Auteur Topic: Mp3 en lossless  (gelezen 17671 keer)

Ruud13

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 502
Re: Mp3 en lossless
« Reactie #15 Gepost op: 10 februari 2015, 23:19:31 »
Ik heb al een tijd een abonnement op Spotify. Luisteren ernaar levert pijnlijke en piepende oren op. Nu heb ik ook een abonnement op Tidal. Dat is CD kwaliteit, en het is werkelijk een verademing. Dus CD is zeker beter dan mp3/ogg, voor mij!

Gek toch dat de klacht die jij hebt nergens anders opduikt?... Ik heb zelf Spotify Premium maar kan niets in het signaal ontdekken dat klachten kan veroorzaken die jij noemt. In het audiosignaal zit zeg maar niets dat pijnklachten in de oren kan veroorzaken tenzij je natuurlijk Spotify afspeelt op gehoorbeschadigingsniveau. Verder zou het kunnen zijn dat er iets in het traject tussen de plek waar het Spotify-signaal vandaan komt en de luidsprekers zit of terechtkomt dat in je oren gepiep en pijnklachten geeft. 

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Mp3 en lossless
« Reactie #16 Gepost op: 11 februari 2015, 11:21:22 »
Deezer gaat binnenkort ook met FLAC beginnen...Spotify zal dan ook wel snel volgen. Niet dat ik het nodig vindt. Premium is meer dan voldoende kwaliteit.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

jwx

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 444
Re: Mp3 en lossless
« Reactie #17 Gepost op: 11 februari 2015, 12:45:58 »
Zou eigenlijk beter moeten gaan met "minder" je hoort dan tenslotte minder  8)

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Mp3 en lossless
« Reactie #18 Gepost op: 14 februari 2015, 15:17:07 »
Ik heb al een tijd een abonnement op Spotify. Luisteren ernaar levert pijnlijke en piepende oren op. Nu heb ik ook een abonnement op Tidal. Dat is CD kwaliteit, en het is werkelijk een verademing. Dus CD is zeker beter dan mp3/ogg, voor mij!

Gek toch dat de klacht die jij hebt nergens anders opduikt?... Ik heb zelf Spotify Premium maar kan niets in het signaal ontdekken dat klachten kan veroorzaken die jij noemt. In het audiosignaal zit zeg maar niets dat pijnklachten in de oren kan veroorzaken tenzij je natuurlijk Spotify afspeelt op gehoorbeschadigingsniveau. Verder zou het kunnen zijn dat er iets in het traject tussen de plek waar het Spotify-signaal vandaan komt en de luidsprekers zit of terechtkomt dat in je oren gepiep en pijnklachten geeft.

Het zou misschien wel verklaarbaar kunnen zijn als je bedenkt dat de compressie van mp3 en ogg plaatsvindt in het hoorbare gebied. Ik heb een streamer met HDMI uitgang die ik op mijn tv kan aansluiten. Daarop kan ik een frequency-analyser laten lopen, en die geeft duidelijk aan dat er af en toe hele frequentiegebieden ontbreken in de de weergave.
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Mp3 en lossless
« Reactie #19 Gepost op: 14 februari 2015, 15:27:25 »
Dus Spotify laat meer horen ?

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Mp3 en lossless
« Reactie #20 Gepost op: 14 februari 2015, 15:34:09 »
...
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Mp3 en lossless
« Reactie #21 Gepost op: 14 februari 2015, 22:56:55 »
Niet ?

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

jwx

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 444
Re: Mp3 en lossless
« Reactie #22 Gepost op: 15 februari 2015, 12:32:33 »
Niet ?

Gr Hans

...


Was van 88-2 lichting maar deze morse ? ken ik alleen als de S

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Mp3 en lossless
« Reactie #23 Gepost op: 15 februari 2015, 12:38:00 »
Niet ?

Gr Hans

Is de vraag voor mij of voor jwx?
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mp3 en lossless
« Reactie #24 Gepost op: 15 februari 2015, 12:40:48 »
Voor jou GE.   ;D


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Mp3 en lossless
« Reactie #25 Gepost op: 15 februari 2015, 12:51:12 »
Niet ?

Gr Hans

Is de vraag voor mij of voor jwx?

Ja is inderdaad een beetje onduidelijk.. ;D

Voor jou dus en dan gekoppeld aan mijn eerdere reactie welke weer een vraag was aangaande de post die jij deed. Eigenlijk is het heel makkelijk terug te lezen...

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

jwx

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 444
Re: Mp3 en lossless
« Reactie #26 Gepost op: 15 februari 2015, 12:58:02 »
Niet ?

Gr Hans

Is de vraag voor mij of voor jwx?

 ;D

Ja is inderdaad een beetje onduidelijk.. ;D

Voor jou dus en dan gekoppeld aan mijn eerdere reactie welke weer een vraag was aangaande de post die jij deed. Eigenlijk is het heel makkelijk terug te lezen...

Gr Hans
... = S
« Laatst bewerkt op: 16 februari 2015, 11:43:56 door jwx »

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Mp3 en lossless
« Reactie #27 Gepost op: 15 februari 2015, 13:02:21 »
Dus Spotify laat meer horen ?

Gr Hans

Nee, Spotify laat minder horen, er vallen frequenties weg... Dit kan niet zonder gevolgen zijn voor de geluidskwaliteit. De golfvorm van het signaal moet het plotseling zonder de natuurlijke gang doen.
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Mp3 en lossless
« Reactie #28 Gepost op: 15 februari 2015, 13:52:07 »
Dus omdat het minder laat horen heb je met Spotify meer last van piepende oren ?

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Mp3 en lossless
« Reactie #29 Gepost op: 15 februari 2015, 14:19:01 »
Dus omdat het minder laat horen heb je met Spotify meer last van piepende oren ?

Gr Hans

Ik heb geen idee... ;D
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.