Auteur Topic: Uit nieuwsgierigheid: is streamen van multikanaalsignaal ook mogelijk?  (gelezen 4622 keer)

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
De titel zegt het al: is het ook mogelijk om bijvoorbeeld SACD of andere 5.1 signalen lokaal te streamen (niet via spotify o.i.d)? Niet dat ik er al aan toe ben, maar ik vroeg het me af. Ik kan er niet veel op internet over vinden.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Uit nieuwsgierigheid: is streamen van multikanaalsignaal ook mogelijk?
« Reactie #1 Gepost op: 13 februari 2015, 16:39:10 »
Sacd moet geen probleem zijn ...  al denk ik dat je het doel voorbij schiet.
Je 5.1 snap ik niet, waarom deze apart te streamen, hetzij je met 5 versterkers gaat werken  :)
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Dynky

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 419
  • be surprised, time after time
Re: Uit nieuwsgierigheid: is streamen van multikanaalsignaal ook mogelijk?
« Reactie #2 Gepost op: 13 februari 2015, 16:47:31 »
hangt er vanaf wat je exact onder "streamen" verstaat.
als dat het afspelen van muziek/content vanaf een eigen opslag (NAS oid) is, dan kan je volgens mij met (bijna) iedere "mediaplayer" doen wat jij wil.
een Oppo is dan één optie die me te binnen schiet, maar er zijn er vast ook goedkopere/simpelere kandidaten, maar daar ben ik dan weer niet zo in thuis.
Since light travels faster than sound, people usually appear bright...until you hear them speak.

2747 albums (and counting...) + some toys to enjoy them

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: Uit nieuwsgierigheid: is streamen van multikanaalsignaal ook mogelijk?
« Reactie #3 Gepost op: 13 februari 2015, 16:50:19 »
Ik versta eronder dat ik evt. mijn eigen muziekverzameling (schatting 98% cd's 1,5% SACD's en 0,5% DVD-A in 5.1) op een lokale schijf zou willen zetten met behoud van de surround kanalen van beide laatste categorieën.

Dynky

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 419
  • be surprised, time after time
Re: Uit nieuwsgierigheid: is streamen van multikanaalsignaal ook mogelijk?
« Reactie #4 Gepost op: 13 februari 2015, 17:05:24 »
ok...
wel, zover ik me er ooit heb in verdiept, ligt het probleem bij wat jij vraagt nu net in het rippen van die SACD/meerkanaals informatie, zou oa te maken hebben met alle beveiligingen die er op zo'n schijfjes zitten, want da's dus blijkbaar het punt waar eea lastig wordt, niet zozeer het afspelen, daarvoor is nl genoeg hard- en software te vinden.

ik dacht eens gelezen te hebben dat het rippen van SACD's kon met een gehackte PS3, maar als je daar meer over wil weten moet je ff op het www rondneuzen, er is vast en zeker meer over te vinden ;)
Since light travels faster than sound, people usually appear bright...until you hear them speak.

2747 albums (and counting...) + some toys to enjoy them

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Uit nieuwsgierigheid: is streamen van multikanaalsignaal ook mogelijk?
« Reactie #5 Gepost op: 13 februari 2015, 17:09:35 »
Ik versta eronder dat ik evt. mijn eigen muziekverzameling (schatting 98% cd's 1,5% SACD's en 0,5% DVD-A in 5.1) op een lokale schijf zou willen zetten met behoud van de surround kanalen van beide laatste categorieën.

http://thehbproject.com/nl/artikelen/31/0/DSD-oftewel-streaming-sacd
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: Uit nieuwsgierigheid: is streamen van multikanaalsignaal ook mogelijk?
« Reactie #6 Gepost op: 13 februari 2015, 17:13:34 »
Ik versta eronder dat ik evt. mijn eigen muziekverzameling (schatting 98% cd's 1,5% SACD's en 0,5% DVD-A in 5.1) op een lokale schijf zou willen zetten met behoud van de surround kanalen van beide laatste categorieën.

http://thehbproject.com/nl/artikelen/31/0/DSD-oftewel-streaming-sacd

Merci, dan lijkt een simpele schijfjesuitlezer me toch simpeler ;)