Auteur Topic: Er zijn ook goede dingen om te herdenken.  (gelezen 1759 keer)

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Er zijn ook goede dingen om te herdenken.
« Gepost op: 09 november 2014, 11:15:45 »
Vandaag wordt er in Duitsland en vooral in Berlijn herdacht dat 25 jaar geleden de muur neergehaald werd en Berlijn weer één stad werd en Duitsland weer één land.

De muur heeft 28 jaar families en vrienden en landgenoten van elkaar gescheiden.
In die 28 jaar zijn er veel mensen doodgeschoten door hun eigen landgenoten omdat ze naar het vrije Duitsland wilden.  Deze mensen worden vandaag ook herdacht.

25 jaar geleden kwam er vrij onverwacht een einde aan die vreemde situatie.

Vandaag is er tussen alle ellende en ellende dingen die we elk jaar, terecht, herdenken gelukkig ook nog iets vreugdevols om op terug te kijken.

Op dit moment staan er 8000 ballonnen op de lijn waar de muur heeft gestaan. Deze ballonnen gaan vanavond losgelaten worden als symbool voor het vallen van de muur.
Daar had ik graag bij geweest.  Helaas ben ik er niet en geniet ik via de tv van de herdenkingen en feestelijkheden rond 25 jaar mauerfall. 

Ik ben in Berlijn geweest in 1990 vlak na de val van de muur.  Ik heb de vreselijke lelijke wond dwars door de stad gezien. 
Gelukkig heelt de tijd alle wonden en is Berlijn weer bijna genezen.  Pijn is er nog wel.
Aan de Bernauer strasse staat nog een stuk van de muur . Daar kun je nog een beetje zien en voelen hoe lelijk en eng die muur geweest is.
Gelukkig is de stad, waar ik me echt thuis voel, al weer zoveel jaren één hele stad waar je in de
 S of U Bahn kunt stappen en van de Alex (oost) naar de Ku'damm (west) kunt rijden zonder grensovergang.

Marcel

Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Er zijn ook goede dingen om te herdenken.
« Reactie #1 Gepost op: 09 november 2014, 17:38:59 »
Vandaag wordt er in Duitsland en vooral in Berlijn herdacht dat 25 jaar geleden de muur neergehaald werd en Berlijn weer één stad werd en Duitsland weer één land.

De muur heeft 28 jaar families en vrienden en landgenoten van elkaar gescheiden.
In die 28 jaar zijn er veel mensen doodgeschoten door hun eigen landgenoten omdat ze naar het vrije Duitsland wilden.  Deze mensen worden vandaag ook herdacht.

25 jaar geleden kwam er vrij onverwacht een einde aan die vreemde situatie.

Vandaag is er tussen alle ellende en ellende dingen die we elk jaar, terecht, herdenken gelukkig ook nog iets vreugdevols om op terug te kijken.

Op dit moment staan er 8000 ballonnen op de lijn waar de muur heeft gestaan. Deze ballonnen gaan vanavond losgelaten worden als symbool voor het vallen van de muur.
Daar had ik graag bij geweest.  Helaas ben ik er niet en geniet ik via de tv van de herdenkingen en feestelijkheden rond 25 jaar mauerfall. 

Ik ben in Berlijn geweest in 1990 vlak na de val van de muur.  Ik heb de vreselijke lelijke wond dwars door de stad gezien. 
Gelukkig heelt de tijd alle wonden en is Berlijn weer bijna genezen.  Pijn is er nog wel.
Aan de Bernauer strasse staat nog een stuk van de muur . Daar kun je nog een beetje zien en voelen hoe lelijk en eng die muur geweest is.
Gelukkig is de stad, waar ik me echt thuis voel, al weer zoveel jaren één hele stad waar je in de
 S of U Bahn kunt stappen en van de Alex (oost) naar de Ku'damm (west) kunt rijden zonder grensovergang.

Marcel
Ben je al bij Mielke in de Normannenstrasse op bezoek geweest ?

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Er zijn ook goede dingen om te herdenken.
« Reactie #2 Gepost op: 09 november 2014, 18:13:12 »
Nee, nog niet.

Maar dat gaat vast nog wel gebeuren.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Er zijn ook goede dingen om te herdenken.
« Reactie #3 Gepost op: 09 november 2014, 18:14:40 »
Ik wel.  Je komt in een oud James Bond filmdecor terecht.   8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.