Auteur Topic: Cd's te demagnetiseren of niet?  (gelezen 56078 keer)

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Cd's te demagnetiseren of niet?
« Reactie #30 Gepost op: 13 december 2012, 22:44:36 »
Dergelijke organisaties zijn marketin gedreven en produceren dat waar behoefte naar is (lees: dat wat verkocht wordt).

Men is niet gemotiveerd om een probleem op te lossen maar om domme mensen geld afhandig te maken. Als men gemotiveerd is om een probleem op te lossen gaat dat altijd gepaard met onderzoek naar de problematiek en is die informatie altijd te achterhalen.

Los daarvan, als je al op basis van suggestie dit soort onzin aanneemt (of denkt dat er misschien wel eens iets in kan zitten) waarom elimineer je dan niet gewoon de cd speler uit je setup in plaats van sympthomen te gaan bestrijden waarvan je niet zeker weet dat ze er uberhaubt zijn.  :think:
« Laatst bewerkt op: 13 december 2012, 22:52:21 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Lady-Day mk2

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 62
    • www.wsv-crescendo-schinnen.nl
Re: Cd's te demagnetiseren of niet?
« Reactie #31 Gepost op: 13 december 2012, 22:54:59 »
Ik heb onlangs en stableplatter gescoord die ooit ook maar, naar ik meen, een paar honderd Euro gekost heeft.  Niet het echt duurdere segment dus en nu al helemaal niet meer.  Om precies te zijn vijftien Euro.   :D
En werkt dat ding?
Ik denk van niet zal wel voodoo zijn, volgens alle geleerden hier kan het niet werken.
We kunnen het namelijk niet meten en uitleggen al helemaal niet.
Dus conclusie kan niet werken. ;D ;)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Cd's te demagnetiseren of niet?
« Reactie #32 Gepost op: 13 december 2012, 22:58:00 »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Cd's te demagnetiseren of niet?
« Reactie #33 Gepost op: 13 december 2012, 23:00:53 »
De stable platters van Pioneer werden eerst ontworpen voor de high-end spelers, maar niet veel later werden er veel goedkopere systemen ontwikkeld die in budgetspelers konden. De ideeën achter stable platter werken, ook al doe je het met plastic.

Bij andere spelers kon er nauwkeuriger gelezen worden toen er overgestapt werd op meerstralenlasers. Sanyo was daar het eerst mee als ik me niet vergis, met een driestralenlaser. Dan mag het al aardig wiebelen voordat je leesmoeilijkheden ondervindt.

Ruud

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 132
Re: Cd's te demagnetiseren of niet?
« Reactie #34 Gepost op: 13 december 2012, 23:11:11 »

Wat te denken van een firma als Sony, die cd-spelers uit bracht met een puck of mijn NSD speler met een magnetischte puck.  Die hebben er dus niets van begrepen?
Zullen het best begrepen hebben, maar een testje ooit bij mij thuis gaf als uitkomst dat er wel degelijk verschillen te horen waren ondanks de magnetische puck (toevallig ook een NScombi), iemand zei achteraf dat dove aapjes hetzelfde resultaat kunnen scoren. Maakt niet uit hoor, ik zei voor de test al dat wanneer er iemand goed zou scoren er wel iets aan de testmethode niet goed zijn.
Wie met andersmans oren luistert...bedriegt zichzelf

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Cd's te demagnetiseren of niet?
« Reactie #35 Gepost op: 13 december 2012, 23:14:23 »
Herhalen als er bewijsdrift is. 

En voor het verdere: We hebben allemaal zo onze voorkeuren, onhebbelijkheden, dromen enz.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Nohemmm

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 61
  • De audiofiele hemel.
Re: Cd's te demagnetiseren of niet?
« Reactie #36 Gepost op: 13 december 2012, 23:37:17 »
Een prachtig aspect van autosuggestie is de autosuggestie die maakt dat  menigeen voor zichzelf denkt te kunnen inschatten in hoeverre autosuggestie bij hen al dan niet een rol speelt en wanneer.

 :D
Welcome to the Edge.

Nohemmm

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 61
  • De audiofiele hemel.
Re: Cd's te demagnetiseren of niet?
« Reactie #37 Gepost op: 14 december 2012, 00:18:14 »
http://www.acoustic-revive.com/english/cd_dvd/rd-3_2.html

Dit zegt natuurlijk ook weinig, zo'n 'onderzoekje', maar geeft wel aan hoe de fabrikant de scepticus wil overtuigen. Er wordt meer data gelezen, wat een betere reproductie zou geven van de opname.
Geen idee of gedrag van laserlicht beinvloed wordt door het gestelde magnetisme.
Dat zou je effe uit moeten zoeken.
Welcome to the Edge.

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Cd's te demagnetiseren of niet?
« Reactie #38 Gepost op: 14 december 2012, 00:30:37 »
De materialen van een cd bestaan uit kunststof en dat kun je niet magnetiseren. Er is wel nog een opgedampt metaal (aluminium) binnenin dat zorgt voor het spiegeleffect, maar dat kun je ook niet magnetiseren.
Een elektrostatische lading kan wel, maar die heeft geen enkele invloed op het puur optische proces waarmee de cd gelezen wordt.

Laserlicht bestaat zoals alle licht uit fotonen: die zijn niet geladen en licht kan daardoor dus niet beïnvloed worden door magetische of elektrostatische velden.

