Auteur Topic: Gapless playback verhinderd door NAS?  (gelezen 4578 keer)

haavee

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 61
Gapless playback verhinderd door NAS?
« Gepost op: 11 november 2014, 20:17:10 »
Ik heb een Netgear Readynas Duo V2000, 2-maal Western Digital 2TB Green harddrives, 1GB intern geheugen en voorzien van de nieuwste firmware:   RAIDiator 4.1.14 [1.00a043].

Op deze NAS draait de laatst - voor deze NAS beschikbare - Logitech Media Server V7.7.3.

Nu komt het: ondanks dat mijn streamers (Marantz NA7004 en Squeezelite op een Raspberry Pi) gapless playback ondersteunen, zit er tussen de tracks toch een korte hick-up. Gevoelsmatig ligt dat aan de NAS, dat de Logitech Media Server de bestanden net niet snel genoeg aan de streamer aan kan bieden. Of dat de Media Streamer onvoldoende buffert.

Als ik de Marantz laat spelen met Foobar2000 als media server, dan speelt 'ie wél gapless, dus aan de capaciteit van het netwerk ligt het niet, noch de speler zelf.

Volgens mij zit ik met deze configuratie op het randje van wat mogelijk is met deze NAS.

Is dit op te lossen door de Logitech Media Server op de NAS uit te zetten en deze te installeren op een aparte computer, bijvoorbeeld een Odroid U3? Mijn gedachte is namelijk het intern geheugen van de NAS te ontlasten en het bufferen dus over te laten aan een dedicated externe media server.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Gapless playback verhinderd door NAS?
« Reactie #1 Gepost op: 11 november 2014, 20:19:15 »
1gb is inderdaad wel weinig geheugen als hij muziek moet afspelen.
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Gapless playback verhinderd door NAS?
« Reactie #2 Gepost op: 11 november 2014, 20:25:04 »
Dient de speler niet te bufferen om gapless play goed te ondersteunen?
Speelt de Pi wél gapless wanneer je er een stick met muziek insteekt? Dat zou mijn eerste probeersel zijn.
An inability to grasp science is no argument against it....

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Gapless playback verhinderd door NAS?
« Reactie #3 Gepost op: 11 november 2014, 22:41:31 »
1gb is inderdaad wel weinig geheugen als hij muziek moet afspelen.

Ik heb 512 mb en dat is meer dan voldoende..

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Gapless playback verhinderd door NAS?
« Reactie #4 Gepost op: 12 november 2014, 09:03:37 »
Als je verder niets doet misschien? Een NAS heeft meestal nog wat andere werkzaamheden ernaast :)
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Gapless playback verhinderd door NAS?
« Reactie #5 Gepost op: 12 november 2014, 09:10:14 »
Als je verder niets doet misschien? Een NAS heeft meestal nog wat andere werkzaamheden ernaast :)

Ja dan mogelijk wel maar jij zegt:

1gb is inderdaad wel weinig geheugen als hij muziek moet afspelen.

Dus vandaar mijn reactie.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

haavee

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 61
Re: Gapless playback verhinderd door NAS?
« Reactie #6 Gepost op: 12 november 2014, 21:07:33 »
Ik heb inderdaad ook een aantal applicaties uitgezet voordat ik mijn vraag postte.

Inmiddels werkt het volledig naar wens (behalve dat de Marantz geen HiRes kan spelen als de LMS draait, op de readyDLNA DOET 'ie dat wel).

Overigens ben ik meer tevreden met de "Squeeze"-oplossingen. Zowel qua opties aan de server-kant, als de gebruikersinterface.