Auteur Topic: Heb het gehad met Bluetooh.... en nu?  (gelezen 15852 keer)

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Heb het gehad met Bluetooh.... en nu?
« Gepost op: 11 februari 2015, 16:21:21 »
Ik heb een tijdje gewerkt met een bluetooth-adapter aan mijn versterker om audio van Spotify af te spelen. Dat geeft wat gedoe zo af en toe en daar heb ik het wel mee gehad. Tijd voor iets anders dus.

Wat ik zoek: een doos die ik thuis aan de ene kant op mijn bedrade netwerk aan kan sluiten en waar aan de andere kant een analoog stereo audio-signaal uitkomt.

Op mijn laptop wil ik Spotify opstarten, dan via WiFi/router/bedraad netwerk naar die 'doos' en van die 'doos' analoog stereo naar de ingang van mij versterker.

Iemand een advies?
Science is no democracy

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Heb het gehad met Bluetooh.... en nu?
« Reactie #1 Gepost op: 11 februari 2015, 16:55:59 »
De combinatie van een mini pc en een (usb) DAC. Ik gebruik die combinatie al jaren in de woonkamer. Het is enorm veelzijdig. Met een pc kun je letterlijk alle kanten op (audio/tv/netwerk/opslag/etc.)

Je kan een pc aansluiten op je netwerk en op je tv, en je kan een USB dac aansluiten op je versterker. Toetsenbord/muis controller (zoals de Logitech K400) erbij en klaar is kees :)

Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Heb het gehad met Bluetooh.... en nu?
« Reactie #2 Gepost op: 11 februari 2015, 17:24:12 »
De combinatie van een mini pc en een (usb) DAC. Ik gebruik die combinatie al jaren in de woonkamer. Het is enorm veelzijdig. Met een pc kun je letterlijk alle kanten op (audio/tv/netwerk/opslag/etc.)

Je kan een pc aansluiten op je netwerk en op je tv, en je kan een USB dac aansluiten op je versterker. Toetsenbord/muis controller (zoals de Logitech K400) erbij en klaar is kees :)

Ik heb het op soort gelijke manier met een mac mini werkt voor mij al jaren top!!
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Heb het gehad met Bluetooh.... en nu?
« Reactie #3 Gepost op: 11 februari 2015, 17:43:39 »
Apple tv...
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

edwin16

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 864
    • Audioclub Oost Brabant
Re: Heb het gehad met Bluetooh.... en nu?
« Reactie #4 Gepost op: 11 februari 2015, 18:16:56 »
Zo kan het ook:


Je steekt de zender in een USB poort en de DAC hang je aan je installatie.
Werkt altijd, nooit problemen.
Geen Bloetoet maar volgens een eigen protocol.
« Laatst bewerkt op: 11 februari 2015, 18:20:18 door edwin16 »
http://geluidsdrager.blogspot.nl/

Leema Acoustics Tucana, Leema Acoustics Antila, Slimdevices Transporter, Thorens TD2001 RDC Isotrack, Lyra Delos, Musical Fidelity MX-VYNL, Nakamichi 682ZX, Dali Mentor 6

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Heb het gehad met Bluetooh.... en nu?
« Reactie #5 Gepost op: 12 februari 2015, 06:02:26 »
Ik gebruik de Gramofon van Spotify zelf. Speelt alles direct via Wifi af en dient ook gelijk als repeater. Zeer tevreden over en kost maar €49,-

https://gramofon.com/index.html

#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

LaanCr

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 584
Re: Heb het gehad met Bluetooh.... en nu?
« Reactie #6 Gepost op: 12 februari 2015, 09:21:27 »
Ik heb een tijdje gewerkt met een bluetooth-adapter aan mijn versterker om audio van Spotify af te spelen. Dat geeft wat gedoe zo af en toe en daar heb ik het wel mee gehad. Tijd voor iets anders dus.

Wat ik zoek: een doos die ik thuis aan de ene kant op mijn bedrade netwerk aan kan sluiten en waar aan de andere kant een analoog stereo audio-signaal uitkomt.

