Auteur Topic: Klasse D of toch AB?  (gelezen 2703 keer)

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Klasse D of toch AB?
« Reactie #15 Gepost op: 15 december 2023, 22:57:49 »
https://www.mister-hifi.nl/verschil-in-versterkingsklasse/

Echt anders klinken doen klasse D niet.
Maar ook ikzelf geef de voorkeur aan klasse A/B
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Dmt 15 mkII

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 476
Re: Klasse D of toch AB?
« Reactie #16 Gepost op: 15 december 2023, 23:50:20 »
https://www.mister-hifi.nl/verschil-in-versterkingsklasse/

Echt anders klinken doen klasse D niet.
Maar ook ikzelf geef de voorkeur aan klasse A/B
nee hier ook niet,Brystons blijven, sterker nog, zoek een vierde exemplaar, niet ter verbetering maar voor minder kabel, woofer kabels zijn 30cm kort,wil hetzelfde voor de tweeters,scheelt een hoop wirwar aan snoer.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Klasse D of toch AB?
« Reactie #17 Gepost op: 16 december 2023, 09:54:37 »
In klasse D zijn nog wel wat verschillen omdat de principiële werking dan wel hetzelfde is ( het schakelen van de voedingsspanning met een hoge frequentie) maar de praktische uitvoering niet.
Er zijn fabrikanten die het kunstje beter onder de knie hebben dan anderen zodat mjjn chinese PA klasse D gebakje van tweemaal 300 Watt toch wel degelijk minder presteert dan producten van gerenommeerde fabrikanten.
Bij AB is technisch al langer bekend hoe de hazen lopen en zijn de verschillen marginaler en onhoorbaarder.
Just my two cents.
An inability to grasp science is no argument against it....

Dmt 15 mkII

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 476
Re: Klasse D of toch AB?
« Reactie #18 Gepost op: 16 december 2023, 12:58:27 »
In klasse D zijn nog wel wat verschillen omdat de principiële werking dan wel hetzelfde is ( het schakelen van de voedingsspanning met een hoge frequentie) maar de praktische uitvoering niet.
Er zijn fabrikanten die het kunstje beter onder de knie hebben dan anderen zodat mjjn chinese PA klasse D gebakje van tweemaal 300 Watt toch wel degelijk minder presteert dan producten van gerenommeerde fabrikanten.
Bij AB is technisch al langer bekend hoe de hazen lopen en zijn de verschillen marginaler en onhoorbaarder.
Just my two cents.
maar die chineese pa worden met belachelijke prijzen op de markt gezet,maar voldoen voor hun doel.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Klasse D of toch AB?
« Reactie #19 Gepost op: 17 december 2023, 00:15:07 »

Het is toch ook te gek...... je hebt een glimende AB bolide class AB...dan ga je toch geen liliputer class D kopen....jouw kennissen kring lacht zich krom toch?

Wat de chinesen..Aiyima en Fosi audio hier voorelkaar kregen....petje af! De eerste Aiyima A07 heb ik al 3jr en die klinkt standaard al heel goed...je krijgt nog

meer fun als je gaat wisselen met opamps...standaard is de NE5532..alleen die kost per 2 ± 1 tot 2 euro...nu is de NE5532 de meest verkochte opamp en dat al

jaaaren. iedereen verkoopt ze...alleen ik weet dat er andere uitvoeringen zijn in de 5532,dus ik ging over op de ±duurste de JRC5532DD dat is dan ook eentje

uit japan en JRC is leverancier van o.a Accuphase...kosten 5 euro per2 gratis thuis gestuurd.

Ik vermoed dat philips de eerste 5532 opamp op de markt bracht begin jr 80..en hij word ook verkocht op aliexpress met het philips logo erop van damals.

Ik vermoed dat elke eindbak of class AB of D gelijk klinken oftewel versterken,de aiyima A07 is eigenlijk een eindversterker dus een pre is wel beter.

Ik gebruik hiervoor een topping E50 dac koste mij damals 280 euro kost nu 190 euro....en sml heeft er nu eentje op de markt gebracht van 79euro en die klinkt

net zo goed las ik op ik meen het ASR forum. ik bezit nu 3 classD ampies en dan komt er weer eentje op de markt....ze worden steeds beter,alhoewel ik al

veel plezier aan de eerste heb....en let wel! ik bezit meerdere class AB versterkers....alleen een 800 euro AB versterker heeft een probleem bij deze classD.

