Auteur Topic: Mini Monitoren Meeting Hififreaks.nl:  (gelezen 136126 keer)

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Mini Monitoren Meeting Hififreaks.nl:
« Reactie #435 Gepost op: 22 juni 2015, 17:51:57 »

Jazekers AF en dat voor nop! zo ben ik ook weer. :reddance:
Kerel je bent gewoon te goed voor deze wereld !  ;D

Let wel,de theelepels met de ronde kant naar boven! en het mogen ook gebaklepels of de grote eetlepels zijn,maak niet uit!

Ik vin't geniaal Toppie!
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.758
  • Doet mij maar buisjes
Re: Mini Monitoren Meeting Hififreaks.nl:
« Reactie #436 Gepost op: 22 juni 2015, 18:15:25 »

Jazekers AF en dat voor nop! zo ben ik ook weer. :reddance:
Kerel je bent gewoon te goed voor deze wereld !  ;D

Let wel,de theelepels met de ronde kant naar boven! en het mogen ook gebaklepels of de grote eetlepels zijn,maak niet uit!

Ik vin't geniaal Toppie!
Ik ga in retraite ;D

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Mini Monitoren Meeting Hififreaks.nl:
« Reactie #437 Gepost op: 22 juni 2015, 18:17:04 »
Mogen vorken ook?
Science is no democracy

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Mini Monitoren Meeting Hififreaks.nl:
« Reactie #438 Gepost op: 22 juni 2015, 21:46:12 »
Bram heeft z'n eigen waarheden, net zoals zoveel anderen hier.........
Gelukkig heb jij daar geen last van John !  ;D
Niets menselijk is mij vreemd  ;)
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Mini Monitoren Meeting Hififreaks.nl:
« Reactie #439 Gepost op: 23 juni 2015, 18:31:14 »
Bram,

Leg eens uit;

Ik heb een setje Kef reference 103.2 wat een gesloten systeem met 200mm woofer betreft en ook een setje Sony SS B3 ES wat een BR-systeem (voor jou; Met achterwaarts gerichte opening) met 175mm woofer is.

De Kefs' zijn zo'n 10cm hoger dan de Sony's en breedte en dieptematen komen ongeveer overeen; Grofweg kan je de Kef dus 20% meer kastinhoud toekennen.

Waarom heb ik zowel dichtbij, als ver van de wand af, veel meer laagproblematieken i de vorm van roomgain met de Kefs' dan met de Sonys'?

Groet, Mark

Kan daar niets over zeggen,ik ken jouw kamer niet,ik ken de 103 wel maar dat is een lange tijd terug.

Heb hier wel zijn zusje staan de 303.3 met dezelfde eenheden dacht ik zo.De 303 klonk in mijn huis en dat is nu 4jr geleden

dus een eengezindswoning aan de grond met een lange kamer en dan wel op een brede vensterbank gigantisch goed.

En wel met mijn referentieversterker het oude nadje,en zoals u ziet bezit ik die nog steeds!En niet te verwisselen met de

nad serie van na 1984/85 want daar ben ik niet kapot van.

Er zijn veel closed boxen die zich uitstekend lenen voor op de vensterbank,het kan hooguit een beetje kleuren en dat kan zeer

positiev zijn in de weergave.Ik weet dat ik hier daarom belachelijk word gemaakt maar dat interreseert mij geen moer.

Moet er ook nog even bij vermelden dat ik onder de kefs afgebroken theelepels deed,en wel onder elke box 3 stuks.dus 2

voor en een achter.

Heb deze uitvinding mijnerzijds niet gepatendeert dus......proberen gaat boven studeren!

Heb ze trouwens nu ook onder mijn philips 587........en het werkt vraag mij niet waarom. :)

Heb nog even mijn speakerarsenaal geteld en ik kom op 13 paar.......ja ja.

Bram,

Ik vind het uitermate teleurstellend dat, als ik een beroep wens te doen op jouw voorspellende gave(n), deze het afweten laat.
Eigenlijk geef je met je antwoord aan dat alles wat je eerder geuit hebt vooral een slag in de lucht betreft. Of zie ik dat verkeerd?

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Mini Monitoren Meeting Hififreaks.nl:
« Reactie #440 Gepost op: 23 juni 2015, 22:15:06 »

Beste markus,ik vind het uitermate vervelend dat ik niet aan jouw verwachtingen kan voldoen,terwijl ik van meerdere

forumleden hartverwarmende lofuitingen krijg op mijn jarenlange hi fi ervaringen.

