Hifi hardware > Versterkers en receivers

Geluidsverschillen Quad 303, 306,405

(1/59) > >>

Carl:
Op de Nieuwjaarsreceptie hebben we de 303, 306 en 405 op drie verschillende speakers gehoord namelijk de Gale, de JMR en de Rogers LS 3/5a. Nu is er niet blind vergeleken, maar bij de verschillende LS leken de versterkers niet gelijk te presteren. De 303 klonk wat dunner en compacter, de 405 weidser en groffer en de 306 wat warmer en verfijnder. De mensen om me heen zaten allemaal op die lijn en hoorden duidelijke en herhaalbare verschillen. Daarnaast is ook nog de 303 van Jerry beluisterd die ik maar even heb gehoord.

De 303 en 306 waren van mij en ik heb ze zelf uitvoerig vergeleken op Mordaunt Short LS en Harbeth 30.1 De geluidsverschillen in een kleinere ruimte waren minder, maar het karakter wat ik boven beschrijf kwam daar ook duidelijk naar boven. Subjectief vond ik de 303 wat prettiger klinken dan de 306.

Omdat hier altijd zo sterk wordt beweerd, dat versterkers allemaal hetzelfde klinken meen ik dat we hier nog even op in moeten gaan en desnoods op kleinere schaal verder moeten experimenteren.

Paul:
Wat plaatjes bij het praatje van Carl, de opstelling en de gebruikte cd spelers en luidsprekers.

















Hififreak:

--- Citaat van: Carl op 08 februari 2015, 12:37:30 ---Omdat hier altijd zo sterk wordt beweerd, dat versterkers allemaal hetzelfde klinken meen ik dat we hier nog even op in moeten gaan en desnoods op kleinere schaal verder moeten experimenteren.

--- Einde van citaat ---

Leuk.   ;)

Carl:
Jij hebt het ook gehoord  :evil:

Hififreak:

--- Citaat van: Carl op 08 februari 2015, 13:29:48 ---Jij hebt het ook gehoord  :evil:

--- Einde van citaat ---

In mijn optiek was ik drukker met gastheer spelen dan dat ik tijd had om rustig te gaan zitten om daar kennis van te nemen.
Wellicht in kleiner verband nog eens over doen, waarbij ik slechts alleen maar neer hoef te ploffen en kan gaan luisteren.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie