Auteur Topic: Toekomst streaming  (gelezen 50563 keer)

Martin Schouten

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 214
  • You can only do things by heart, when you mean it.
    • Multimedia Hifi Solutions
Re: Toekomst streaming
« Reactie #15 Gepost op: 16 januari 2015, 16:57:43 »
Goedemiddag,
Ik weet niet of je ook even naar de video's heb gekeken op de site, hierin wordt op een simpele manier uitgelegd waarom meer bits en khz geen verbetering zijn. Dit heeft meer te maken met ons gehoor dan met de stand van de techniek. Dit wordt op deze site ook uitgelegd. Zeer interessant spul. En wat heeft dit nu met streaming te maken zou je zeggen. Alles want hoe groter de pakketjes zijn die moeten worden overgestuurd des te meer fouten er kunnen onstaan, omdat onderweg wel eens wat verloren kan gaan.

MVG
Martin Schouten
Woonkamer: Polkaudio LSi9(f)/LSiC(c)/LSiFX(r)  Polkaudio: subwoofer DSWpro660wi (2)    Onkyo PA-MC5500   Onkyo PR-SC5507    Pioneer PL300     Zelfbouw: Silverstone       Kabels: Oehlbach en Cambridge en Homemade

jwx

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 444
Re: Toekomst streaming
« Reactie #16 Gepost op: 16 januari 2015, 17:40:20 »
uuhhhh

iets komt aan of niet en zo groot is een liedje niet

mensen streamen hele BR films zonder 1 foutje van 50 gb dus er kan niks verloren gaan zowel is er iets niet goed in het systeem

sorry maar kan er niks mee luister nu naar een liedje via Qobuz = cd kwaliteit maar gaat nooit mis en er zit toch heel wat kabel en wifi tussen nog nooit last gehad van wat dan ook
« Laatst bewerkt op: 16 januari 2015, 17:48:01 door jwx »

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Toekomst streaming
« Reactie #17 Gepost op: 16 januari 2015, 23:35:14 »
De techniek is in ieder geval niet beperkend voor de toekomst van streamen. Je zou het concept van 'social networking' en streamen heel goed met elkaar kunnen combineren. Bijvoorbeeld dat je muziek van elkaars server kan streamen. Dat botst wel nogal met gebruikersrechten etc. maar een verdienmodel dat daar bij zou passen is bijvoorbeeld 'pay per use' (dus betalen per track die je afspeelt waarbij (een gedeelte van) het geld bij de muzikant terechtkomt).

Volgens mij zijn het vooral dat soort juridische zaken die beperkend zijn. De techniek lijkt me in ieder geval niet beperkend. Je kan bijvoorbeeld ook wel een koptelefoon maken met een 3g ontvanger waarmee je met een mobiel data abonnement muziek op straat kan streamen vanaf je (of dus iemand anders) server. Deze dingen kunnen overigens gewoon al met de techniek van vandaag. Daar is geen verdere technologische ontwikkeling voor nodig. Slechts toepassing ;)

Wat erin de toekomst allemaal nog aan nieuwe technologie komt is denk ik lastig te voorspellen.
« Laatst bewerkt op: 16 januari 2015, 23:37:41 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Toekomst streaming
« Reactie #18 Gepost op: 17 januari 2015, 00:02:41 »
uuhhhh

iets komt aan of niet en zo groot is een liedje niet

mensen streamen hele BR films zonder 1 foutje van 50 gb dus er kan niks verloren gaan zowel is er iets niet goed in het systeem

sorry maar kan er niks mee luister nu naar een liedje via Qobuz = cd kwaliteit maar gaat nooit mis en er zit toch heel wat kabel en wifi tussen nog nooit last gehad van wat dan ook

Waarom gebruik je geen Spotify (oid) met 320 kb ?

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.053
Re: Toekomst streaming
« Reactie #19 Gepost op: 17 januari 2015, 10:51:59 »
De techniek is in ieder geval niet beperkend voor de toekomst van streamen. Je zou het concept van 'social networking' en streamen heel goed met elkaar kunnen combineren. Bijvoorbeeld dat je muziek van elkaars server kan streamen. Dat botst wel nogal met gebruikersrechten etc. maar een verdienmodel dat daar bij zou passen is bijvoorbeeld 'pay per use' (dus betalen per track die je afspeelt waarbij (een gedeelte van) het geld bij de muzikant terechtkomt).

Volgens mij zijn het vooral dat soort juridische zaken die beperkend zijn. De techniek lijkt me in ieder geval niet beperkend. Je kan bijvoorbeeld ook wel een koptelefoon maken met een 3g ontvanger waarmee je met een mobiel data abonnement muziek op straat kan streamen vanaf je (of dus iemand anders) server. Deze dingen kunnen overigens gewoon al met de techniek van vandaag. Daar is geen verdere technologische ontwikkeling voor nodig. Slechts toepassing ;)

Wat erin de toekomst allemaal nog aan nieuwe technologie komt is denk ik lastig te voorspellen.

