Auteur Topic: Toekomst streaming  (gelezen 50567 keer)

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Toekomst streaming
« Gepost op: 15 januari 2015, 12:49:25 »
De HVT had het zelfs over 10 maal beter. Nu vind ik 10 maal iets wel erg veel. Stel je voor 10 maal zoveel salaris/pensioen, 10 maal zoveel seks en noem maar op. Maar toch ...

http://www.stereophile.com/content/ive-heard-future-streaming-meridians-mqa


Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Toekomst streaming
« Reactie #1 Gepost op: 15 januari 2015, 13:15:01 »
De HVT had het zelfs over 10 maal beter. Nu vind ik 10 maal iets wel erg veel. Stel je voor 10 maal zoveel salaris/pensioen, 10 maal zoveel seks en noem maar op. Maar toch ...

http://www.stereophile.com/content/ive-heard-future-streaming-meridians-mqa

Zal mij benieuwen of dit MQA protocol hem gaat worden..... Ik persoonlijk ben fan van high-res en met de huidige opslag capaciteiten van bijvoorbeeld Hd's en Nas schijven zie ik niet in, waarom je überhaupt met minder genoegen zou nemen als in lossless 16/44.1 files. Ik heb zoals wel vaker door mij aangehaald een groot deel van mijn collectie zo'n kleine 750 muziek albums in 24 bits... my 2 cents
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

jwx

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 444
Re: Toekomst streaming
« Reactie #2 Gepost op: 15 januari 2015, 13:43:51 »



Ach als men van loudness houd



Wat is er mis met 16/44.1 files als we niet meer horen en tuurlijk zeggen mensen maar hires en 24 bits klinken beter, ik denk eerder anders

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Toekomst streaming
« Reactie #3 Gepost op: 15 januari 2015, 14:16:17 »



Ach als men van loudness houd



Wat is er mis met 16/44.1 files als we niet meer horen en tuurlijk zeggen mensen maar hires en 24 bits klinken beter, ik denk eerder anders

Uiteindelijk ligt het aan de master of iets überhaupt klinkt.  ;) Maar mijn gevoel zegt dat 24 bits files vaak wel beter klinken.... En zo als met alles ieder z'n eigen ;)
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

jwx

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 444
Re: Toekomst streaming
« Reactie #4 Gepost op: 15 januari 2015, 21:13:45 »



Ach als men van loudness houd



Wat is er mis met 16/44.1 files als we niet meer horen en tuurlijk zeggen mensen maar hires en 24 bits klinken beter, ik denk eerder anders


Uiteindelijk ligt het aan de master of iets überhaupt klinkt.  ;) Maar mijn gevoel zegt dat 24 bits files vaak wel beter klinken.... En zo als met alles ieder z'n eigen ;)

De eerste is de master en toen ging men aan de gang met 24 bits en toen hires dus is men iets gaan toevoegen wat er standaard nooit was (zie foto 1 de master)

Enige wat veranderd is het dynamische bereik van ongeveer 100 naar 140 maar dat ligt volgens mij al buiten ons gehoor bereik

Denk zelf dat het anders klinkt door diegene die is gaan masteren maar ja dan gaan we verder van de bron en ik dacht altijd dat we juist zo dicht mogelijk bij het origineel wilde blijven, zou ook wat zijn 24 bits aanbieden en geen verschil horen dus hup wat loudness erbij en je kan zeggen "geremasterd" op 24-bits

Maar iets wat origineel 16-bits is kan je niks aan veranderen alleen toevoegen en als men dat mooi vind die "hype"  :yeah:

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Toekomst streaming
« Reactie #5 Gepost op: 15 januari 2015, 21:19:04 »
Wat er niet is kan er natuurlijk idd nooit bijkomen. Maar als de master op 24BIT is. Klinkt in mijn beleving de 24bit, dus beter als de ik noem het maar even cd versie op 16bit
« Laatst bewerkt op: 15 januari 2015, 21:21:31 door Richard »
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Toekomst streaming
« Reactie #6 Gepost op: 15 januari 2015, 21:25:59 »
zo klinken bijvoorbeeld in mijn beleving de MFSL opnames ook vaak beter. Zo ook de Harvest uitvoering van Pink Floyd -The Wall. Deze zijn gewoon op 16bit maar klinken in mijn beleving gewoon beter, omdat de master mooier/beter/ is af-gemixed, opgenomen of hoe je het ook wilt noemen....
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.310
Re: Toekomst streaming
« Reactie #7 Gepost op: 15 januari 2015, 21:34:40 »
Je kunt er alleen iets van zeggen als de master op 24 bits is gemaakt en vervolgens geconverteerd naar 16 bits en je kunt beide rechtstreeks vergelijken.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.136
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Toekomst streaming
« Reactie #8 Gepost op: 15 januari 2015, 22:48:53 »
Ik weet al wel wat er uit een dergelijk vergelijk gaat komen  ;D

