Auteur Topic: Toekomst streaming  (gelezen 50565 keer)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.068
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Toekomst streaming
« Reactie #30 Gepost op: 05 juli 2019, 17:58:28 »
Toekomst streaming?, ja het zal wel. Ik stop zo dadelijk een cd in de speler, streaming gaat aan mij voorbij. Ik vind het fijn dat mensen gaan streamen, de cd's doen ze en ik zeg "kom maar met die dingen"

Afgelopen jaar zo'n duizend gedoneerd gekregen.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.010
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Toekomst streaming
« Reactie #31 Gepost op: 05 juli 2019, 18:30:19 »
Zware dozen  ;D, mensen worden er blij van.
Eens buizen altijd buizen.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.068
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Toekomst streaming
« Reactie #32 Gepost op: 05 juli 2019, 19:10:43 »
 Toppie!


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.063
Re: Toekomst streaming
« Reactie #33 Gepost op: 06 juli 2019, 11:35:22 »
Is Spotify streaming audio?  En Netflix streaming video/audio?

Als dat zo is dan maak ik veel gebruik van streaming media.
Naast CD schijfdraai audio.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.073
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Toekomst streaming
« Reactie #34 Gepost op: 06 juli 2019, 14:55:14 »
Volgens mij is Youtube ook streamen en dat zie ik een paar verfente tegenstanders hiervan ook regelmatig doen hier
Hier is cd’s draaien bijna verleden tijd, streamen en vooral vinyl wordt hier gedraaid


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Toekomst streaming
« Reactie #35 Gepost op: 06 juli 2019, 16:32:38 »
Laten we even onderscheid maken tussen twee soorten streaming met verschillende kwaliteit:

1. Lokale streaming: vanaf een opslagvolume in je eigen netwerk speel je muziekbestanden af die weergegeven worden via een mediaspeler in je hifirek. Hier bepaal je zelf de kwaliteit. Uiteraard zo goed mogelijk.

2. Internetstreaming: je speelt muziek of video af via een internetdienst waarop je je al dan niet moet abonneren. De kwaliteit wordt bepaald door de dienstuitbater. Maar wel uitkijken: er zijn uitbaters die je meer laten betalen voor HD en dan een standaard cd upsamplen naar 96 kHz 24 bit. Dat is gewoon fraude. De videostreamingdiensten zijn zichzelf kapot aan het maken. Waar voorheen zowat alles op Netflix werd aangeboden, vinden de meeste contentproviders dat ze dat ook zelf kunnen doen en dan alle inkomsten binnenrijven. Daardoor moeten gebruikers zich mogelijk op een tiental van die videostreamdiensten abonneren (allemaal aan ca 10 €/maand) om alle content te kunnen bekijken die hen interesseert. Dat gaan maar weinig mensen doen, en de videocontentleveranciers gaan dan klagen dat hun streamingdiensten geen succes hebben en dat mensen vooral pirateren. Ja, wat wil je als je jezelf uit de markt prijst?


Erik

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 16
Re: Toekomst streaming
« Reactie #36 Gepost op: 06 juli 2019, 20:25:00 »
Wat streaming betreft, dat doe ik hier thuis intern. Muziek op een NAS. Logitech Media Server (LMS) als streaming host. Squuezebox Touch als player. Werkt goed. Ook internet radio komt via LMS, (Tunein)  binnen. Meestal mp3 en dat vind ik niet zo fijn om naar te luiseren.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.746
  • Doet mij maar buisjes
Re: Toekomst streaming
« Reactie #37 Gepost op: 06 juli 2019, 20:31:00 »
Dan ben je al veel verder dan mij Erik.   :cheer:

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.158
    • De andere hobby...
Re: Toekomst streaming
« Reactie #38 Gepost op: 06 juli 2019, 20:44:24 »
Ik ben begonnen met een Asus Oplay met een ingebouwde harddisk. Daar had ik een groot deel van mijn CD,'s loseless op gekopieerd.

Tegenwoordig is het Spotify icm een Gramofon.

Op kantoor heb ik nog regelmatig analoge radio aan staan, maar daar is de dynamiek zo'n 30 jaar geleden al geknepen. Staat ook regelmatig een Mac Mini Spotify te streamen. Schakelde ik eerder deze week over op mijn eigen PC met Spotify leek ik toch meer dynamiek te hebben. Nog maar eens op een rustig moment luisteren, volume doet ook veel.
In de auto Spotify via Bluetooth. Lekker makkelijk...


Groeten, Ando.
Science is no democracy

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Toekomst streaming
« Reactie #39 Gepost op: 06 juli 2019, 20:58:15 »
Ik ben begonnen met een Asus Oplay met een ingebouwde harddisk. Daar had ik een groot deel van mijn CD,'s loseless op gekopieerd.

Tegenwoordig is het Spotify icm een Gramofon.

Op kantoor heb ik nog regelmatig analoge radio aan staan, maar daar is de dynamiek zo'n 30 jaar geleden al geknepen. Staat ook regelmatig een Mac Mini Spotify te streamen. Schakelde ik eerder deze week over op mijn eigen PC met Spotify leek ik toch meer dynamiek te hebben. Nog maar eens op een rustig moment luisteren, volume doet ook veel.
In de auto Spotify via Bluetooth. Lekker makkelijk...










Groeten, Ando.

Ando wil je dat quoten niet helemaal onderaan zetten,dat is voor leden erg lastig,tevens neemt het veel ruimte in dus niet

weer doen :police:

FM radio analoog is uitstekend niets op aan te merken,vraag me af waar beluister je dat mischien op jou yoko of ander

koreaans model uit de jr 70?
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.158
    • De andere hobby...
Re: Toekomst streaming
« Reactie #40 Gepost op: 06 juli 2019, 21:07:08 »
Ik ben begonnen met een Asus Oplay met een ingebouwde harddisk. Daar had ik een groot deel van mijn CD,'s loseless op gekopieerd.

Tegenwoordig is het Spotify icm een Gramofon.

Op kantoor heb ik nog regelmatig analoge radio aan staan, maar daar is de dynamiek zo'n 30 jaar geleden al geknepen. Staat ook regelmatig een Mac Mini Spotify te streamen. Schakelde ik eerder deze week over op mijn eigen PC met Spotify leek ik toch meer dynamiek te hebben. Nog maar eens op een rustig moment luisteren, volume doet ook veel.
In de auto Spotify via Bluetooth. Lekker makkelijk...










Groeten, Ando.

Ando wil je dat quoten niet helemaal onderaan zetten,dat is voor leden erg lastig,tevens neemt het veel ruimte in dus niet

weer doen :police:

FM radio analoog is uitstekend niets op aan te merken,vraag me af waar beluister je dat mischien op jou yoko of ander

koreaans model uit de jr 70?
Bram,

In de jaren 80 is de dynamiek van de zenders in Hilversum een stuk teruggedraaid. Dat heb jij toch ook meegemaakt?
Ik heb op kantoor voornamelijk Radio 2 aan staan, dus heb ik daar last van.


Groeten, Ando.
Science is no democracy