Auteur Topic: Luisteren bij buurman Audiofreak.  (gelezen 29398 keer)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Luisteren bij buurman Audiofreak.
« Reactie #60 Gepost op: 14 april 2015, 19:04:57 »

Op zolder daar zit je voor straf,uiteindelijk ben je er uitgeknikkerd door vrouwlief want die gaat haar huiskamer niet opofferen

aan een audiofiel,ze wil ook wel een keer met rust een kopje koffie kunnen drinken met de buurvrouw zonder al dat kabaal.

En gelijk heeft ze.

En inderdaad je kunt de spleten bij de dakpannen volstoppen met schuimrubber,dan is het niet zo koud,en het helpt ook

tegen het tochten. sterkte ermee! :alien:
Weet je nog meer onzin uit te kramen Bram ? Het is nog geen vrijdag hoor !  :cheers:
Geeft alleen maar zijn ervaring met vrouwen aan.  De rest is onzin.   ;D


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Luisteren bij buurman Audiofreak.
« Reactie #61 Gepost op: 14 april 2015, 19:14:55 »

Op zolder daar zit je voor straf,uiteindelijk ben je er uitgeknikkerd door vrouwlief want die gaat haar huiskamer niet opofferen

aan een audiofiel,ze wil ook wel een keer met rust een kopje koffie kunnen drinken met de buurvrouw zonder al dat kabaal.

En gelijk heeft ze.

En inderdaad je kunt de spleten bij de dakpannen volstoppen met schuimrubber,dan is het niet zo koud,en het helpt ook

tegen het tochten. sterkte ermee! :alien:
Weet je nog meer onzin uit te kramen Bram ? Het is nog geen vrijdag hoor !  :cheers:
Geeft alleen maar zijn ervaring met vrouwen aan. De rest is onzin.   ;D
Maar een zwarte flips klinkt wel mooierder.  :P ::) ::)

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Luisteren bij buurman Audiofreak.
« Reactie #62 Gepost op: 14 april 2015, 19:17:15 »
Een zeker persoon heeft gewoon een erg traumatische ervaring gehad met zolders en vrouwen.

 ;D  ;D  ;D


Marcel

Stoppen....., ik denk in plaatjes.....

Groet, Mark ;D
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Luisteren bij buurman Audiofreak.
« Reactie #63 Gepost op: 14 april 2015, 19:18:10 »
Een zeker persoon heeft gewoon een erg traumatische ervaring gehad met zolders en vrouwen.

 ;D  ;D  ;D


Marcel

Stoppen....., ik denk in plaatjes.....

Groet, Mark ;D


 :rofl: :rofl: :rofl:
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Luisteren bij buurman Audiofreak.
« Reactie #64 Gepost op: 14 april 2015, 20:24:46 »
Een zeker persoon heeft gewoon een erg traumatische ervaring gehad met zolders en vrouwen.

 ;D  ;D  ;D


Marcel

Stoppen....., ik denk in plaatjes.....

Groet, Mark ;D

Normaliter vinden dat type ervaringen met vrouwen dan in donkere kelders plaats....tenminste dat zie ik wel eens op tv. ;D

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Eip

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 202
Re: Luisteren bij buurman Audiofreak.
« Reactie #65 Gepost op: 14 april 2015, 21:42:34 »
Mooi review.
Marantz SR5023
Elac BS203.2
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT167

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Luisteren bij buurman Audiofreak.
« Reactie #66 Gepost op: 14 april 2015, 23:41:57 »
Een zeker persoon heeft gewoon een erg traumatische ervaring gehad met zolders en vrouwen.

 ;D  ;D  ;D


Marcel

Stoppen....., ik denk in plaatjes.....

Groet, Mark ;D

Normaliter vinden dat type ervaringen met vrouwen dan in donkere kelders plaats....tenminste dat zie ik wel eens op tv. ;D

Gr Hans

Is het toch ergens behoorlijk fout gegaan. 

 :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Luisteren bij buurman Audiofreak.
« Reactie #67 Gepost op: 24 september 2015, 08:08:28 »
Maandag 21-9-15 ben ik door mijn Twingootje naar huize Audiofreak gebracht. Het was een lange barre tocht van toch zeker 12 minuten.

