Auteur Topic: Luisteren bij buurman Audiofreak.  (gelezen 29396 keer)

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Luisteren bij buurman Audiofreak.
« Reactie #75 Gepost op: 24 september 2015, 12:43:46 »
Bram leest altijd tussen de regels door,heb het zelden mis. ;)

Met het deel na de komma, maak jij je, voor mij en jou, onverwacht grappig.

Groet, Bram...als je maar geniet van de Flipsjes.. ;)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Luisteren bij buurman Audiofreak.
« Reactie #76 Gepost op: 24 september 2015, 12:54:23 »
Leuk verhaaltje.

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Luisteren bij buurman Audiofreak.
« Reactie #77 Gepost op: 24 september 2015, 14:29:25 »
Altijd leuk om eens bij iemand anders te luisteren :)
I love vintage.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Luisteren bij buurman Audiofreak.
« Reactie #78 Gepost op: 24 september 2015, 16:27:28 »
Ik beluister toch dat A:F niet helemaal tevreden is,er gaat dan een geruime tijd overheen en dan komt dat weer die onrust.

Er moet dan een dsp tje gehaald en beluisterd worden,man je blijft aan de gang!

Neem een paartje MFB 587 sluit die aan op je dure marantzspeler en je zet de ouwe rest hi fi op mrktplts je houd dan ook nog

over! opriumen die hap!

Ik ga zaterdag naar den bosch MFBFREAKS ik probeer daar nog een stel 587 te pakken, mocht dat lukken mag je ze gratis

beluisteren al is het ook een mnd worship1.

Ik ben ook op zoek naar een bmw f 650 of een f800 of een honda yamaha ben er nog niet uit maar het moet geen racer zijn

dus een soort toerfiets.Je hebt voor weinig veel moois!

http://link.marktplaats.nl/m965261801

Wie waarschuwde mij enige tijd geleden voor het gevaar van motoren ? Juist, ene Bram Freestone ! Niets is zo veranderlijk als de mens ! ;D ;D ;D

drums97

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 9
Re: Luisteren bij buurman Audiofreak.
« Reactie #79 Gepost op: 04 december 2015, 19:26:09 »
Je kunt wel bij voorbaat sceptisch zijn, maar uiteindelijk gaat het toch om wat je hoort??

Waarom heb ik het idee dat je er na alle discussie toch nog een andere definitie op nahoudt dan de eigenlijke? Tenminste, ik denk dat je 'beleeft' bedoelt in plaats van 'hoort'. Horen doe je met je oren. Wat je hoort is een van de invloeden op de totale beleving (die bestaat uit veel meer dan alleen wat je hoort).

Wat versta je/reken je mee onder 'beleving'?

We hebben 5 zintuigen die informatie kunnen opnemen uit de wereld om ons heen. De informatie die de zintuigen opnemen is objectief (eenduidig en voor iedereen hetzelfde). Onze 5 zintuigen zijn:
- horen
- zien
- ruiken
- voelen
- proeven

Voor de ogen wordt die informatie opgenomen door het netvlies en voor de oren wordt die informatie opgenomen door het trommelvlies.
Onze huid helpt ons voelen, de smaakpapillen onze tong helpen ons proeven en de reuk wordt opgenomen via het slijmvlies in de neus.

Alles wat daarna gebeurt, tot aan ons bewuste beeld van de werkelijkheid (de beleving) is onderheving aan interpretatie.

Daarom is alle kritiek op de A/B/X test die ik de laatste tijd hier lees, onzinnig. Als een A/B/X test niet lukt, dan hebben we andere zintuigen nodig om op een correcte wijze het bewuste beeld te verkrijgen.

Als je wil weten wat je hoort, moet je alle andere zintuigen afsluiten en alleen de informatie gebruiken die door je gehoor binnenkomt om het bewuste beeld te creeren. Als dat lukt op een correcte manier, dankun je het op basis van je gehoor. Als dat niet lukt, kun je het niet op basis van je gehoor, en zijn alle waargenomen verschillen dus ontstaan op basis van informatie die op andere manieren verkregen is... dus niet vanuit je gehoor.

Zeggen dat je dan verschil kan horen, en dat de test niet klopt (wat ik hier een paar keer las) is een foute conclusie.

Wat een tastbare manier is om begrip te vormen hoe zintuigen met elkaar in relatie staan, is om eens zaken te gaan proeven met je neus dicht. Wat we denken te proeven, wordt namleijk voor het overgrote deel bepaald door wat we ruiken. We zeggen wel eens; 'ik heb minder smaak want ik ben verkouden'. Natuurlijk wordt de smaak wordt niet beinvloedt. De reuk valt gewoon weg. :)

Dit is echt een goede test. Wie het probeert snapt wat ik bedoel. Ga maar eens vanillepoeder proeven met je neus dicht. Het enige dat je er dan uit kan halen is dat het zoet is. Meer proef je niet. De rest ruik je.

Hetzelfde wat geldt voor proeven en ruiken, geldt ook voor zien en horen.
Wanneer we het zicht weghalen, blijft van het horen evengoed minder over dan we denken. Wanneer de blinddoek omgaat zijn de verschillen ineens niet meer zo goed te horen.

Feit dat we spreken over 'horen' terwijl we refereren naar onze beleving zegt al genoeg over onze overschatting van ons gehoor.

100% mee eens Yeah