Auteur Topic: De PL100's van Richard in mijn oren  (gelezen 24076 keer)

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.075
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: De PL100's van Richard in mijn oren
« Reactie #15 Gepost op: 25 maart 2015, 08:24:15 »
Ik kan Marcels ervaringen delen, het klinkt erg goed bij Richard. Alles is aanwezig, hoog midden laag in de juiste verhouding.
De harde kamer?, ik heb het nog niet gehoord. Klap er eens in je handen, ik heb niet het idee in een container te staan.
Er staat een hele mooie set met voor mij als hoogtepunt de Thorens 125 met Benz element. De laatste keer dat ik er was kwam de jazzmuziek van LP heel overtuigend en vloeiend in mijn oren. Komt ook door de luisterpositie je zit er lekker dichtbij, je hoort alles en kunt alles heel precies plaatsen, iets wat ik mooi vind.
Eens buizen altijd buizen.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: De PL100's van Richard in mijn oren
« Reactie #16 Gepost op: 25 maart 2015, 09:03:02 »
Leuk verslag van een mooie set als ik het goed begrijp.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.153
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: De PL100's van Richard in mijn oren
« Reactie #17 Gepost op: 25 maart 2015, 12:59:28 »
De harde kamer?, ik heb het nog niet gehoord. Klap er eens in je handen, ik heb niet het idee in een container te staan.
.................................. Komt ook door de luisterpositie je zit er lekker dichtbij, je hoort alles en kunt alles heel precies plaatsen, iets wat ik mooi vind.

Het moet ook wel heel leeg zijn wil je dat containereffect krijgen.

Doorgaans als je de luisteraar niet blootstelt aan hoge volumes en in het directe geluid zit, valt het in woonkamers wel mee.
De speakers staan in ieder geval mooi ruim opgesteld en je hebt voldoende ruimte achter de luisterplek, hetgeen grote pluspunten zijn.   8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: De PL100's van Richard in mijn oren
« Reactie #18 Gepost op: 25 maart 2015, 14:09:09 »
De harde kamer?, ik heb het nog niet gehoord. Klap er eens in je handen, ik heb niet het idee in een container te staan.
.................................. Komt ook door de luisterpositie je zit er lekker dichtbij, je hoort alles en kunt alles heel precies plaatsen, iets wat ik mooi vind.

Het moet ook wel heel leeg zijn wil je dat containereffect krijgen.

Doorgaans als je de luisteraar niet blootstelt aan hoge volumes en in het directe geluid zit, valt het in woonkamers wel mee.
De speakers staan in ieder geval mooi ruim opgesteld en je hebt voldoende ruimte achter de luisterplek, hetgeen grote pluspunten zijn.   8)

Ik klaag ook zeker niet... Voor woonkamer begrippen is het ook meer dan prima! Zou ik het nog beter willen hebben zoals ook bijvoorbeeld Marcel in zijn recentie omschrijft, zou ik dusdanige aanpassingen moeten doen voor relatief weinig "winst"... Even afgezien van het feit dat het natuurlijk altijd beter kan. Tevens wordt het dan meer en meer een luisterruimte en dat wil ik om verschillende redenen niet. Het is daarmee ook goed zo en ik geniet er bijna elke dag met volle teugen van en daar gaat het om!
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.153
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: De PL100's van Richard in mijn oren
« Reactie #19 Gepost op: 25 maart 2015, 14:26:07 »
Gelijk heb je.

Ik zou in mijn luistergrot niet willen leven en van mijn leefgrot geen luistergrot willen maken.
Zou trouwens mijn relatie minimaal fiks onder druk zetten, hetgeen het genieten waar dan ook weer in de weg zit.

Zo is het altijd wat.   ;D


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: De PL100's van Richard in mijn oren
« Reactie #20 Gepost op: 25 maart 2015, 14:30:21 »
Tja als je een mooie goed klinkende luistergrot hebt dan kun je makkelijk zeggen ;D :evil:
I love vintage.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: De PL100's van Richard in mijn oren
« Reactie #21 Gepost op: 25 maart 2015, 14:46:58 »
Gelijk heb je.

