Auteur Topic: Streamen via I Pad  (gelezen 11593 keer)

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Streamen via I Pad
« Gepost op: 25 november 2014, 21:31:52 »
Met streamen wordt het voorlopig niks bij mij. Wel vroeg ik me af of ik de IPad op de hifi kan aansluiten met in ieder geval veel digitale zenders.

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Streamen via I Pad
« Reactie #1 Gepost op: 25 november 2014, 21:45:25 »
Gaat het mooiste met een Apple tv voor beeld en geluid of een Airport Express voor alleen geluid. Spartaans kan het natuurlijk ook met een kabeltje...
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Streamen via I Pad
« Reactie #2 Gepost op: 26 november 2014, 06:08:14 »
Spartaans (mini-jack naar tulp) zoals John zegt is idd de meest goedkope oplossing. En dat is idd alleen voor het geluid. En als jij digitale radiozenders bedoeld, is het natuurlijk voldoende.  ;) aansluiten op een vrij ingangspoort achter op je versterker, bijvoorbeeld tape en klaar. Niet phono gebruiken werkt meestal niet.

« Laatst bewerkt op: 26 november 2014, 06:13:41 door Richard »
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Streamen via I Pad
« Reactie #3 Gepost op: 26 november 2014, 06:18:11 »
Ik gebruik mijn Ipad ook als streamer. In mijn hoofdset is mijn versterker uitgerust met airplay. Voor mijn set in de luisterkamer heb ik voor het luttele bedrag van €25,- onderstaand apparaat gekocht:

http://www.internetshop.nl/nl/tv-audio-en-video/personal-audio/personal-audio-accessoires/logitech/bluetooth-audio-adapter/p54507?ref=google&utm_source=googlenl&utm_medium=vergelijker&utm_campaign=datafeed&gclid=CL77qvPBl8ICFYXJtAodkz4Akw

Werkt als een trein en de geluidskwaliteit is meer dan prima.

#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Streamen via I Pad
« Reactie #4 Gepost op: 26 november 2014, 06:57:27 »
Ps: Zojuist heb ik deze besteld, gewoon omdat ik benieuwd ben of het inderdaad een merkbare verbetering is tov Bluetooth

https://www.gramofon.com/spotify/

#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Streamen via I Pad
« Reactie #5 Gepost op: 26 november 2014, 08:19:14 »
Die laatste lijkt me een leuk ding. Zelf heb ik een een experiment draaien met Raspberry Pi, een BehringernUA-202 en Squeezeplug software. Dat is ook minder dan €100,-,  speelt eigen muziek van usb opslag NAS of opgegeven locatie alsmede tal van online muziekdiensten. Het bedieningsgemak op Android is iets niet top maar wel goed. iOs app nog niet geprobeerd.
An inability to grasp science is no argument against it....

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Streamen via I Pad
« Reactie #6 Gepost op: 26 november 2014, 10:12:09 »
Kijk daar zoek ik nu naar. Het is me even niet duidelijk of zo'n Gramofon nu zelf wifi ontvangstunit is en alleen aangestuurd wordt door de i pad of dat de I pad ontvangstunit is en de Gramofon een soort intermediair.

Sorry ik ben een digibeet.

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Streamen via I Pad
« Reactie #7 Gepost op: 26 november 2014, 10:51:58 »
De content die je benaderd op je Ipad (= dus ontvangstpunt) wordt middels wifi (of bedraad, indien zo aangesloten) doorgestuurd naar je set. Dit kan via toslink (=digitaal via DAC in je set), of analoog via een meegeleverde 3.5mm jack  to RCA tulp (= gebruikt de DAC in de Gramofon) naar je set gestuurd worden.

De meest uitgebreide uitleg zal je krijgen als je googled op de werking van Airplay, een Airport express, of het audiogedeelte van AppleTV.

Hoop dat het zo iets duidelijker voor je is.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Streamen via I Pad
« Reactie #8 Gepost op: 26 november 2014, 13:00:56 »
Ps: Zojuist heb ik deze besteld, gewoon omdat ik benieuwd ben of het inderdaad een merkbare verbetering is tov Bluetooth

https://www.gramofon.com/spotify/


Da's best wel een mooi ding ;)
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Streamen via I Pad
« Reactie #9 Gepost op: 26 november 2014, 14:18:12 »
Die Gramofon en de Pi spelen zelf vanaf de internetbron  dus wanneer het speelt kun je de telefoon/ tablet uitzetten en dan blijft het spelen. met Airplay is dat dus niet zo.
An inability to grasp science is no argument against it....

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Streamen via I Pad
« Reactie #10 Gepost op: 26 november 2014, 15:50:54 »
Die Gramofon en de Pi spelen zelf vanaf de internetbron  dus wanneer het speelt kun je de telefoon/ tablet uitzetten en dan blijft het spelen. met Airplay is dat dus niet zo.

Dank je Be Tweeter, dat wist ik dan weer niet. Erg handige functie als je het mij vraagt.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Streamen via I Pad
« Reactie #11 Gepost op: 26 november 2014, 17:58:01 »
Die Gramofon en de Pi spelen zelf vanaf de internetbron  dus wanneer het speelt kun je de telefoon/ tablet uitzetten en dan blijft het spelen. met Airplay is dat dus niet zo.
Wanneer ik de iPad in standby zet speelt de muziek wel degelijk door.....
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Streamen via I Pad
« Reactie #12 Gepost op: 26 november 2014, 19:14:04 »
Die Gramofon en de Pi spelen zelf vanaf de internetbron  dus wanneer het speelt kun je de telefoon/ tablet uitzetten en dan blijft het spelen. met Airplay is dat dus niet zo.
Wanneer ik de iPad in standby zet speelt de muziek wel degelijk door.....

Hier wordt bedoeld helemaal uit, dus als je batterij onverhoopt leeg mocht zijn oid
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Streamen via I Pad
« Reactie #13 Gepost op: 26 november 2014, 19:33:32 »
Zet hem maar eens helemaal uit dan stopt de muziek wel ofwel je batterij loopt dus leeg behalve wanneer je de ipad als remote voor itunes op een vaste computer gebruikt, en daar de airplay functie van gebruikt.
An inability to grasp science is no argument against it....

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Streamen via I Pad
« Reactie #14 Gepost op: 26 november 2014, 23:23:51 »
De content die je benaderd op je Ipad (= dus ontvangstpunt) wordt middels wifi (of bedraad, indien zo aangesloten) doorgestuurd naar je set. Dit kan via toslink (=digitaal via DAC in je set), of analoog via een meegeleverde 3.5mm jack  to RCA tulp (= gebruikt de DAC in de Gramofon) naar je set gestuurd worden.

De meest uitgebreide uitleg zal je krijgen als je googled op de werking van Airplay, een Airport express, of het audiogedeelte van AppleTV.

[

Ik zal maar eens gaan googelen na dit weekend.