Auteur Topic: Op reis naar de groeistad die in een vroeger tijdperk ontstond aan de Amer .....  (gelezen 39136 keer)

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Op reis naar de groeistad die in een vroeger tijdperk ontstond aan de Amer .....
« Reactie #30 Gepost op: 07 december 2014, 19:57:21 »

Dat ergens harmonischen al dan niet hoorbaar voor ons misschien toch stiekem wel meetellen. Mijn gevoel zegt in ieder geval wel dat het kan. Sterker nog ik geloof er wel in. En daar mag een ieder van vinden wat hij wil.

Edit tekst toegevoegd

Prima. Dat je extra mag genieten van de High-Res files!

Groet, Mark ;)


Dat doe ik iedere dag
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.259
Re: Op reis naar de groeistad die in een vroeger tijdperk ontstond aan de Amer .....
« Reactie #31 Gepost op: 07 december 2014, 20:23:31 »
........... en ik heb het zelden mis, ik hoef het niet gehoord te hebben .............................

 :rofl:

Tja, sorry

 :rofl:



En jij durft tevens te beweren dat je emotieloos, open en onbevooroordeeld de zaken weet te schatten?!

De tijd van zoete koekjes verkopen middels zoete praatjes is voorbij of; " Das war einmal".

Groet, Mark ;D

Niks einmal sondern mehrfach dat heet meer als 40 jr praktijk in de hi fi,zo'n beetje alle merken uitgeprobeerd,of het nu

versterkers zijn of speakers,zuilen of grote kisten, Bookshelf,elektrostaten,alle soorten tweeters zilver of goud maak niet

uit.

En dan kom ik tot een eindoordeel en die mag je bestrijden,of niet lezen,en ook in de prullebak lozen.

Punt 1 teveel mensen zetten hun speakers keurig 2 mtr uitelkaar en dan het liefst links en rechts naast de tv.

Mijn overtuiging is,schaf je een goede soundbar aan heb je veel meer muziekfun.

Punt 2, maar het kan nog erger,ik zie vaak dat er zogenaamde hi enders exact hetzelfde doen,en de rest van de mensheid

aapt de boel dan ook nog na,want het zijn toch echte hi enders?

Punt 3, alles wat teveel is is niet goed te grote zuilen in een huiskamer van 30 vierkante meter is te veel van het goede

je moet ten alle tijden de grote van je speaker aanpassen aan jouw kamer,een joekel van een tannoy,of een infinity reference

plaatsen in jouw kamer is een doodzonde,en jammer van het geld.

Ik heb het maximum bereikt met mijn tannoy's 12 inch,als ik een grotere 15 inch had gepakt was het gegarandeerd misgegaan.

En mij is dat na heel lang schuiven zowel in de hoogte als in de breedte gelukt na mnd intensief luisteren.

In de tussentijd ben ik hiero steeds in de maling genomen,er is van alles uit de stal gehaald wat niet klopte,of het nu

vensterbanken bertrof of het naapen van mijn opstelling in deze.

Er is zelfs een special topic hierover geopend,met als leidraad brams speakers op grote hoogte.En om dat dan te bewijzen

is er een opstelling gemaakt met kleine speakers die haast vast zaten onder de dakpannen,ja! ja!

Kijk om alles even recht te zetten voor de hardnekkigen onder u het volgende.Mijn tweeters staan ±1,25 af vloer.

Mijn luisterpositie is 6 a 7 meter af de speakers,en ik kan u mededelen, en daarin ben ik hondsbrutaal, dat ik objectief

genomen de beste neutraalste hi fi set heb voor huiskamergebruik.

Deze set is niet te verslaan in het muziekale midden,en reken erop dat ik heel wat sets beluisterd heb.