En "meer data lezen" slaat nergens op. Je leest bits en die zijn aan of uit. Meer is er niet. De genoemde errorcorrecties leveren na correctie de juiste bitwaarde af (anders zou het geen foutencorrectie zijn he). Hoeveel correcties er nodig zijn maakt niet uit en je krijgt geen "beter" signaal door het aantal correcties te verminderen.
« Laatst bewerkt op: 14 december 2012, 00:35:52 door Bloom »

metheny

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 17
Re: Cd's te demagnetiseren of niet?
« Reactie #39 Gepost op: 14 december 2012, 00:52:21 »
Goh wat weten een aantal hififreakers het toch allemaal zo goed te verklaren en ik wordt zelfs voor dom uitgemaakt, omdat ik nu toevallig 1 van de weinige ben die wel in dit apparaatje gelooft. Simpel door gewoon het te horen. Zouden sommigen ook eens moeten doen, voor ergens over te oordelen of te verklaren. Elke keer als ik een cd draai die behandeld is door de RD1 ben ik weer blij dat ik dom ben.....
Martin Logan Ethos. NordOst Thor stroomfilter, GATO DIA-250S en Silent Angel Munich M1T, Timber Audio 53 USB kabel. Gustard X26PRO DAC en Gustard U18 DDC, PPA Studio master clock. Neotech Neet-1008 ethernet kabel. Cisco Meraki switch met upgrade

Ruud

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 132
Re: Cd's te demagnetiseren of niet?
« Reactie #40 Gepost op: 14 december 2012, 06:32:03 »
Herhalen als er bewijsdrift is. 

En voor het verdere: We hebben allemaal zo onze voorkeuren, onhebbelijkheden, dromen enz.
Die is er niet, waarvoor ook?? De test zou bij positieve resultaten direkt al terzijde geschoven worden als zijnde niet betrouwbaar, te weinig tests, etc, etc...

En voor het verdere: de manier van communiceren achteraf verdiende geen schoonheidsprijs(understatement) :(
Wie met andersmans oren luistert...bedriegt zichzelf

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Cd's te demagnetiseren of niet?
« Reactie #41 Gepost op: 14 december 2012, 08:55:16 »
waarom wordt er weer geinsinueerd dat de kritikasters niet zouden luisteren of tweaks al dan niet werken?
Vergeten wordt dat elke-iedere- maakt niet uit welke tweak op dezelfde manier wordt verdedigd door zijn aanhangers t.w: "Ik hoor het toch..... en wel iedere keer" "Ga eens luisteren in plaats van meten" "Ik ben niet de enige die het hoort"
Er kunnen met 100 procent! zekerheid verschillen worden gemeten die geen mens zal horen maar juist bij diverse tweaks zouden de zaken andersom liggen?...........toch een beetje raar.

Maar geniet er verder van hoor!  :)
An inability to grasp science is no argument against it....

metheny

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 17
Re: Cd's te demagnetiseren of niet?
« Reactie #42 Gepost op: 14 december 2012, 11:34:03 »
waarom wordt er weer geinsinueerd dat de kritikasters niet zouden luisteren of tweaks al dan niet werken?
Vergeten wordt dat elke-iedere- maakt niet uit welke tweak op dezelfde manier wordt verdedigd door zijn aanhangers t.w: "Ik hoor het toch..... en wel iedere keer" "Ga eens luisteren in plaats van meten" "Ik ben niet de enige die het hoort"
Er kunnen met 100 procent! zekerheid verschillen worden gemeten die geen mens zal horen maar juist bij diverse tweaks zouden de zaken andersom liggen?...........toch een beetje raar.

Maar geniet er verder van hoor!  :)

Doe ik!
Martin Logan Ethos. NordOst Thor stroomfilter, GATO DIA-250S en Silent Angel Munich M1T, Timber Audio 53 USB kabel. Gustard X26PRO DAC en Gustard U18 DDC, PPA Studio master clock. Neotech Neet-1008 ethernet kabel. Cisco Meraki switch met upgrade

Lady-Day mk2

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 62
    • www.wsv-crescendo-schinnen.nl
Re: Cd's te demagnetiseren of niet?
« Reactie #43 Gepost op: 14 december 2012, 11:42:40 »
waarom wordt er weer geinsinueerd dat de kritikasters niet zouden luisteren of tweaks al dan niet werken?
Vergeten wordt dat elke-iedere- maakt niet uit welke tweak op dezelfde manier wordt verdedigd door zijn aanhangers t.w: "Ik hoor het toch..... en wel iedere keer" "Ga eens luisteren in plaats van meten" "Ik ben niet de enige die het hoort"
Er kunnen met 100 procent! zekerheid verschillen worden gemeten die geen mens zal horen maar juist bij diverse tweaks zouden de zaken andersom liggen?...........toch een beetje raar.

Maar geniet er verder van hoor!  :)

Doe ik!
Ik ook ;D :) ;)

cat-16

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 197
Re: Cd's te demagnetiseren of niet?
« Reactie #44 Gepost op: 14 december 2012, 12:11:56 »
waarom wordt er weer geinsinueerd dat de kritikasters niet zouden luisteren of tweaks al dan niet werken?
Vergeten wordt dat elke-iedere- maakt niet uit welke tweak op dezelfde manier wordt verdedigd door zijn aanhangers t.w: "Ik hoor het toch..... en wel iedere keer" "Ga eens luisteren in plaats van meten" "Ik ben niet de enige die het hoort"
Er kunnen met 100 procent! zekerheid verschillen worden gemeten die geen mens zal horen maar juist bij diverse tweaks zouden de zaken andersom liggen?...........toch een beetje raar.

Maar geniet er verder van hoor!  :)

Doe ik!
Ik ook ;D :) ;)

Daarom hebben ze bij de cd ook gedacht als je believers en non-believers hebt, gebruiken we enen en nullen  ;D
Ik luister naar muziek, dus ik leef!