Ik zou in mijn luistergrot niet willen leven en van mijn leefgrot geen luistergrot willen maken.
Zou trouwens mijn relatie minimaal fiks onder druk zetten, hetgeen het genieten waar dan ook weer in de weg zit.

Zo is het altijd wat.   ;D
Hoe zet je iemand minimaal fiks onder druk ?

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.153
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: De PL100's van Richard in mijn oren
« Reactie #22 Gepost op: 25 maart 2015, 14:48:39 »
Hoef ik jou, bijna geplette, toch niet uit te leggen?    ;D


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: De PL100's van Richard in mijn oren
« Reactie #23 Gepost op: 25 maart 2015, 15:35:24 »
Hoef ik jou, bijna geplette, toch niet uit te leggen?    ;D
Hé, hé, enig respect mag wel hoor !  ;)
« Laatst bewerkt op: 25 maart 2015, 15:41:53 door Audiofreak »

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: De PL100's van Richard in mijn oren
« Reactie #24 Gepost op: 26 maart 2015, 00:27:42 »
Gelijk heb je.

Ik zou in mijn luistergrot niet willen leven en van mijn leefgrot geen luistergrot willen maken.
Zou trouwens mijn relatie minimaal fiks onder druk zetten, hetgeen het genieten waar dan ook weer in de weg zit.

Zo is het altijd wat.   ;D
Hoe zet je iemand minimaal fiks onder druk ?

U weet wel, zoals in; Fiks minimaal.
U weet de slakken de laatste tijd wel te vinden, is het niet?

Groet, Mark :P
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: De PL100's van Richard in mijn oren
« Reactie #25 Gepost op: 26 maart 2015, 00:32:29 »
Wat ik eens bij Richard hoorde, klonk als bovengemiddeld ondanks de akoestiek om het maar even zo uit te drukken.
Ik kan me voorstellen als het volume serieus opengegooid wordt, er andere conclusies uit komen.

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: De PL100's van Richard in mijn oren
« Reactie #26 Gepost op: 26 maart 2015, 07:11:34 »
Gelijk heb je.

Ik zou in mijn luistergrot niet willen leven en van mijn leefgrot geen luistergrot willen maken.
Zou trouwens mijn relatie minimaal fiks onder druk zetten, hetgeen het genieten waar dan ook weer in de weg zit.

Zo is het altijd wat.   ;D
Hoe zet je iemand minimaal fiks onder druk ?

U weet wel, zoals in; Fiks minimaal.
U weet de slakken de laatste tijd wel te vinden, is het niet?

Groet, Mark :P
Als jij nou voor het zout zorgt, dan wordt het vast nog wel wat !!!  :)

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: De PL100's van Richard in mijn oren
« Reactie #27 Gepost op: 26 maart 2015, 09:01:37 »
Wat ik eens bij Richard hoorde, klonk als bovengemiddeld ondanks de akoestiek om het maar even zo uit te drukken.
Ik kan me voorstellen als het volume serieus opengegooid wordt, er andere conclusies uit komen.

Groet, Mark

Ik draai nooit op standje party of burenruzie😉 tot een 85db gaat prima en dat is mijns inziens hard zat.

Je komt maar een keer luisteren Mark
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: De PL100's van Richard in mijn oren
« Reactie #28 Gepost op: 26 maart 2015, 09:04:45 »
Erg hard draaien is ook niet mijn hobby. Ik hecht meer aan een gedetaileerde en ruimtelijke weergave op een prettig luisterniveau. De ruimte heeft ook zo zijn begrenzingen en meestal luister ik op hetzelfde geluidsniveau naar mijn set(s).

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: De PL100's van Richard in mijn oren
« Reactie #29 Gepost op: 26 maart 2015, 09:52:46 »
Erg hard draaien is ook niet mijn hobby. Ik hecht meer aan een gedetaileerde en ruimtelijke weergave op een prettig luisterniveau. De ruimte heeft ook zo zijn begrenzingen en meestal luister ik op hetzelfde geluidsniveau naar mijn set(s).

Moet je ook wel audiofreak want je zit niet onder de plet maar onder de plak,op z'en twents vertaald. ;)
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65