Auteur Topic: Mini Monitoren Meeting Hififreaks.nl:  (gelezen 136160 keer)

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Mini Monitoren Meeting Hififreaks.nl:
« Reactie #450 Gepost op: 10 november 2015, 18:10:34 »
Mini-monitoren Hififreaks.nl meeting.

Datum: Zaterdag 13 juni a.s. !

Locatie:
Dennenlaan 5a
Veenendaal


Programma m.b.t. aanvang e.d. volgt.

Mini monitoren meeting met als uitgangspunt de afmetingen van o.a.

Rogers LS 3/5A: 31x19x16 cm.
Yamaha NX-E400: 30x18,6x22,3 cm.
Celestion 3: 31x18,5x22 cm.

Minder qua afmeting mag, meer niet.

Wie is er in voor een dergelijke activiteit?

Welke mini-monitoren kunnen we toevoegen aan het lijstje, rekening houdend met de max. qua afmeting?

Afhankelijk van het aantal deelnemers kan de activiteit bij een van de forumleden plaats vinden of huren we een ruimte.

Roept u maar!

Euhhhhhhh...

Gr Hans

Gewoon ff checken.
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Mini Monitoren Meeting Hififreaks.nl:
« Reactie #451 Gepost op: 29 januari 2017, 14:43:03 »
Ik wil hierbij HF+vrouw nog bedanken voor de keurig verzorgde dag.

Over de speakertjes kan ik kort en krachtig zijn,het zijn allemaal compromis speakers,maken zonder meer indruk vooral in de

ruimte waar ze geplaats waren.Dit is een zeer goede ruimte om speakers te beluisteren.

De minst goede speaker was de MFB van mij,hij klonk warm en te vol.ik kende deze speaker niet weer,god only nose.

Mijn voorkeur gaan toch uit naar de grotere speakers.dus mijn voorstel bij een eventuele volgende meeting is,de beste

renpaartjes van forumleden worden van stal gehaald en opgesteld.En de winnaar van de minimonitorronde doet dan ook nog

een keer mee om te laten horen en dan specifiek HF, dat de grotere  speakers toch en meer hebben in de weergave van muziek.

                                                                  ;)

Kijk ook even naar je eigen post hierboven Bram. Je vond het een fantastische ruimte om speakers te vergelijken........ :P
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Mini Monitoren Meeting Hififreaks.nl:
« Reactie #452 Gepost op: 29 januari 2017, 15:10:14 »

Inderdaad had de andere room nog in gedachten,je hebt gelijk.

Maar euh onvoorstelbaar ze staan ook nog op de vensterbank dus er is helemaal voldaan aan mij wensen.

Kan mij nog niet voorstellen dat die luisterruimte zo klein was! :o
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Mini Monitoren Meeting Hififreaks.nl:
« Reactie #453 Gepost op: 29 januari 2017, 15:15:45 »

Inderdaad had de andere room nog in gedachten,je hebt gelijk.

Maar euh onvoorstelbaar ze staan ook nog op de vensterbank dus er is helemaal voldaan aan mij wensen.

Kan mij nog niet voorstellen dat die luisterruimte zo klein was! :o

We hebben ze toentertijd speciaal op jouw verzoek in de vensterbank geplaatst Bram. (Vervolgens ook nog even op stands, aangezien ze op de vensterbank helemaal dramatisch klonken) ;) De grote ruimte is trouwens ook geen 20x40m hoor. Hoogstens 10x20m. Zo zie je maar dat onze hersenen soms een loopje met ons nemen
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A