De reden van dit bezoek was naast genieten van goed gezelschap en een lekkere bak koffie een nieuwe indruk krijgen van de Cabasse Galiote.
Nu met correct ingestelde compensator.

Van het eerste bezoek herinner ik me dat de set al diepe indruk maakte.
Tijdens de mini monitor meeting wilde de set niet presteren en dat bleek achteraf te komen door het niet juist ingesteld zijn of niet juist functioneren van de compensator welke bij de set hoort.

Audiofreak is naarstig op zoek gegaan naar een oplossing voor het probleem en heeft uitgevonden hoe e.e.a nou wel ingesteld hoort te staan.

Wat mij ter ore kwam bij deze nieuwe kennismaking met de set Cabasse Galiote was opnieuw een verrassing.
Er was nu een nog meer open geluid.  De balans tussen laag midden en hoog was nu beter.
De muziek werd dusdanig weergeven dat je aan het vergeten was dat je kritisch wilde luisteren.
Nergens een dreun te horen of een vollopen bij drukke muziek met veel lage tonen.
Snaarinstrumenten worden erg mooi weergegeven met de juiste klankkleur.
Slagwerk wordt snel en krachtig weergegeven. Bekkens hebben een prachtige volle metaal klank.
Ik heb even de dB meter er bij gepakt om te meten hoe hard er gespeeld werd.  Dat was tussen de 75 en 80 dB maar ik heb ook uitschieters naar 90 dB gezien.
Dat is behoorlijk hard. Maar het voelde aan de oren zeker niet als hard.
Ik vind dat een indicatie dat het behoorlijk goed gaat de kwaliteit van het geluid.
Nou doet de luisterruimte van Audiofreak het ook erg goed. Zo'n luisterzolder is toch wel iets speciaals.
De Cabasse Galiote is een kleintje maar zijn daden zijn geholpen door de compensator erg groot.

De vraag van Audiofraek was of DSP nog iets zou kunnen brengen.
Dat gaan we nog een keer proberen met mijn DSP. Ik ben heel nieuwsgierig hoe de ruimte van Audiofreak meet.
Maar eerlijk gezegd, denk ik dat het niets of zeker niet veel gaat opleveren. Dit omdat de luisterruimte heel erg goed is.

Audiofreak, dank voor de aangename uurtjes.

Marcel

Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Luisteren bij buurman Audiofreak.
« Reactie #68 Gepost op: 24 september 2015, 08:37:43 »
Maandag 21-9-15 ben ik door mijn Twingootje naar huize Audiofreak gebracht. Het was een lange barre tocht van toch zeker 12 minuten.

De reden van dit bezoek was naast genieten van goed gezelschap en een lekkere bak koffie een nieuwe indruk krijgen van de Cabasse Galiote.
Nu met correct ingestelde compensator.

Van het eerste bezoek herinner ik me dat de set al diepe indruk maakte.
Tijdens de mini monitor meeting wilde de set niet presteren en dat bleek achteraf te komen door het niet juist ingesteld zijn of niet juist functioneren van de compensator welke bij de set hoort.

Audiofreak is naarstig op zoek gegaan naar een oplossing voor het probleem en heeft uitgevonden hoe e.e.a nou wel ingesteld hoort te staan.

Wat mij ter ore kwam bij deze nieuwe kennismaking met de set Cabasse Galiote was opnieuw een verrassing.
Er was nu een nog meer open geluid.  De balans tussen laag midden en hoog was nu beter.
De muziek werd dusdanig weergeven dat je aan het vergeten was dat je kritisch wilde luisteren.
Nergens een dreun te horen of een vollopen bij drukke muziek met veel lage tonen.
Snaarinstrumenten worden erg mooi weergegeven met de juiste klankkleur.
Slagwerk wordt snel en krachtig weergegeven. Bekkens hebben een prachtige volle metaal klank.
Ik heb even de dB meter er bij gepakt om te meten hoe hard er gespeeld werd.  Dat was tussen de 75 en 80 dB maar ik heb ook uitschieters naar 90 dB gezien.
Dat is behoorlijk hard. Maar het voelde aan de oren zeker niet als hard.
Ik vind dat een indicatie dat het behoorlijk goed gaat de kwaliteit van het geluid.
Nou doet de luisterruimte van Audiofreak het ook erg goed. Zo'n luisterzolder is toch wel iets speciaals.
De Cabasse Galiote is een kleintje maar zijn daden zijn geholpen door de compensator erg groot.