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/3e-audio-tpa3255-260-2-29a-amplifier-review.50208/
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Klasse D of toch AB?
« Reactie #20 Gepost op: 17 december 2023, 00:22:00 »

Het is toch ook te gek...... je hebt een glimende AB bolide class AB...dan ga je toch geen liliputer class D kopen....jouw kennissen kring lacht zich krom toch?

Wat de chinesen..Aiyima en Fosi audio hier voorelkaar kregen....petje af! De eerste Aiyima A07 heb ik al 3jr en die klinkt standaard al heel goed...je krijgt nog

meer fun als je gaat wisselen met opamps...standaard is de NE5532..alleen die kost per 2 ± 1 tot 2 euro...nu is de NE5532 de meest verkochte opamp en dat al

jaaaren. iedereen verkoopt ze...alleen ik weet dat er andere uitvoeringen zijn in de 5532,dus ik ging over op de ±duurste de JRC5532DD dat is dan ook eentje

uit japan en JRC is leverancier van o.a Accuphase...kosten 5 euro per2 gratis thuis gestuurd.

Ik vermoed dat philips de eerste 5532 opamp op de markt bracht begin jr 80..en hij word ook verkocht op aliexpress met het philips logo erop van damals.

Ik vermoed dat elke eindbak of class AB of D gelijk klinken oftewel versterken,de aiyima A07 is eigenlijk een eindversterker dus een pre is wel beter.

Ik gebruik hiervoor een topping E50 dac koste mij damals 280 euro kost nu 190 euro....en sml heeft er nu eentje op de markt gebracht van 79euro en die klinkt

net zo goed las ik op ik meen het ASR forum. ik bezit nu 3 classD ampies en dan komt er weer eentje op de markt....ze worden steeds beter,alhoewel ik al

veel plezier aan de eerste heb....en let wel! ik bezit meerdere class AB versterkers....alleen een 800 euro AB versterker heeft een probleem bij deze classD.

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/3e-audio-tpa3255-260-2-29a-amplifier-review.50208/
https://nl.aliexpress.com/item/4000105859394.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.34.356779d2xIiQxF&gatewayAdapt=glo2nld
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Klasse D of toch AB?
« Reactie #21 Gepost op: 17 december 2023, 09:55:54 »
Heb er 4 bij Ali besteld, je weet maar nooit.



Verstuurd vanaf mijn SM-A127F met Tapatalk


LaanCr

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 584
Re: Klasse D of toch AB?
« Reactie #22 Gepost op: 17 december 2023, 13:02:01 »
Ben het met de 2de zin zeker eens. ;D
Jij niet alleen ...

Al moet ik wel zeggen wat primare en nad doen met klasse d...

Krijg ik het water van in mijn mond...

Verstuurd vanaf mijn 2201116PG met Tapatalk

https://www.bax-shop.nl/versterkers/crown-drivecore-xls-1002-pa-versterker Wordt PA versterker genoemd, maar er zal een prijzige hifi NAD tegenover moeten staan om het te overtreffen.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Klasse D of toch AB?
« Reactie #23 Gepost op: 17 december 2023, 13:35:13 »
Het oog wilt ook wat overzichtelijk met cd / dab+ / internetradio en ledverlichting in verschillende kleuren en sterkte.



Verstuurd vanaf mijn SM-A127F met Tapatalk


Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Klasse D of toch AB?
« Reactie #24 Gepost op: 17 december 2023, 21:20:56 »
Ik had ergens rond 2008 een setje Nuforce 8.02 monoblokjes wat ook klasse D of een variatie op het thema is en ik vond het zo gaaf; Zoveel herrie uit de kleine "gebakjes". Het deed niet onder voor de Krell KSA 50 S of/en de Vincent SP 331 eindversterkers in verticale bi-amping.

Maar goed; Die magie hield niet zo lang stand en ze waren na een paar maanden weer verdwenen.

Ik heb hier nog stereo eindversterkertje van Nuforce staan, niet in gebruik overigens (een STA 120 dacht ik)/i.c.m. een voor/hoofdtelefoonversterker HAP 100)

Daarvan heb ik vooralsnog geen afscheid van genomen.  :afro:
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Klasse D of toch AB?
« Reactie #25 Gepost op: 23 december 2023, 16:08:11 »
Ben er happy mee voor de centen leuk als 3e set.