Auteur Topic: Apple tv of Airport Express?  (gelezen 25993 keer)

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Apple tv of Airport Express?
« Reactie #15 Gepost op: 06 december 2012, 20:54:32 »
Wat wel een nadeel is aan de AppleTV of AE Express, is dat je alleen MP3 of Apple lossless kunt streamen. Als je al veel muziek in andere (al dan niet lossless) formaten als FLAC, WAV, OGG en/of APE hebt, dan zul je dat eerst moeten omzetten.

Zodoende heb ik nog geen afscheid genomen van mijn good old Mede8er, waarmee ik ook MVK's en DVD-ISO's (series, films) afspeel. Want ook dat is zonder jailbreak niet mogelijk met een AppleTV.
Dan lijkt me de Apple TV toch een goede keuze voor me, met video doe ik niet veel. Ik zal alleen een aantal albums met FLAC-bestanden moeten converteren. Maar ik denk dat ik toch het merendeel van de tijd Spotify ga gebruiken.
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

ADAMaudio

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 193
Re: Apple tv of Airport Express?
« Reactie #16 Gepost op: 15 december 2012, 09:30:58 »
En John? :)
“The scientists of today think deeply instead of clearly. One must be sane to think clearly, but one can think deeply and be quite insane.”

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Apple tv of Airport Express?
« Reactie #17 Gepost op: 15 december 2012, 10:36:41 »
http://www.hififreaks.nl/index.php/topic,28.msg5251.html#msg5251

Tataaaaa!!!!!

Een Apple TV is het geworden, kost een paar tientjes meer dan een AE maar heeft meer mogelijkheden. Na een kleine stroeve start gisteren (ik kon Airplay niet aanzetten) geniet ik volop van muziek. Nu nog een NAS die wel wil communiceren met de Apple spullen en ik ben het mannetje 8) 8)
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Apple tv of Airport Express?
« Reactie #18 Gepost op: 16 december 2012, 12:18:52 »
http://www.hififreaks.nl/index.php/topic,28.msg5251.html#msg5251

Tataaaaa!!!!!

Een Apple TV is het geworden, kost een paar tientjes meer dan een AE maar heeft meer mogelijkheden. Na een kleine stroeve start gisteren (ik kon Airplay niet aanzetten) geniet ik volop van muziek. Nu nog een NAS die wel wil communiceren met de Apple spullen en ik ben het mannetje 8) 8)

Je kunt ook iTunes op je laptop installeren en vanuit daar vanaf je nas streamen.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Apple tv of Airport Express?
« Reactie #19 Gepost op: 16 december 2012, 20:58:25 »
Maar dan heb je weer een computer aanstaan, en dat is de bedoeling niet. Mijn oude mediaspeler, een AC Ryan, heeft ook een NAS functie maar is niet erg stabiel. Vandaar ook de wens voor een andere NAS want hier komen ook de foto's etc op te staan. En het voordeel van een goede NAS is ook dat je muziek op afstand kan streamen.
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Apple tv of Airport Express?
« Reactie #20 Gepost op: 18 december 2012, 13:46:37 »
Mocht je ook 24bits opnames hebben die kun je dan vergeten want de AE is 16Bits 44100kHz max en zullen dus gedownsampled worden
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal