in audioland.
« Reactie #143 Gepost op: 23 april 2015, 21:06:42 »
Tenminste... ik wil niet lopen bashen maar ik kan niet zeggen dat het klinkt alsof hij voor me staat te zingen als ik het hier op de K+H's luister. De vocal is ook zwaar bewerkt trouwens (and not the way i like it) maar dat is smaakafhankelijk wat je daar van vindt.

Ook in die tijd kon het al veel beter. Wel jammer hoor, want dit is wel een fijne track inderdaad. Heb hem zelfs ooit nog eens gedraaid (zit een 4 kwarts maat in die qua tempo overeenkomt met hedendaagste dance).
« Laatst bewerkt op: 23 april 2015, 21:08:25 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Tien misvattingen in audioland.
« Reactie #144 Gepost op: 23 april 2015, 21:10:07 »
De remaster loopt ook een stuk dieper door in het laag trouwens. :)

ok.. en nu ga ik wat anders opzetten  ::)

edit: ik had hem toch nog even opstaan  ::) ::) ::) maar ik denk dat het orgineel (in de youtube link) een rip is met subsonic filter. Ik hoor namelijk een highpass filter op de drum. Of het zat al in de orginele opname of het is gebeurt bij het opnemen van de plaat. Een kickdrum loopt normaal namelijk veel dieper door. Meer zoals bij die remaster dus.

Het org in die youtube link is zoieso een vinyl rip want je hoort nameljik ook een ruis in het hoog zoals je dat kan horen als je een vinyl afspeelt.
« Laatst bewerkt op: 23 april 2015, 21:17:32 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Tien misvattingen in audioland.
« Reactie #145 Gepost op: 23 april 2015, 21:17:37 »
Ik vind het aardig klinken en nijg naar de analoge sound.Maar wij weten ook niet wat en hoe zoiets op youtube geplaatst

word.Heb het idee dat de remaster wat overstuurd klinkt,maar dat kan ook aan mijn laptopje liggen.

maar ik ben niet zo verwent,en als ik driverseat morgen op de tv doe,en de 587 gaan erachter is daar geen mens die verschil

hoort.Het zijn dan ook dezelfde kornuiten die beweren tussen 5 merken bier verschil te proefen.Alleen als ze aan blikkie

5 beginnen,weten ze het niet meer ???
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Tien misvattingen in audioland.
« Reactie #146 Gepost op: 23 april 2015, 21:27:48 »
Ik heb geen oversturing gehoord. En zou me zeker zijn opgevallen. Wel is er compressie hoorbaar. Maargoed, het org heeft dus weer te weinig (of beter gezegd GEEN) output in de laagste regionen.

Zoals ik al zei, beiden zijn niet al te best. Misschien ben ik te voorbarig bij het oordelen over deze track omdat we een vinyl rip en een gecompressede remaster aan het vergelijken zijn   :-X
« Laatst bewerkt op: 23 april 2015, 21:30:02 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Tien misvattingen in audioland.
« Reactie #147 Gepost op: 23 april 2015, 23:13:52 »
Ik heb geen oversturing gehoord. En zou me zeker zijn opgevallen. Wel is er compressie hoorbaar. Maargoed, het org heeft dus weer te weinig (of beter gezegd GEEN) output in de laagste regionen.

Zoals ik al zei, beiden zijn niet al te best. Misschien ben ik te voorbarig bij het oordelen over deze track omdat we een vinyl rip en een gecompressede remaster aan het vergelijken zijn   :-X

Ja dat was ik. Ik zet net een versie van 320kbps op (mp3) en dat klinkt prrrrrima. Beter dan beide joeptjoep versies.
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.