De vraag van Audiofraek was of DSP nog iets zou kunnen brengen.
Dat gaan we nog een keer proberen met mijn DSP. Ik ben heel nieuwsgierig hoe de ruimte van Audiofreak meet.
Maar eerlijk gezegd, denk ik dat het niets of zeker niet veel gaat opleveren. Dit omdat de luisterruimte heel erg goed is.

Audiofreak, dank voor de aangename uurtjes.

Marcel
Dank voor je positieve verslag Marcel. Zelf ben ik ook bijzonder in mijn sas met het huidige resultaat en ik denk dat ik het heel lang ga uithouden met deze combinatie. Naast de Cabasse Galiotes gebruik ik ook nog een set Cabasse Prao luidsprekers, die dezelfde tweeters (DOM-2) bevatten. Ooit heb ik de Cabasse Galiotes nog mooier horen klinken in een perfect akoestisch getunede ruimte.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Luisteren bij buurman Audiofreak.
« Reactie #69 Gepost op: 24 september 2015, 10:26:13 »
Ik beluister toch dat A:F niet helemaal tevreden is,er gaat dan een geruime tijd overheen en dan komt dat weer die onrust.

Er moet dan een dsp tje gehaald en beluisterd worden,man je blijft aan de gang!

Neem een paartje MFB 587 sluit die aan op je dure marantzspeler en je zet de ouwe rest hi fi op mrktplts je houd dan ook nog

over! opriumen die hap!

Ik ga zaterdag naar den bosch MFBFREAKS ik probeer daar nog een stel 587 te pakken, mocht dat lukken mag je ze gratis

beluisteren al is het ook een mnd worship1.

Ik ben ook op zoek naar een bmw f 650 of een f800 of een honda yamaha ben er nog niet uit maar het moet geen racer zijn

dus een soort toerfiets.Je hebt voor weinig veel moois!

http://link.marktplaats.nl/m965261801
« Laatst bewerkt op: 24 september 2015, 10:58:44 door bram freestone »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Luisteren bij buurman Audiofreak.
« Reactie #70 Gepost op: 24 september 2015, 10:48:28 »
Dan heb jij het toch niet helemaal goed gehoord Bram.




Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Luisteren bij buurman Audiofreak.
« Reactie #71 Gepost op: 24 september 2015, 10:58:51 »
Ach laat bram maar..... Die leeft in z'n eigen wereld. Wij weten wel beter. Al klonken de Cabasse Galiote's tijdens de laatste meeting niet helemaal zoals het moest.... Die ouwe 587 philips meuk van Bram was helemaal niet om aan te horen.....
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Luisteren bij buurman Audiofreak.
« Reactie #72 Gepost op: 24 september 2015, 11:00:32 »
Dan heb jij het toch niet helemaal goed gehoord Bram.




Marcel

Bram leest altijd tussen de regels door,heb het zelden mis. ;)
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Luisteren bij buurman Audiofreak.
« Reactie #73 Gepost op: 24 september 2015, 11:10:19 »
Ach laat bram maar..... Die leeft in z'n eigen wereld. Wij weten wel beter. Al klonken de Cabasse Galiote's tijdens de laatste meeting niet helemaal zoals het moest.... Die ouwe 587 philips meuk van Bram was helemaal niet om aan te horen.....

+1

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Luisteren bij buurman Audiofreak.
« Reactie #74 Gepost op: 24 september 2015, 12:17:50 »

Bram leest altijd tussen de regels door,heb het zelden mis. ;)

Als je het maar vaak herhaalt, ga je het vanzelf geloven.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.