Natuurlijk zijn er nog betere speakers op de markt,maaaar niet voor een kamer van 30 vierkante mtr,want dan moet je wel met

een hele grote kamer komen met de goede afm. :)
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Op reis naar de groeistad die in een vroeger tijdperk ontstond aan de Amer .....
« Reactie #32 Gepost op: 07 december 2014, 20:32:57 »
 ;D

Waar is de good posting emicon als je hem niet nodig hebt. :think:

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.161
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Op reis naar de groeistad die in een vroeger tijdperk ontstond aan de Amer .....
« Reactie #33 Gepost op: 07 december 2014, 20:36:34 »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.182
    • De andere hobby...
Re: Op reis naar de groeistad die in een vroeger tijdperk ontstond aan de Amer .....
« Reactie #34 Gepost op: 07 december 2014, 20:43:48 »
Het is maar een beetje hoe je het bekijkt Bram. Blijkbaar was men hier niet zo eigenwijs om het niet eens op jouw hoogte te proberen. Maar als ik de (beperkte)  foto's van de luistterruimte van Golden Ears zie dan durf ik daar geen conclusie uit te trekken...

Laat een ieder het maar doen zoals hij/zij wil, ik denk dat niemand de waarheid in pacht heeft.
Science is no democracy

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Op reis naar de groeistad die in een vroeger tijdperk ontstond aan de Amer .....
« Reactie #35 Gepost op: 07 december 2014, 20:59:46 »
Het is maar een beetje hoe je het bekijkt Bram. Blijkbaar was men hier niet zo eigenwijs om het niet eens op jouw hoogte te proberen. Maar als ik de (beperkte)  foto's van de luistterruimte van Golden Ears zie dan durf ik daar geen conclusie uit te trekken...

Laat een ieder het maar doen zoals hij/zij wil, ik denk dat niemand de waarheid in pacht heeft.
Het lijkt me wel leuk als GoldenEars aan de hand van onze bevindingen wat tips krijgt aangereikt ! Er valt bij hem best het e.e.a. te verbeteren, maar hij zit ook min of meer vast aan de indeling van de ruimte, die niet overdreven groot is en waar schuiven met meubelen nog niet zo eenvoudig is. Persoonlijk vond ik dat de woodcones het meer dan redelijk deden in zijn ruimte.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.182
    • De andere hobby...
Re: Op reis naar de groeistad die in een vroeger tijdperk ontstond aan de Amer .....
« Reactie #36 Gepost op: 07 december 2014, 21:04:26 »
Het is maar een beetje hoe je het bekijkt Bram. Blijkbaar was men hier niet zo eigenwijs om het niet eens op jouw hoogte te proberen. Maar als ik de (beperkte)  foto's van de luistterruimte van Golden Ears zie dan durf ik daar geen conclusie uit te trekken...

Laat een ieder het maar doen zoals hij/zij wil, ik denk dat niemand de waarheid in pacht heeft.
Het lijkt me wel leuk als GoldenEars aan de hand van onze bevindingen wat tips krijgt aangereikt ! Er valt bij hem best het e.e.a. te verbeteren, maar hij zit ook min of meer vast aan de indeling van de ruimte, die niet overdreven groot is en waar schuiven met meubelen nog niet zo eenvoudig is. Persoonlijk vond ik dat de woodcones het meer dan redelijk deden in zijn ruimte.
Jij bent er geweest en hebt geluisterd Audiofreak, ik kan me dan voorstellen dat jij er iets zinnigs over kan zeggen. Met alleen de foto's kom je niet zo heel veel verder denk ik...
Science is no democracy

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.161
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Op reis naar de groeistad die in een vroeger tijdperk ontstond aan de Amer .....
« Reactie #37 Gepost op: 07 december 2014, 21:06:48 »
Alleen jammer dat die niet helemaal goed stonden. 
Aangezien GE niet kan schuiven zal dit wel zijn opstelling blijven.
Als 'm het laag stoort dan zijn er natuurlijk voldoende alternatieven voor niet al teveel geld.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Op reis naar de groeistad die in een vroeger tijdperk ontstond aan de Amer .....
« Reactie #38 Gepost op: 07 december 2014, 21:19:33 »
Het is maar een beetje hoe je het bekijkt Bram. Blijkbaar was men hier niet zo eigenwijs om het niet eens op jouw hoogte te proberen. Maar als ik de (beperkte)  foto's van de luistterruimte van Golden Ears zie dan durf ik daar geen conclusie uit te trekken...

