Auteur Topic: Elektronische step-up trafo voor MC phono toepassingen  (gelezen 12411 keer)

dekkersj

• Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • fiscus mrb ergo sum
    • amorgignitamorem.nl
Re: Elektronische step-up trafo voor MC phono toepassingen
« Reactie #75 Gepost op: 01 oktober 2017, 22:32:31 »
Zo, dit is de B revisie. In totaal 6 jfet's parallel en de simulator belooft mij een mooie gain. Dat moet nog blijken natuurlijk, net zoals de ruis.

Groet,
Jacco
- Ben je nog met dit project bezig?
- Kun je batterijen als voeding gebruiken of is de stroomopname te hoog daarvoor?
- Kan de ingangsimpedantie verhoogt worden naar 400 ohm?
- Is het als bouwpakket, compleet met print, aan te schaffen?
In ieder geval bedankt voor de interesse, dat is op zich ook al leuk.

En bezig met het project? Nee, niet actief. Andere prioriteiten dwingen mij om vooral ergens anders mee bezig te zijn. Alhoewel het een leuk project is en ik heb net even zitten terugkijken in mijn archieven omtrent dit onderwerp, en het kriebelt toch wel wat. Blijft kriebelen.

Ook zag ik dat ik er nooit een pcb voor proef voor heb besteld. Dat is dan puur uit financiële overwegingen gedaan. Wel veel aan gerekend en ik denk nog steeds dat het levensvatbaar is. En dan zeg voor de hogere impedantie reeks van zeg 400 - 1000 ohm. Een OpAmp om de spanning over de jfet constant te houden is een optie, maar ik zou het zo moeten maken dat je dat niet per se nodig hebt. Bereik ik een breder publiek mee, denk ik.

Wellicht dat ik er nog eens naar ga kijken.

Groet,
Jacco
Heel af en toe een Doener, soms een Beslisser, maar meestal een Denker. Het liefst een Dromer met een goed glas bier.
---
Mijn set is helaas te slecht om het effect van audio accessoires te laten horen.
---
"Waar gehakt wordt, vallen spaanders."

dekkersj

• Global Moderator
  • Hero Member
  • fiscus mrb ergo sum
    • amorgignitamorem.nl
« Reactie #76 Gepost op: 09 oktober 2017, 21:26:20 »
Eens kijken of ik nog wat analyseskills over heb...

Groet,
Jacco

Verstuurd vanaf mijn G3221 met Tapatalk

Heel af en toe een Doener, soms een Beslisser, maar meestal een Denker. Het liefst een Dromer met een goed glas bier.
---
Mijn set is helaas te slecht om het effect van audio accessoires te laten horen.
---

Jan

• Trade Count: (1)
  • Hero Member
« Reactie #77 Gepost op: 12 oktober 2017, 21:25:59 »
Welke type LSK 389 gebruik je A, B of C?
http://www.cordellaudio.com/book/datasheets/LSK389.pdf

Is het stroomverbruik laag genoeg, zodat je het kunt voeden op accu's?

dekkersj

• Global Moderator
  • Hero Member
  • fiscus mrb ergo sum
    • amorgignitamorem.nl
« Reactie #78 Gepost op: 12 oktober 2017, 21:33:54 »
Ik ben altijd uitgegaan van de B type. Dat is om de middle of the road oplossing te hebben, zo zou je qua spreiding wel in die regionen eindigen. Je kunt er ook een groot aantal gebruiken en dan gaan selecteren. Zover is het nog niet  ;)

Tsja, het zijn maar milliampères natuurlijk dus met een accu zou het wel moeten lukken. En anders op tijd bijladen.

Ik ben nu aan het kijken of het niet toch symmetrisch kan, met N en P-kanaal jfets dus. Zou wel een mooie zet zijn, dunkt me.

Groet,
Jacco
---
---