Auteur Topic: Nakamichi  (gelezen 17570 keer)

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Nakamichi
« Gepost op: 04 december 2012, 17:03:41 »
Nakamichi was destijds de top onder de decks, ken de importeur Transtec die helaas ter ziele is.
Nu ben ik me voor de verzameling en eigenlijk meer voor de heb op zoek naar een Nakamichi deck helaas te weinig ervaring op dit gebied en ook bang om een kat in de zak te kopen want er wordt voor dit merk weinig tot top prijzen gevraagd.

Waar op te letten en is een 3 koppen deck beter dan een 2 koppen deck en / of bepaalde type,s laten staan.
Het voordeel van de naband controle is mij bekend, is het merk Nakamichi een achterhaalt verhaal of is er beter te koop ?

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Nakamichi
« Reactie #1 Gepost op: 04 december 2012, 21:54:43 »
Nak is emotie en top (natuurlijk afhankelijk van welk model) uit vervlogen tijden. 
Als jij gek bent op cassettebandjes draaien dan zeg ik: Doen!


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Joske

  • † 31-12-2014
  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 64
  • Audioot
Re: Nakamichi
« Reactie #2 Gepost op: 04 december 2012, 22:15:43 »
Nakamichi was destijds de top onder de decks, ken de importeur Transtec die helaas ter ziele is.
Nu ben ik me voor de verzameling en eigenlijk meer voor de heb op zoek naar een Nakamichi deck helaas te weinig ervaring op dit gebied en ook bang om een kat in de zak te kopen want er wordt voor dit merk weinig tot top prijzen gevraagd.

Waar op te letten en is een 3 koppen deck beter dan een 2 koppen deck en / of bepaalde type,s laten staan.
Het voordeel van de naband controle is mij bekend, is het merk Nakamichi een achterhaalt verhaal of is er beter te koop ?
alles vanaf CR3 is goed en echt NAK, wilje wat speciaals, kijk dan voor een NAK dragon.....
Limburg, de parel van Nederland

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Nakamichi
« Reactie #3 Gepost op: 04 december 2012, 22:19:33 »
Zeker Sjef, maar uit pure weemoed zou ik de volgende set bij elkaar gaan sprokkelen.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Joske

  • † 31-12-2014
  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 64
  • Audioot
Re: Nakamichi
« Reactie #4 Gepost op: 04 december 2012, 22:23:11 »
Zeker Sjef, maar uit pure weemoed zou ik de volgende set bij elkaar gaan sprokkelen.
hahahaha, ja die staat al vanaf 1981 op mijn lijstje helemaal compleet ja met de tuner pre amp en alles ik heb er mooie glnzende foto van,,, maar misschien krijg ik volgende frankrijkreisje wel een dragon mee hij zegt genoeg te hebben aan de ZX1000.............grijns,,,,,,,,,,,,,,,, :angel:(blik van vertsandhouding lol)
Limburg, de parel van Nederland

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Nakamichi
« Reactie #5 Gepost op: 04 december 2012, 22:40:18 »
Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.   ;)

hahahaha, ja die staat al vanaf 1981 op mijn lijstje helemaal compleet ja met de tuner pre amp en alles ik heb er mooie glnzende foto van,,,


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Joske

  • † 31-12-2014
  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 64
  • Audioot
Re: Nakamichi
« Reactie #6 Gepost op: 04 december 2012, 23:22:50 »
Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.   ;)

hahahaha, ja die staat al vanaf 1981 op mijn lijstje helemaal compleet ja met de tuner pre amp en alles ik heb er mooie glnzende foto van,,,
ja die heb je aleenns verteld,,,,,(oeps)

gr j sjef
Limburg, de parel van Nederland

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Nakamichi
« Reactie #7 Gepost op: 05 december 2012, 07:42:20 »
Nakamichi was destijds de top onder de decks, ken de importeur Transtec die helaas ter ziele is.
Nu ben ik me voor de verzameling en eigenlijk meer voor de heb op zoek naar een Nakamichi deck helaas te weinig ervaring op dit gebied en ook bang om een kat in de zak te kopen want er wordt voor dit merk weinig tot top prijzen gevraagd.

Waar op te letten en is een 3 koppen deck beter dan een 2 koppen deck en / of bepaalde type,s laten staan.
Het voordeel van de naband controle is mij bekend, is het merk Nakamichi een achterhaalt verhaal of is er beter te koop ?
alles vanaf CR3 is goed en echt NAK, wilje wat speciaals, kijk dan voor een NAK dragon.....
Zal eens op mp kijken, bedankt zover.  ;)  Ook freak uiteraard.  ;D

proximus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.118
Re: Nakamichi
« Reactie #8 Gepost op: 05 december 2012, 12:00:57 »
Laat je niet misleiden! De kwaliteiten van de Nakamichi Dragon worden zwaar overdreven. En dan het geld dat er nog steeds voor gevraagd wordt, belachelijk vind ik. Voor dat geld of minder ben je met een nieuwere CR5 of CR7 veel beter uit. EN een CR7 doet qua sound écht niet onder voor de Dragon.

Ikzelf heb een CR4 laten reviseren. Speel er dagelijks mee. Voor mij goed genoeg en hij doet het ook weer geweldig.

Dus ja, CR3 tot CR7 is interessant, BX300 eventueel ook.

Houd er wel rekening mee dat bij Nakamichi de motoren allemaal vast gaan zitten als ze lange tijd stil staan. Dat is redelijk eenvoudig op te lossen en kan je een voordeeltje geven op de aanschafprijs. ;D 


Thalys

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.675
Re: Nakamichi
« Reactie #9 Gepost op: 10 januari 2013, 11:35:15 »
Ik heb zelf een BX-11, toen nieuw gekocht. Was toen 1300 pietyermannen. Deze is helemaal gemod met een CR loopwerk, enz. Draait nog regelmatig, zeker 1 keer per maand, ook al om het voorgenoemde euvel van vastzitende motoren als ze lang stil staan. maar dat geldt niet alleen voor NAK, hoor. Andere merken hebben er ook last van. Lange stilstand is nooit goed. Ik laat al mijn decks regelmatig een bandje draaien.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Nakamichi
« Reactie #10 Gepost op: 04 juni 2016, 12:14:17 »

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Nakamichi
« Reactie #11 Gepost op: 04 juni 2016, 13:10:14 »
Er bestaat een bedrijf in Engeland wat zich o.a. toelegt op het servicen van Nakamichi cassettedecks.

https://www.bowerswilkinsworthingshop.co.uk/pages/about-nakamichi