Peer to Peer is niets nieuws toch? Limewire en Bearshare gebruikte ik jaren geleden al. Nu niets, dat dan wel.

Groet, Mark ;)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

jwx

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 444
Re: Toekomst streaming
« Reactie #20 Gepost op: 17 januari 2015, 11:52:53 »
uuhhhh

iets komt aan of niet en zo groot is een liedje niet

mensen streamen hele BR films zonder 1 foutje van 50 gb dus er kan niks verloren gaan zowel is er iets niet goed in het systeem

sorry maar kan er niks mee luister nu naar een liedje via Qobuz = cd kwaliteit maar gaat nooit mis en er zit toch heel wat kabel en wifi tussen nog nooit last gehad van wat dan ook


Waarom gebruik je geen Spotify (oid) met 320 kb ?

Gr Hans

Heb ik ook Hans maar was meer om aan te geven dat je met "veel data" ? de muziek gewoon aankomt t.o.v 320kbps

Mag een jaar lang gebruik maken van Qobuz maar daar is de keuze beperkt

Ben een Spotifyer  8) :)
« Laatst bewerkt op: 22 januari 2015, 21:48:00 door jwx »

jwx

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 444
Re: Toekomst streaming
« Reactie #21 Gepost op: 17 januari 2015, 11:54:35 »
De techniek is in ieder geval niet beperkend voor de toekomst van streamen. Je zou het concept van 'social networking' en streamen heel goed met elkaar kunnen combineren. Bijvoorbeeld dat je muziek van elkaars server kan streamen. Dat botst wel nogal met gebruikersrechten etc. maar een verdienmodel dat daar bij zou passen is bijvoorbeeld 'pay per use' (dus betalen per track die je afspeelt waarbij (een gedeelte van) het geld bij de muzikant terechtkomt).

Volgens mij zijn het vooral dat soort juridische zaken die beperkend zijn. De techniek lijkt me in ieder geval niet beperkend. Je kan bijvoorbeeld ook wel een koptelefoon maken met een 3g ontvanger waarmee je met een mobiel data abonnement muziek op straat kan streamen vanaf je (of dus iemand anders) server. Deze dingen kunnen overigens gewoon al met de techniek van vandaag. Daar is geen verdere technologische ontwikkeling voor nodig. Slechts toepassing ;)

Wat erin de toekomst allemaal nog aan nieuwe technologie komt is denk ik lastig te voorspellen.

Peer to Peer is niets nieuws toch? Limewire en Bearshare gebruikte ik jaren geleden al. Nu niets, dat dan wel.

Groet, Mark ;)

Oh ja Limewire, bijna jeugd sentiment voor mijn gevoel

Google net en het bestaat nog steeds

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.746
  • Doet mij maar buisjes

jwx

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 444

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.068
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Toekomst streaming
« Reactie #24 Gepost op: 22 januari 2015, 21:51:10 »
Upgraden dan maar.

@jwx: Je had gelijk van die draadjes.  Geen draadjes, geen ab besturing.   ;D


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

jwx

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 444
Re: Toekomst streaming
« Reactie #25 Gepost op: 23 januari 2015, 11:27:13 »
Upgraden dan maar.

@jwx: Je had gelijk van die draadjes.  Geen draadjes, geen ab besturing.   ;D

 :-[  >:(

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.068
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Toekomst streaming
« Reactie #26 Gepost op: 23 januari 2015, 16:53:21 »
 :offtopic:  Maakt niet uit.  Mijn arm is lang genoeg.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

jwx

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 444
Re: Toekomst streaming
« Reactie #27 Gepost op: 23 januari 2015, 21:38:24 »
:offtopic:  Maakt niet uit.  Mijn arm is lang genoeg.   ;)
:)

Erik

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 16
Re: Toekomst streaming
« Reactie #28 Gepost op: 05 juli 2019, 14:21:17 »
24 bits of 16 bits maakt niets uit wat de geluidskwaliteit betreft. Er is geen dac die iets doet met 24 bits, intern gebruiken ze allemaal 16 bits. De extra bits zijn handig wanneer je digitaal het volume regelt, of er mee aan de slag gaat in een audio bewerkings pakket. Je hebt meer om mee te rekenen voordat informatie weggegooid wordt. Persoonlijk denk ik dat MQA bedoeld is om licenties te verkopen en niet veel meer.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.010
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Toekomst streaming
« Reactie #29 Gepost op: 05 juli 2019, 14:30:19 »
Toekomst streaming?, ja het zal wel. Ik leg zo dadelijk een cd in de speler, streaming gaat aan mij voorbij. Ik vind het fijn dat mensen gaan streamen, de cd's doen ze weg en ik zeg "kom maar met die dingen"
« Laatst bewerkt op: 05 juli 2019, 18:32:39 door renes »
Eens buizen altijd buizen.