Op mijn laptop wil ik Spotify opstarten, dan via WiFi/router/bedraad netwerk naar die 'doos' en van die 'doos' analoog stereo naar de ingang van mij versterker.

Iemand een advies?

aptX BT kastje van arcam http://www.arcam.co.uk/mini.htm

jwx

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 444
Re: Heb het gehad met Bluetooh.... en nu?
« Reactie #7 Gepost op: 12 februari 2015, 10:52:30 »
Ik heb een tijdje gewerkt met een bluetooth-adapter aan mijn versterker om audio van Spotify af te spelen. Dat geeft wat gedoe zo af en toe en daar heb ik het wel mee gehad. Tijd voor iets anders dus.

Wat ik zoek: een doos die ik thuis aan de ene kant op mijn bedrade netwerk aan kan sluiten en waar aan de andere kant een analoog stereo audio-signaal uitkomt.

Op mijn laptop wil ik Spotify opstarten, dan via WiFi/router/bedraad netwerk naar die 'doos' en van die 'doos' analoog stereo naar de ingang van mij versterker.

Iemand een advies?



aptX BT kastje van arcam http://www.arcam.co.uk/mini.htm

Moet de "bron" ook wel aptX zijn
« Laatst bewerkt op: 13 februari 2015, 12:10:54 door jwx »

jwx

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 444
Re: Heb het gehad met Bluetooh.... en nu?
« Reactie #8 Gepost op: 12 februari 2015, 10:54:17 »
Een tablet met BT ontvanger naar versterker/receiver is bijna altijd 100%


Laptop weet ook niet waarom heb er zelf ook last van vaker geen contact met de ontvanger of vind hem weer niet

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Heb het gehad met Bluetooh.... en nu?
« Reactie #9 Gepost op: 12 februari 2015, 11:50:37 »
Nou, vanmorgen de Gramofon maar eens besteld. Lijkt me wel wat, gaan we eens proberen!
Science is no democracy

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Heb het gehad met Bluetooh.... en nu?
« Reactie #10 Gepost op: 13 februari 2015, 06:49:25 »
Nou, vanmorgen de Gramofon maar eens besteld. Lijkt me wel wat, gaan we eens proberen!

Top! Ben benieuwd of je er net zo tevreden over zal zijn.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Heb het gehad met Bluetooh.... en nu?
« Reactie #11 Gepost op: 13 februari 2015, 18:04:48 »
Ik hoop het! Vandaag niet afgeleverd dus het wordt in elk geval na het weekend. Wel een beetje jammer, heb wel zin om een beetje te vogelen met wifi en draadjes....
Science is no democracy

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Heb het gehad met Bluetooh.... en nu?
« Reactie #12 Gepost op: 17 februari 2015, 18:15:32 »
Nog steeds geen gramofon.....of ben ik nou te ongeduldig?
Science is no democracy

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Heb het gehad met Bluetooh.... en nu?
« Reactie #13 Gepost op: 17 februari 2015, 18:39:09 »
Hij komt uit Spanje (bij mij met DHL) en er heeft een weekend tussen gezeten. Als het goed is heb je een track&trace mail gekregen en kan je hem localiseren.

Enne.....natuurlijk snap ik ook dat je hem graag in je handen wil hebben.  ;)
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Heb het gehad met Bluetooh.... en nu?
« Reactie #14 Gepost op: 18 februari 2015, 21:04:49 »
Binnen, geconfigureerd, werkt vanaf de Android-feun, maar krijg 'm niet werkend vanaf de laptop. Ook heb ik geen wachtwoord van de webinterface van de gramofon...... Iemand een idee???

Wachtwoord gevonden op Internet: admin. Vanaf de PC wil Spotify nog niet werken, kan gewoon die Gramofon niet kiezen als afspeelapparaat... of kan het domweg niet vinden...
« Laatst bewerkt op: 18 februari 2015, 22:07:50 door Ando »
Science is no democracy