Auteur Topic: Mp3 en lossless  (gelezen 17669 keer)

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Mp3 en lossless
« Reactie #30 Gepost op: 15 februari 2015, 15:58:13 »
Dat er details worden weggegooid wil nog niet zeggen dat er een onnatuurlijk verloop van de golfvorm ontstaat wat op zijn beurt  weer weer tot piepende oren zou leiden die zich dan ook nog eens zouden manifesteren bij een enkele persoon.
Een dergelijke redenering komt op mij een beetje vreemd over.
« Laatst bewerkt op: 15 februari 2015, 16:36:31 door Be Tweeter »
An inability to grasp science is no argument against it....

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Mp3 en lossless
« Reactie #31 Gepost op: 15 februari 2015, 16:03:22 »
Dat er details worden weggegooid wil nog niet zeggen dat er een onnatuurlijk verloop van de golfvorm ontstaat wat op zijn  er weer tot piepende oren zou leiden die zich dan ook nog eens zouden manifesteren bij een enkele persoon.
Een dergelijke redenering komt op mij een beetje vreemd over.

Misschien. Maar wat is jouw verklaring dan?
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Mp3 en lossless
« Reactie #32 Gepost op: 15 februari 2015, 16:22:50 »
 ;D

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Mp3 en lossless
« Reactie #33 Gepost op: 20 januari 2019, 14:47:19 »
Maar weer eens een oude topic onder het stof vandaan gehaald, anders blijven we nieuwe aanmaken.

Het luisteren naar verschillen is niet mijn ding, maar naar aanleiding van de link die Bram eerder in een andere topic ben ik maar weer eens gaan luisteren, gewoon nieuwsgierig naar het resultaat.

De link:

http://mp3ornot.com/

Hoofdtelefoon opgezocht, de eerste track was duidelijk. Ik dacht 'Dat wordt een makkie!'

Tweede track: ik hoorde geen verschil.... gegokt en mis gegokt..

Oke, de derde track. Wat een takkeherrie is dat, daar ga ik helemaal niet naar luisteren.

Website opnieuw geladen, nieuwe poging. Nu hoorde ik bij de eerste track ook al geen verschillen meer. Nu heb ik er natuurlijk totaal geen controle over wat ze me voorschotelen, maar ik kreeg toch echt het idee dat de twee tracks gelijk waren.. Ik was er dan ook wel weer helemaal klaar mee. Misschien ga ik het nog eens proberen op de luidsprekers... heel misschien.

Nog wat andere nummertjes geluisterd op de hoofdtelefoon en toen had ik het daar ook wel mee gehad. Nee, ik ben geen hoofdtelefoon-man. Ook dat wist ik eigenlijk al.

Om mijn gevoel een beetje tegemoet te komen probeer ik wel zoveel mogelijk lossless of MP3 met een hogere bitrate te luisteren. En dan gewoon lekker muziek luisteren en niet zitten klooien met verschillen...

Science is no democracy

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Mp3 en lossless
« Reactie #34 Gepost op: 20 januari 2019, 15:10:27 »
Ando gooit zijn handoek in de ring dit is wel een totale kapitulatie. Jaren lang heeft ie mij achtervolgd met zijn neerwaartse

commentaren,en natuurlijk staat er veel klangmatige rotzooi op YouTube van 50 bitrate maar de staan ook veel nummers bij van 176

bitrate en daar gaat het om mzk
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2019, 15:13:05 door bram freestone »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mp3 en lossless
« Reactie #35 Gepost op: 20 januari 2019, 16:22:45 »
Ando gooit zijn handoek in de ring dit is wel een totale kapitulatie. Jaren lang heeft ie mij achtervolgd met zijn neerwaartse

commentaren,en natuurlijk staat er veel klangmatige rotzooi op YouTube van 50 bitrate maar de staan ook veel nummers bij van 176

bitrate en daar gaat het om mzk

Volgens mij kunnren we inhoudelijk verder, zonder onverwerkt persoonlijk verdriet. 
Dat laatste kan prima middels PM afgehandeld worden.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Wilco

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 940
Re: Mp3 en lossless
« Reactie #36 Gepost op: 20 januari 2019, 16:27:27 »
Dat pm'en is hij ook niet zo goed in, zoals bewezen in het verleden.
Dus of dat nu zo'n goed advies is.......? ;) ;D
The music sounds better, when you know who's playing it

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mp3 en lossless
« Reactie #37 Gepost op: 20 januari 2019, 16:42:24 »
Het advies is m.i. wel goed, de mogelijkheid is immers vrij simpel te hanteren, maar je legt dus de incompetentie bloot.
Tsja, simpeler kunnen we Hififreaks.nl qua gebruiksvriendelijkheid niet maken Wilco.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Wilco

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 940
Re: Mp3 en lossless
« Reactie #38 Gepost op: 20 januari 2019, 16:45:37 »
Hier kan ik helemaal in meegaan Freak.
Dank voor de aanvulling!  :) :) ;)
The music sounds better, when you know who's playing it

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Mp3 en lossless
« Reactie #39 Gepost op: 20 januari 2019, 17:02:03 »
Ando gooit zijn handoek in de ring dit is wel een totale kapitulatie. Jaren lang heeft ie mij achtervolgd met zijn neerwaartse

commentaren,en natuurlijk staat er veel klangmatige rotzooi op YouTube van 50 bitrate maar de staan ook veel nummers bij van 176

bitrate en daar gaat het om mzk

Nog niet helemaal Bram. Ik ben best eigenwijs en heb niet zoveel vertrouwen in die website. Ik kan op geen enkele manier controleren of ze me ook daadwerkelijk voorschotelen wat ze beweren.

Ik ga toch eens zelf een CDtje rippen en eens kijken wat dat wordt. Even niet gelijk, er zit geen CD speler in mijn laptop....
Science is no democracy