Auteur Topic: Cd's te demagnetiseren of niet?  (gelezen 56083 keer)

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: Cd's te demagnetiseren of niet?
« Reactie #120 Gepost op: 18 december 2012, 23:16:16 »
Als een gedemagnetiseerde CD de norm is (want zou beter moeten klinken dan een gedemagnetiseerde CD), hoe verhoudt die gedemagnetiseerde CD zich tot een EAC FLAC via USB of streamer?

Immers, bij dit laatste speelt magnetiseren of degmagnitiseren geen rol. Klinkt de gedemagnetiseerde CD dan nog altijd beter, of gelijk aan de EAC FLAC? Indien ja, klinkt een EAC FLAC beter dan een CD?
Indien nee, dan kan de gedemagnetiseerde CD niet beter klinken dan een gewone CD?


Over mijn smaak valt te twisten

Nohemmm

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 61
  • De audiofiele hemel.
Re: Cd's te demagnetiseren of niet?
« Reactie #121 Gepost op: 19 december 2012, 00:31:17 »
Dat ligt eraan of de flac is geript van een gede- of een gemagnetiseerde cd. Dus de herkomst van de flac. Is het origineel niet gedemagd, dan is de flac 'slecht'.
Verspilde energie om je hier over te buigen.... Als je weet hoe een cd speler werkt, en zo moeilijk is dat niet, kom je al snel tot de conclusie dat die demagner nergens op slaat. Ja hij slaat het geld uit je zak. Verder lijkt me die hele verkoop advert in scene gezet, om de zaak op scherp te zetten.
Met als afsluitertje k#t forum en en evengelijk de moderators.....  Gaaaaaaaaaaap!
Welcome to the Edge.

bst

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 355
Re: Cd's te demagnetiseren of niet?
« Reactie #122 Gepost op: 19 december 2012, 07:54:44 »
Die laatste opmerking snap ik niet zo goed, wat wil je daar nou weer mee zeggen?

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Cd's te demagnetiseren of niet?
« Reactie #123 Gepost op: 19 december 2012, 07:55:41 »
N.a.v. deze mededeling.   ;)

Schrijf mij maar gelijk uit.
Wat een K3333t forum
Adios amios

Gewoon kl---te moderators.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: Cd's te demagnetiseren of niet?
« Reactie #124 Gepost op: 19 december 2012, 12:23:02 »
Dat ligt eraan of de flac is geript van een gede- of een gemagnetiseerde cd. Dus de herkomst van de flac. Is het origineel niet gedemagd, dan is de flac 'slecht'.
Verspilde energie om je hier over te buigen.... Als je weet hoe een cd speler werkt, en zo moeilijk is dat niet, kom je al snel tot de conclusie dat die demagner nergens op slaat. Ja hij slaat het geld uit je zak. Verder lijkt me die hele verkoop advert in scene gezet, om de zaak op scherp te zetten.
Met als afsluitertje k#t forum en en evengelijk de moderators.....  Gaaaaaaaaaaap!

ja natuurlijk, dat was ik even vergeten.. nouja, er is nog wel een mogelijkheid voor een luistertest, en dat is een FLAC direct uit een studio zien te krijgen, en dan het album alsnog kopen.
Over mijn smaak valt te twisten

Ruud

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 132
Re: Cd's te demagnetiseren of niet?
« Reactie #125 Gepost op: 19 december 2012, 12:35:03 »
Als je weet hoe een cd speler werkt, en zo moeilijk is dat niet, kom je al snel tot de conclusie dat die demagner nergens op slaat. 
Met deze instelling zul je "De Audiofiele hemel" in ieder geval niet bereiken ;D
Wie met andersmans oren luistert...bedriegt zichzelf

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Cd's te demagnetiseren of niet?
« Reactie #126 Gepost op: 19 december 2012, 13:00:49 »
Als je weet hoe een cd speler werkt, en zo moeilijk is dat niet, kom je al snel tot de conclusie dat die demagner nergens op slaat. 
Met deze instelling zul je "De Audiofiele hemel" in ieder geval niet bereiken ;D
Dat ligt eraan, de beleving voor eenieder is anders, vandaar ook dat we zo'n mooie hobby hebben met z'n allen.....
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Jerry

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 319
  • Wazzat??
Re: Cd's te demagnetiseren of niet?
« Reactie #127 Gepost op: 19 december 2012, 14:34:46 »
Stel hè, dat je de gebruiksaanwijzing van 't ding niet goed volgt in een stoute bui.
Dus dat je een CD er verkeerd in legt, magnetiseer je em dan?
Of moeten beide zijden gedemagnetiseerd worden?

Dag Bensz,

Los van wat voor dingen, en in welke mate,of niet, de Furutech precies doet, of niet, maar als ze hun huiswerk goed gedaan hebben, puur technisch gezien voor het fenomeen "demagnetizeren" v/e voorwerp, cd schijf of iets anders, zou het niks mogen uitmaken welke zijde je het voorwerp inlegt.

Als het nl. puur om demagn. gaat, net als vroeger met tapeheads, dan wordt er nl. een sterk wisselend magnetisch veld opgewekt, die gedurende een bepaalde tijd steeds afneemt in veldsterkte.

Dit wisselend veld "schudt" de magnetische domeinen heen en terug,en met de steeds afnemende veldsterkte, blijven ze "hangen" in willekeurige polariteit.

Groeten,

              Jerry

The test of the machine is the ultimate test.
If the machine produces tranquility, it's right.
If it disturbs you, either change the machine, or your mind.

It's fruitless endeavour to try and educate a fool that rejoices in ignorance.

Condemnation without examination is prejudice.

Nohemmm

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 61
  • De audiofiele hemel.
Re: Cd's te demagnetiseren of niet?
« Reactie #128 Gepost op: 19 december 2012, 19:52:26 »
Dat ligt eraan of de flac is geript van een gede- of een gemagnetiseerde cd. Dus de herkomst van de flac. Is het origineel niet gedemagd, dan is de flac 'slecht'.
Verspilde energie om je hier over te buigen.... Als je weet hoe een cd speler werkt, en zo moeilijk is dat niet, kom je al snel tot de conclusie dat die demagner nergens op slaat. Ja hij slaat het geld uit je zak. Verder lijkt me die hele verkoop advert in scene gezet, om de zaak op scherp te zetten.
Met als afsluitertje k#t forum en en evengelijk de moderators.....  Gaaaaaaaaaaap!

ja natuurlijk, dat was ik even vergeten.. nouja, er is nog wel een mogelijkheid voor een luistertest, en dat is een FLAC direct uit een studio zien te krijgen, en dan het album alsnog kopen.

Ja, dat zou een mogelijkheid zijn. Maar het zal nog wel even duren voordat je flacs voor consumenten kan kopen direct van de master. Of zijn die al verkrijgbaar? Ik download wel vaak flacs. Klinkt goed. :D
Welcome to the Edge.

Nohemmm

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 61
  • De audiofiele hemel.
Re: Cd's te demagnetiseren of niet?
« Reactie #129 Gepost op: 19 december 2012, 19:57:31 »
Als je weet hoe een cd speler werkt, en zo moeilijk is dat niet, kom je al snel tot de conclusie dat die demagner nergens op slaat. 
Met deze instelling zul je "De Audiofiele hemel" in ieder geval niet bereiken ;D

Ha!
Nee, die is ook niet te bereiken! :'(
Je kunt er alleen maar vanaf de aarde (staand met beide benen offcourse) naar kijken! ;)
Welcome...... To the edge!
Welcome to the Edge.