Je kunt mischien in overweging nemen om samen met forumlid paul in retraite te gaan,paul heeft zich hiervoor al aangemeld

meen ik,ik zou zeggen markus ga er voor, ik heb het gevoel dat er voor jouw ook een wereld open gaat,en dat jij in de

toekomst minder zwartgallig gaat denken over mijn inzichten in het hi fi gebeuren. worship1
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Mini Monitoren Meeting Hififreaks.nl:
« Reactie #441 Gepost op: 23 juni 2015, 23:05:25 »
En ik vind het vervelend dat het over/om/op de persoon gaat. Wie er dan ook mee begon of wie er als eerste mee verder ging.

Groet,
Jacco

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Mini Monitoren Meeting Hififreaks.nl:
« Reactie #442 Gepost op: 23 juni 2015, 23:54:06 »
Mm,

Mijn reactie neigt naar een "sneervorm", iets wat geenszins zo bedoeld is. Als zo opgevat; Mijn excuses bij deze.

Bram,

Ik ben niet "zwartgallig" waar het jouw ervaring betreft en kan me er zo af en toe gewoon niet best in vinden. Qua inzichten zitten wij simpelweg (veelal) niet op één stoel, wellicht gaat de tijd het mij leren (of niet natuurlijk).

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Mini Monitoren Meeting Hififreaks.nl:
« Reactie #443 Gepost op: 04 juli 2015, 23:02:08 »
Als het goed gaat krijg ik morgen een paar Cabasse Galliotes. Voor mij de winnaar van de vergelijking. Ze komen op mijn luisterzolder (bijna klaar) op Quad 33/303 met als bron een hanze gemodificeerde Thorens 160, een Dual 1219, een gerenoveerde Revox A 77 , een Nakamichi cassette en diverse tuners. Wordt een beetje een probleem als de zolder beter klinkt als de huiskamer waar de hoofdset staat. Hoewel de Cabasse , de Thorens en de Quad het daar visueel ook goed zullen doen. Zo wordt het pensioen erg leuk.


Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Mini Monitoren Meeting Hififreaks.nl:
« Reactie #444 Gepost op: 05 juli 2015, 00:48:14 »
Leuk Carl.
Dat word genieten.
I love vintage.

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Mini Monitoren Meeting Hififreaks.nl:
« Reactie #445 Gepost op: 05 juli 2015, 08:06:31 »
Leuk,Carl, mocht je zolder heel goed bevallen dan zet je toch gewoon een tweepersoons bank neer.
Luistert je meisje gewoon mee.
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Mini Monitoren Meeting Hififreaks.nl:
« Reactie #446 Gepost op: 05 juli 2015, 09:47:55 »
Ik ga er wat meer voor zitten en draai behoorlijk stevig. Bij mijn vrouw is het meer achtergrond. In die zin zou het misschien wel een idee zijn de hoofdset naar boven te zetten en beneden met een streamer te werken. Dat zal na de zomer wel blijken (te heet om te luisteren). Ik krijg er na de verbouwing die nu loopt ook een sousterrain bij. In principe wordt dat een logeerkamer, maar dat zou ik van de zolder ook kunnen maken. Dat zijn de problemen van een pensionado en zo hoort het Yeah
« Laatst bewerkt op: 05 juli 2015, 09:49:59 door Carl »

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mini Monitoren Meeting Hififreaks.nl:
« Reactie #447 Gepost op: 05 juli 2015, 10:20:24 »
Carl gefeliciteerd met je nieuwe audio-aanwinst ! Even rustig de tijd nemen om ze te plaatsen en dan gaan genieten !

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Mini Monitoren Meeting Hififreaks.nl:
« Reactie #448 Gepost op: 10 november 2015, 15:37:36 »
De Rogers die we beluisterd hebben, was dat de LS3/5a?
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Mini Monitoren Meeting Hififreaks.nl:
« Reactie #449 Gepost op: 10 november 2015, 15:55:34 »
Mini-monitoren Hififreaks.nl meeting.

Datum: Zaterdag 13 juni a.s. !

Locatie:
Dennenlaan 5a
Veenendaal


Programma m.b.t. aanvang e.d. volgt.

Mini monitoren meeting met als uitgangspunt de afmetingen van o.a.

Rogers LS 3/5A: 31x19x16 cm.
Yamaha NX-E400: 30x18,6x22,3 cm.
Celestion 3: 31x18,5x22 cm.

Minder qua afmeting mag, meer niet.

Wie is er in voor een dergelijke activiteit?

Welke mini-monitoren kunnen we toevoegen aan het lijstje, rekening houdend met de max. qua afmeting?

Afhankelijk van het aantal deelnemers kan de activiteit bij een van de forumleden plaats vinden of huren we een ruimte.

Roept u maar!

Euhhhhhhh...

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software