Auteur Topic: Hypex Ncore  (gelezen 7689 keer)

winek

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 3
Hypex Ncore
« Gepost op: 05 januari 2015, 18:41:52 »
Dag,

Ik ben op zoek naar een (eind-) versterker op basis van Hypex Ncore om te laten spelen met mijn Martin Logans.
Edwin

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Hypex Ncore
« Reactie #1 Gepost op: 05 januari 2015, 19:31:05 »
Hoi en welkom. :)

Ik heb er werkelijk nog nooit van gehoord maar ik weet dan ook het minst van de mensen hier op het forum. :P Er zijn er vast wel een paar die je willen helpen.
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Hypex Ncore
« Reactie #2 Gepost op: 05 januari 2015, 20:02:31 »
Er zijn hier wellicht wel mensen die er eentje voor je zouden willen bouwen met de gewenste specs.
Heb je speciale wensen m.b.t. uiterlijk e.d?
An inability to grasp science is no argument against it....

winek

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 3
Re: Hypex Ncore
« Reactie #3 Gepost op: 16 januari 2015, 07:55:17 »
Ik heb geen specifieke wensen en ik zou ze ook zelf wel in een kastje kunnen bouwen. Het zou fijn zijn als er al een setje compleet gebouwd is...

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Hypex Ncore
« Reactie #4 Gepost op: 17 januari 2015, 22:20:53 »
Kennelijk is er geen setje compleet gebouwd...

Nu zat ik het om te keren, ook voor mijzelf overigens, en hoe zou zo een compleet gebouwd setje eruit moeten zien? En dan kom ik eigenlijk meteen tot de power supply (voeding) van zo een project. Nu kun je natuurlijk een berg koper inkopen in de vorm van een ringkerntrafo per kanaal (of misschien wel twee), een boel buffering etc maar het kan misschien ook met een (industriĆ«le)  switched mode power supply (smps). Wat er dan belangrijk wordt, zijn de specificaties van wat die versterker zou moeten kunnen. En dat hangt dan weer af van de specifieke eigenschappen van de belasting. Dus ook al zou er een setje compleet gebouwd zijn, is het nog maar de vraag of die voldoet...

Zelf heb ik goede ervaringen (industrieel/professioneel dan) met de fleXPower serie van XP Power en voor een NC400 die 200W sinusvermogen aan 8 ohm moet kunnen leveren en qua stroom net zo sterk als de beveiliging van de module (ofwel 24 a 25A) is, kom ik op een fleXPower Model X15 per kanaal uit (4x4Y ). Dan hebben we het over 500 a 600 euro aan power supply per kanaal. Gaat best een prijzige onderneming worden. Maar dan kun je wel ruim 20V leveren aan 0,9 ohm, dat dan weer wel.

Groet,
Jacco

winek

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 3
Re: Hypex Ncore
« Reactie #5 Gepost op: 18 januari 2015, 07:44:27 »
ik zat er aan te denken om het bij smps600 van hypex te houden... 180 euro ex btw.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Hypex Ncore
« Reactie #6 Gepost op: 18 januari 2015, 10:32:37 »
Die voedingen gaan uit van 1/8 van de power (crestfactor 18,1 dB !) en dat betekent dat je niet alle belastingen zomaar kunt gebruiken, je komt dan stroom tekort. Maar dat hangt er natuurlijk helemaal vanaf hoe hard je wilt gaan spelen, de belasting en wellicht ook de ruimte.

Kortom, als je belasting niet diep dipt qua impedantie zou die smps600 goed kunnen werken. In mijn optiek (algemeen inzetbare 200W/8 ohm 400W/4 ohm) is die power supply echter niet sterk genoeg.

Groet,
Jacco

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Hypex Ncore
« Reactie #7 Gepost op: 18 januari 2015, 10:47:58 »
Dag,

Ik ben op zoek naar een (eind-) versterker op basis van Hypex Ncore om te laten spelen met mijn Martin Logans.
Edwin

Om welke Martin Logans gaat het?


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

jwx

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 444
Re: Hypex Ncore
« Reactie #8 Gepost op: 18 januari 2015, 11:36:26 »
Dag,

Ik ben op zoek naar een (eind-) versterker op basis van Hypex Ncore om te laten spelen met mijn Martin Logans.
Edwin

Om welke Martin Logans gaat het?

altijd mooie  ::)