Auteur Topic: Best streaming service for money? (ervaringen)  (gelezen 7524 keer)

littleart-fx

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 2
Best streaming service for money? (ervaringen)
« Gepost op: 05 april 2015, 11:30:07 »
Hi!

Bomen en bos, ik zie het niet....of nee wat krijg ik en is het wat ik zoek?

Ik ben een verzamelaar ik heb veel gedownload en als iets me bevalt dan steun ik de muzikant
en koop ik het album hetzij op vinyl of de cd.

De downloads prop ik op mijn nas en dit werkt allemaal goed,...maar ik wil ook wel gaan streamen vanaf het net.
Meer nieuwe bandjes lijkt me en loads and loads of old stuff.

Welke streaming dienst geeft de beste buck for money?
Uiteraard mp3 320kb/s liefst lossles of wav

Groet Machiel
Mcintosh c28-mcintosh 2105-pioneer dv868-pioneer pl550-sonos connect gemod. :-)

flakkees

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.776
Re: Best streaming service for money? (ervaringen)
« Reactie #1 Gepost op: 05 april 2015, 11:42:01 »
de duurste spotify optie  :)
Philips / 4100 series 48''
Denon / AVC-A1XV
klipsch / RF-83 / R-14s / Rc-35 /diy sub Aa Havoc 18'' qsc plx-3002 miniDSP
kabels / ru connected / ixos / Belden

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Best streaming service for money? (ervaringen)
« Reactie #2 Gepost op: 05 april 2015, 11:55:28 »
Ik gebruik ook Spotify premium, er is bijna alles te vinden en het is zeer gebruiksvriendelijk. En je kan voor onderweg ook albums offline beschikbaar maken .
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Best streaming service for money? (ervaringen)
« Reactie #3 Gepost op: 05 april 2015, 11:59:36 »
Ik gebruik Spotify Premium en Tidal. Kost bij elkaar 3 tientjes per maand maar dan is mijn schuldgevoel naar de artiesten toe volledig afgekocht. Vroeger kocht ik me scheel aan cd's maar dat doe ik al jaren niet meer.

Als streaming-oplossing heb ik de eenvoudigste Intel NUC en een Audioquest Dragonfly. Veel goedkoper kan het niet. Veel slechter wel.
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Best streaming service for money? (ervaringen)
« Reactie #4 Gepost op: 05 april 2015, 13:09:06 »
Ben heel tevreden met Spotify premium. Werkt gewoon in een woord geweldig.  Met name ook de offline functie zodat je lekker op je telefoon kunt luisteren zonder dat het data kost. Voor 9,95 elke cent waard
...
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Best streaming service for money? (ervaringen)
« Reactie #5 Gepost op: 05 april 2015, 14:18:37 »
Tidal levert een voortreffelijke kwaliteit, en zo zijn er ook andere streamingservices. Ik heb zelf Tidal, en het enige wat me mateloos ergert is het 'stotteren' dat af en toe optreedt, en heel veel (gedurende een minuut) bij het starten van een album.

Spotify heb ik afgeschaft, omdat ik de kwaliteit ondermaats vond. Tidal heef best veel keus, en als je je graag laat verrassen heb je een heel walhalla ;)
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

LaanCr

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 584
Re: Best streaming service for money? (ervaringen)
« Reactie #6 Gepost op: 05 april 2015, 17:15:53 »
Tidal, spotify: so far so good, maar gaat de dood in de podt zijn. Hier alles geript in 'itunes plus' op computer en via appletv (hub) naar dac/versterker.

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Best streaming service for money? (ervaringen)
« Reactie #7 Gepost op: 05 april 2015, 17:39:13 »
Tidal, spotify: so far so good, maar gaat de dood in de podt zijn. Hier alles geript in 'itunes plus' op computer en via appletv (hub) naar dac/versterker.

Dood in de pot voor de artiesten bedoel je?
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

littleart-fx

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 2
Re: Best streaming service for money? (ervaringen)
« Reactie #8 Gepost op: 06 april 2015, 02:39:19 »
Zoals laancr zegt dat doe ik dus ook maar ik koop zo een beetje alles wat ik echt goed vindt.
Verder ripte ik complete cd collecties van iedereen met als ruil mijn bibliotheek.

Werkt goed maar 4tb dat gaat geen enkele hardware streamer snappen,...tot nog toe
En streamen is voor mij nu niets nieuws ontdekken.
Qualiteit van Spotify hield een jaar geleden niet echt over,...op een mcintosh..

Überhaupt de muzikant als onder onderaannemer is een slechte zaak....en zet niet aan tot inzet...
Mcintosh c28-mcintosh 2105-pioneer dv868-pioneer pl550-sonos connect gemod. :-)

LaanCr

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 584
Re: Best streaming service for money? (ervaringen)
« Reactie #9 Gepost op: 06 april 2015, 13:04:48 »
Tidal, spotify: so far so good, maar gaat de dood in de podt zijn. Hier alles geript in 'itunes plus' op computer en via appletv (hub) naar dac/versterker.

Dood in de pot voor de artiesten bedoel je?

hoeveel heeft een artiest in het verleden van de platenmij gehad? Ze waren er zelf met hun volle verstand bij toen ze tekenden en afstand deden van hun rechten; kozen voor cash ...........linksom/rechtsom worden artiesten nergens beter van, behalve zelf distribueren en optreden.
« Laatst bewerkt op: 06 april 2015, 13:07:18 door LaanCr »

LaanCr

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 584
Re: Best streaming service for money? (ervaringen)
« Reactie #10 Gepost op: 06 april 2015, 13:12:45 »
Ik gebruik Spotify Premium en Tidal. Kost bij elkaar 3 tientjes per maand maar dan is mijn schuldgevoel naar de artiesten toe volledig afgekocht. Vroeger kocht ik me scheel aan cd's maar dat doe ik al jaren niet meer.

Als streaming-oplossing heb ik de eenvoudigste Intel NUC en een Audioquest Dragonfly. Veel goedkoper kan het niet. Veel slechter wel.

huub, dat zijn 4 cd's pmnd ofwel 50 per jaar...........Ik zou niet weten waar ik de kwalitatieve tijd vandaan zou moeten halen; er staat hier nog een box met complete werken van Bach (Rilling) die ik nog moet doorakkeren. :think:

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Best streaming service for money? (ervaringen)
« Reactie #11 Gepost op: 07 april 2015, 17:28:54 »
Ik gebruik Spotify Premium en Tidal. Kost bij elkaar 3 tientjes per maand maar dan is mijn schuldgevoel naar de artiesten toe volledig afgekocht. Vroeger kocht ik me scheel aan cd's maar dat doe ik al jaren niet meer.

Als streaming-oplossing heb ik de eenvoudigste Intel NUC en een Audioquest Dragonfly. Veel goedkoper kan het niet. Veel slechter wel.

huub, dat zijn 4 cd's pmnd ofwel 50 per jaar...........Ik zou niet weten waar ik de kwalitatieve tijd vandaan zou moeten halen; er staat hier nog een box met complete werken van Bach (Rilling) die ik nog moet doorakkeren. :think:

De cd's die ik kocht waren duurder dan 7,50 per stuk hoor.  ;)
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)