Auteur Topic: Quad 34  (gelezen 12553 keer)

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Quad 34
« Gepost op: 10 april 2015, 17:54:43 »
Ik zat op de site van Armand van Ommeren te lezen. Hij was nooit zo kapot van de kwaliteit van de Quad 34. De hele elektronica zit op een print. Die kan je nu geheel bij hem vervangen door een nieuwe (sterk) verbeterde print. Ik blijf de Quad 34 toch een erg mooi ding vinden met zijn filters en klankregeling zeker als je met wat vinyl speelt van mindere kwaliteit. Misschien ga ik dat toch eens doen voor mijn komende vintage set op zolder met de 303. Zal ik wel een nieuwe moeten kopen want ik heb de 34 set aan dochterlief "geleend".

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Quad 34
« Reactie #1 Gepost op: 10 april 2015, 18:38:04 »
Ik vind het wel een leuk ding om te zien, ik heb het nog nooit gehoord.
I love vintage.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Quad 34
« Reactie #2 Gepost op: 10 april 2015, 22:27:45 »
Ik heb hem wel eens vergeleken met de 33 voorversterker op de 303 Peter en ik vond hem iets beter klinken. Als van Ommeren hem met een nieuwe print en betere componenten beter kan laten klinken  is die zeker voor (niet perfect) vinyl zeer de moeite waard. Als ik van Ommeren was overigens zou ik de tilt met de filters en mono als aparte unit op de markt brengen. Ik zou zo'n unit zeker kopen.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Quad 34
« Reactie #3 Gepost op: 10 april 2015, 23:23:03 »
Ik ken de 34 niet maar een apparaat kopen en die bij voorbaat al willen aanpassen klinkt mij niet logisch in de oren.

Persoonlijk zou ik iets kopen wat 'af fabriek' voldoet aan je wensen.
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Ruud13

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 502
Re: Quad 34
« Reactie #4 Gepost op: 11 april 2015, 01:43:58 »
Ik ken de 34 niet maar een apparaat kopen en die bij voorbaat al willen aanpassen klinkt mij niet logisch in de oren.

Persoonlijk zou ik iets kopen wat 'af fabriek' voldoet aan je wensen.

Dat is niet een geval van nieuw kopen en bij voorbaat al willen aanpassen. De 34 is een Quad voorversterker die van '82 tot '95 werd verkocht dus gaat het over een voorversterker die minstens 20 jaar geleden is gekocht maar het kan ook 33 jaar geleden zijn.
De bedoeling van het aanpassen van de 34 is wel degelijk logisch als je weet dat de aanpassing wordt gedaan omdat de originele print van de 34 - op de laatste versie van de voorversterker na - is voorzien van een laklaag die het koper van de print aantast. Kijk anders even hier dan weet je waarover het gaat.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Quad 34
« Reactie #5 Gepost op: 11 april 2015, 08:34:57 »
Ik ken de 34 niet maar een apparaat kopen en die bij voorbaat al willen aanpassen klinkt mij niet logisch in de oren.

Persoonlijk zou ik iets kopen wat 'af fabriek' voldoet aan je wensen.

Dat is niet een geval van nieuw kopen en bij voorbaat al willen aanpassen. De 34 is een Quad voorversterker die van '82 tot '95 werd verkocht dus gaat het over een voorversterker die minstens 20 jaar geleden is gekocht maar het kan ook 33 jaar geleden zijn.
De bedoeling van het aanpassen van de 34 is wel degelijk logisch als je weet dat de aanpassing wordt gedaan omdat de originele print van de 34 - op de laatste versie van de voorversterker na - is voorzien van een laklaag die het koper van de print aantast. Kijk anders even hier dan weet je waarover het gaat.

Mijns inziens is het dus gewoon een slecht ontworpen en niet over nagedacht model of zie ik dat verkeerd!?
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Quad 34
« Reactie #6 Gepost op: 11 april 2015, 08:56:03 »
Ik denk dat het ontwerp niet slecht is, maar de productie wel ver beneden peil is.

