Auteur Topic: Yamaha NS-1000 verbouwen  (gelezen 3391 keer)

Oud is ook leuk

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 7
Yamaha NS-1000 verbouwen
« Gepost op: 09 december 2012, 13:00:20 »
Het nadeel van luidsprekers is dat het wisselen/uitproberen veelal nogal wat voeten in de aarde heeft. Zeker als je geen transportmiddel hebt zoals ik. Ik ben dan ook van Vifa naar ACR (doen nu de surround set) uiteindelijk bij de Yamaha NS-1000 blijven hangen. Het begon op een gegeven moment te kriebelen. Is er niet meer uit te halen?

Het begon met het filter. De japanse onderdelen moesten ruimte maken voor de russen. Op de foto kun je op de achterkant de originele filter zien en links aan de zijkant zitten de russen. Het werd allemaal wat gedetailleerder en ruimtelijker.



Op een dag maar eens van Thiel bas speakers geplaatst, ook leuk effectje. En als je dan toch bezig bent, ook maar de spoelen vervangen. Op advies voor platkoper met bijenwas gekozen, is weer eens wat anders ;)

En het eindresultaat is om te smullen. Je snapt nu waarom deze speakers ook nogal eens in een studio zijn gebruikt.

Op dit moment aan het wisselen met speakerconnectoren, het gevecht gaat tussen Rhodium en Silver, waarbij de laatste het meeste doet in mijn set (kan bij iemand anders totaal anders zijn).

Het geheel wordt aangestuurd door een Pioneer SPEC4 (Jerry) eindversterker en een Yamaha CX-1000 voorversterker. Mijn ervaring met de NS-1000 is dat i power nodig heeft. Anders komt zijn potentie er niet uit.

Wat zijn jullie ervaringen met de NS-1000 en ook al eens aan het verbouwen geslagen?