Auteur Topic: Audio apparaten speakers tweaken upgraden Yes or No.  (gelezen 19854 keer)

Baardmannetje

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 206
Re: Audio apparaten speakers tweaken upgraden Yes or No.
« Reactie #45 Gepost op: 30 juni 2013, 23:05:24 »
Tweaken is prima, wat schrijf ik, het is gewoon leuk!

Dat het in mijn oren vaak weinig tot niets toevoegt is niet van belang als het niet mijn apparaten zijn. Ik zou mijn apparaten zonder problemen laten tweaken, wanneer het voor mijn oren wel wat toe zou voegen, maar je bent ze vaak een poos kwijt en dat weerhoud mij vaak als ik het plan weer eens opvat.

« Laatst bewerkt op: 30 juni 2013, 23:27:04 door Baardmannetje »

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Audio apparaten speakers tweaken upgraden Yes or No.
« Reactie #46 Gepost op: 30 juni 2013, 23:09:04 »
Hier twee apparaten die een fabrieksupdate hebben ondergaan.  Nooit spijt van gehad en het bederft ook niet de prijs bij eventuele verkoop.  Niet dat zoiets ooit zal gebeuren.  8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Audio apparaten speakers tweaken upgraden Yes or No.
« Reactie #47 Gepost op: 30 juni 2013, 23:57:34 »
Van mijn versterkers zijn alle condensatoren vervangen. De versterkers (Harman Kardon Citation voor-en eindversterkers) zijn ongeveer 34 jaar oud  en behoeven op een zeker moment enig onderhoud. Ook zijn er diverse contacten en regelaars gereinigd. E.e.a. heeft m.i. niets met tweaken van doen, maar het zal er zeker niet slechter van worden. Enig onderhoud is op termijn gewoon onvermijdelijk. Op zich al knap dat de versterkers al probleemloos 34 jaar meegaan.
« Laatst bewerkt op: 01 juli 2013, 09:07:06 door Audiofreak »

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Audio apparaten speakers tweaken upgraden Yes or No.
« Reactie #48 Gepost op: 01 juli 2013, 00:17:57 »
Tweaken nee dat niet... Onderhoud en preventie ja.
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Audio apparaten speakers tweaken upgraden Yes or No.
« Reactie #49 Gepost op: 01 juli 2013, 09:41:23 »
Tweaken ja.
Ik heb bij Jerry al menig apparaat gehoord wat na een tweak beter of beter gezegd beter vonden klinken.
Zo ook met speakers.
Meestal betreft het dan oudere apparatuur,die zijn niet zo gevoelig voor waarde daling mits het geen verzamelobjecten zijn.
Maar het ook zo dat een onderhoudsbeurt of revisie een apparaat ook beter kan laten klinken.
I love vintage.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Audio apparaten speakers tweaken upgraden Yes or No.
« Reactie #50 Gepost op: 01 juli 2013, 09:43:14 »
Ik heb kameraadbouw versterkers, dat is al tweaken bij het ontwerp. Daarna alleen onderhoud zover nodig. Mijn cd speler is door Musifoon bewerkt, wat mee gedaan is weet ik niet meer, is zo gekocht. Luidsprekers zijn niet getweakt.
Aan de Thorens zit een andere cinchkabel en een ander element. De kabels die er van de fabriek af aan zaten waren redelijk kort.
« Laatst bewerkt op: 01 juli 2013, 19:18:39 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Audio apparaten speakers tweaken upgraden Yes or No.
« Reactie #51 Gepost op: 02 juli 2013, 16:26:36 »
Tweaken is m.i. het aanpassen aan je eigen smaak of akoestiek, er vanuit gaande dat de te tweaken apparatuur in basis goed is. Daar is denk ik niets mis mee mits je wel weet wat je aan het doen bent.

Aangezien ieders smaak anders is en ook elke akoestiek verschillend denk ik dat er in veel gevallen wel wat te verbeteren valt. Of het dan ergens anders misschien wat minder klinkt dan origineel? Ik denk niet dat je het daarvoor moet laten.
Science is no democracy

Buell

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 2
Re: Audio apparaten speakers tweaken upgraden Yes or No.
« Reactie #52 Gepost op: 03 juli 2013, 09:04:19 »
Er zijn tweaks in mijn set en die hebben goed uitgepakt.

Mijn Sonos connect is nu een MagnaSonos, ( Tentclock, verbeterde voeding en SPDIF) een erg goed gelukte Tweak.

Mijn voorversterker is door Jerry aangepakt en is een single ended geworden, hij speelt nu op een hoger level.

Verder heb ik met tube rolling leuke resultaten behaald.

Gr. Fred