Groet,
Jacco

jwx

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 444
Re: Toekomst streaming
« Reactie #9 Gepost op: 15 januari 2015, 23:17:40 »
Ik weet al wel wat er uit een dergelijk vergelijk gaat komen  ;D

Groet,
Jacco

ik ook  ::)

LaanCr

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 584
Re: Toekomst streaming
« Reactie #10 Gepost op: 16 januari 2015, 00:33:17 »

Wat er niet is kan er natuurlijk idd nooit bijkomen. Maar als de master op 24BIT is. Klinkt in mijn beleving de 24bit, dus beter als de ik noem het maar even cd versie op 16bit

50% beter......


Sent from my iPhone using Tapatalk

Martin Schouten

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 214
  • You can only do things by heart, when you mean it.
    • Multimedia Hifi Solutions
Re: Toekomst streaming
« Reactie #11 Gepost op: 16 januari 2015, 07:25:28 »
Goedemorgen heren,

Ik zie jullie discussie!!!!!!!!!!!!!!!!

Kijk eens op de site www.xiph.org en dan gaan we de discussie opnieuw starten.

MVG
Martin Schouten

PS: ik wil jullie niet dwarsbomen. Maar alleen naar muziek laten luisteren en niet naar enen en nullen. Dit is een discussie ook niet waard.

Woonkamer: Polkaudio LSi9(f)/LSiC(c)/LSiFX(r)  Polkaudio: subwoofer DSWpro660wi (2)    Onkyo PA-MC5500   Onkyo PR-SC5507    Pioneer PL300     Zelfbouw: Silverstone       Kabels: Oehlbach en Cambridge en Homemade

jwx

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 444
Re: Toekomst streaming
« Reactie #12 Gepost op: 16 januari 2015, 10:37:32 »
Goedemorgen heren,

Ik zie jullie discussie!!!!!!!!!!!!!!!!

Kijk eens op de site www.xiph.org en dan gaan we de discussie opnieuw starten.

MVG
Martin Schouten

PS: ik wil jullie niet dwarsbomen. Maar alleen naar muziek laten luisteren en niet naar enen en nullen. Dit is een discussie ook niet waard.


Snap niet wat deze site heeft te maken met de discussie ?


En als voorbeeld gaf ik toch echt een stukje muziek aan zie afbeelding !


Zie alleen een site met voorbeelden van eventuele gecomprimeerde bestanden te kunnen maken of afspelen ?


Of denk jij dat streamen = comprimeren !!!

Martin Schouten

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 214
  • You can only do things by heart, when you mean it.
    • Multimedia Hifi Solutions
Re: Toekomst streaming
« Reactie #13 Gepost op: 16 januari 2015, 12:42:42 »
Goedemiddag,

Jullie discussie gaat over hoe een opname klinkt en hoe deze is opgenomen.

Mijn inzicht is dat:

CD = opgenomen op 16 bit / 44,1 khz
DVD = opgenomen op 16 bit / 48 khz
Blue ray = opgenomen meestal 16 bit / 96 khz en soms 24 bit / 96 khz

Maar het altijd diegene die achter de knoppen heeft gezeten hoe de master is gemaakt.
de site geeft alleen maar aan hoe het in elkaar zit.

MVG
Martin Schouten

PS over streaming denk ik altijd dat je terug moet gaan naar het orgineel of de master
Woonkamer: Polkaudio LSi9(f)/LSiC(c)/LSiFX(r)  Polkaudio: subwoofer DSWpro660wi (2)    Onkyo PA-MC5500   Onkyo PR-SC5507    Pioneer PL300     Zelfbouw: Silverstone       Kabels: Oehlbach en Cambridge en Homemade

jwx

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 444
Re: Toekomst streaming
« Reactie #14 Gepost op: 16 januari 2015, 16:13:21 »
Goedemiddag,

Jullie discussie gaat over hoe een opname klinkt en hoe deze is opgenomen.

Mijn inzicht is dat:

CD = opgenomen op 16 bit / 44,1 khz
DVD = opgenomen op 16 bit / 48 khz
Blue ray = opgenomen meestal 16 bit / 96 khz en soms 24 bit / 96 khz

Maar het altijd diegene die achter de knoppen heeft gezeten hoe de master is gemaakt.
de site geeft alleen maar aan hoe het in elkaar zit.

MVG
Martin Schouten

PS over streaming denk ik altijd dat je terug moet gaan naar het orgineel of de master

Wat is hier nieuw aan en heeft het te maken met "toekomst streaming" ?


Maar zoals je zegt het origineel / master is de bron zie de meerwaarde ook niet in meer als cd kwaliteit, aangezien we niet meer kunnen horen en zeker niet als de leeftijd wat omhoog gaat