Zoiets heb ik in ieder geval nooit aangetroffen bij de reeks voorversterkers die ik in mijn bezit heb (gehad).


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Quad 34
« Reactie #7 Gepost op: 11 april 2015, 09:01:04 »
Ik had duidelijker moeten zijn. Met "slechte" componenten ontworpen cq gebouwd.
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Quad 34
« Reactie #8 Gepost op: 11 april 2015, 09:20:56 »
Ok. Ik begrijp nu wel waarom je deze versterker zou willen reviseren bij aanschaf vandaag de dag. Ik vraag me af of er dan niet gewoon andere opties zijn.

Als je al een Quad eindtrap hebt snap ik wel dat het mooi is om een Quad setje te hebben, maar als je ook die weer opnieuw moet aanschaffen..
« Laatst bewerkt op: 11 april 2015, 09:28:34 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.


Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.914
    • ARJANKU.IT service
Re: Quad 34
« Reactie #10 Gepost op: 11 april 2015, 09:29:17 »
Ik had duidelijker moeten zijn. Met "slechte" componenten ontworpen cq gebouwd.
Dat is één zienswijze, je zou ook kunnen redeneren dat bepaalde fabricagetechnieken, bijvoorbeeld om milieu- of gezondheidsredenen, dienden te worden herzien. Vervolgens moesten ze inschatten hoe hun product er na twintigplus jaar bij zou staan. Daarbij kun je wel eens een foute keuze maken.
An inability to grasp science is no argument against it....

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Quad 34
« Reactie #11 Gepost op: 11 april 2015, 09:31:54 »
Als iets 20 jaar goed blijft is het in mijn optiek wel een succes.

Maar als je iets van 20 jaar oud koopt wil je wel dat het goed is lijkt me.
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Quad 34
« Reactie #12 Gepost op: 11 april 2015, 09:56:09 »
Ik had een 33 vv te leen ongereviseerd en dat ding deed het nog goed.
Maar na al die jaren zal hij waarschijnlijk beter presteren als hij gereviseerd is.
Zo ook denk ik met de 34.

I love vintage.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Quad 34
« Reactie #13 Gepost op: 11 april 2015, 10:03:56 »
Ik had duidelijker moeten zijn. Met "slechte" componenten ontworpen cq gebouwd.
Dat is één zienswijze, je zou ook kunnen redeneren dat bepaalde fabricagetechnieken, bijvoorbeeld om milieu- of gezondheidsredenen, dienden te worden herzien. Vervolgens moesten ze inschatten hoe hun product er na twintigplus jaar bij zou staan. Daarbij kun je wel eens een foute keuze maken.

Helder maar toen wisten ze waarschijnlijk ook al wel dat de door hun gebruikte elco's niet je van het waren... Dit is een aanname van mij naar het verhaal van Dhr. Van Ommeren te hebben gelezen. Ik kan me voorstellen dat je als "high-end merk" dan niet gebruik wilt of wenst te maken van "inferieure" onderdelen. Dit om wat dan ook van te maken. Een naam duurt lang om op te bouwen, maar afbreuk van een naam is zo gebeurd. Nu denk ik, al bestaat het merk niet meer. Dat het in hun geval niet of minder van toepassing was maar toch.
« Laatst bewerkt op: 11 april 2015, 12:44:26 door Richard »
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

LaanCr

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 584
Re: Quad 34
« Reactie #14 Gepost op: 11 april 2015, 10:07:12 »


Of een geintegreerde:

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/versterkers-en-receivers/m916035156-nad-c352-krachtige-versterker-in-zeer-goede-staat.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

OT, maar ik heb een defecte c352 (speakerdraad tegen metalen kast en 'geplopt' incl. brandstank). Nog reparabel door derden of moet ik een soldeercursus gaan volgen? Usher be718 luidspreker houdt veel spanning vast en ontlaadt???
« Laatst bewerkt op: 11 april 2015, 10:09:58 door LaanCr »