Laat een ieder het maar doen zoals hij/zij wil, ik denk dat niemand de waarheid in pacht heeft.
Het lijkt me wel leuk als GoldenEars aan de hand van onze bevindingen wat tips krijgt aangereikt ! Er valt bij hem best het e.e.a. te verbeteren, maar hij zit ook min of meer vast aan de indeling van de ruimte, die niet overdreven groot is en waar schuiven met meubelen nog niet zo eenvoudig is. Persoonlijk vond ik dat de woodcones het meer dan redelijk deden in zijn ruimte.
Jij bent er geweest en hebt geluisterd Audiofreak, ik kan me dan voorstellen dat jij er iets zinnigs over kan zeggen. Met alleen de foto's kom je niet zo heel veel verder denk ik...
Ik denk dat ik al een aantal punten benoemd heb. De problemen hoeven in ieder geval niet in zijn versterker; cd-speler of tuner gezocht te worden. De luidsprekers zijn door hun plaatsing wel een probleem, maar schuiven binnen de ruimte van GoldenEars is ook geen sinecure. De woodcones zouden een leefbaar alternatief kunnen zijn. Het streamen vond ik een ramp om aan te horen. Verder kan ik daar niet teveel over zeggen, want ik heb geen ervaring met dat medium. Als ik GoldenEars was zou ik ook de bekabeling reorganiseren en zo mogelijk inkorten. Ik zou ook proberen de diverse koppelstukken uit te sluiten. Het feit dat een goede weergave begint bij good bronmateriaal is GoldenEars denk ik inmiddels wel duidelijk en tijdens de luistersessie hebben we hem ook de verschillen laten horen. De rest is aan GoldenEars zelf en ik denk dat hij met enige creativiteit nog wel wat verbeteringen kan aanbrengen.
« Laatst bewerkt op: 07 december 2014, 21:21:46 door Audiofreak »

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: Op reis naar de groeistad die in een vroeger tijdperk ontstond aan de Amer .....
« Reactie #39 Gepost op: 07 december 2014, 21:31:25 »
;D

Waar is de good posting emicon als je hem niet nodig hebt. :think:

Gr Hans

 :rofl:

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Op reis naar de groeistad die in een vroeger tijdperk ontstond aan de Amer .....
« Reactie #40 Gepost op: 07 december 2014, 21:44:36 »
Is de basreflex debet aan het basoverschot? Zou een setje speakers zonder basreflex het probleem oplossen? Of een basreflex aan de voorkant?
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.182
    • De andere hobby...
Re: Op reis naar de groeistad die in een vroeger tijdperk ontstond aan de Amer .....
« Reactie #41 Gepost op: 07 december 2014, 22:03:41 »
Je zou zelfs wel eens kunnen proberen de basreflexpoort dicht te maken door er bijv. Wat dempingsmateriaal in te stoppen.
Science is no democracy

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.086
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Op reis naar de groeistad die in een vroeger tijdperk ontstond aan de Amer .....
« Reactie #42 Gepost op: 07 december 2014, 22:05:06 »
 :-X
« Laatst bewerkt op: 07 december 2014, 23:22:52 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.182
    • De andere hobby...
Re: Op reis naar de groeistad die in een vroeger tijdperk ontstond aan de Amer .....
« Reactie #43 Gepost op: 07 december 2014, 22:06:49 »
Ik heb er stoppen en twee verschillende lengtes pijp bij gehad.....
Science is no democracy

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.182
    • De andere hobby...
Re: Op reis naar de groeistad die in een vroeger tijdperk ontstond aan de Amer .....
« Reactie #44 Gepost op: 07 december 2014, 22:07:34 »
De basreflexpoort kun je dichtstoppen, stuk schuimplastic, stuk isolatiemateriaal, een sok, etc.. Dat kan een verbetering zijn.
Er zijn luidsprekers waar stoppen bij geleverd worden, het wordt vaker gedaan.
@ Ik zie dat Ando dit zelfde heeft gepost :)
Dan zal het wel waar zijn....
Science is no democracy