Auteur Topic: Apple tv of Airport Express?  (gelezen 25995 keer)

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Apple tv of Airport Express?
« Gepost op: 03 december 2012, 21:29:34 »
Ik wil muziek vanaf mijn iPad gaan streamen naar m'n set. Ik ben in het bezit van een losse DAC, wat kan ik het beste aanschaffen. Het enige wat ik aan verschil kan zien is dat de Apple tv meer kan voor een paar tientjes meer. Zie ik dit juist of heeft een Airport Express ook nog specifieke voordelen?
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Apple tv of Airport Express?
« Reactie #1 Gepost op: 04 december 2012, 08:17:06 »
Ik gebruik hier AE via de DAC van de surround. Hij is nog als extra wifi punt te.gebruiken.
Ik vind Airplay niet onvoorwaardelijk stabiel (dropouts). Het Philips streamiumkastje dat hier is gesloopt en in een keukenradio is ingebouwd voldoet op dat vlak beter en speelt ook door als de ipod phone pad helemaal uotgezet wordt. Verder vind ik de AE erg warm worden. Verder speel ik er met erg veel plezier mee. Ik overweeg de overstap naar een Popcorn hour om ook voor video een speler te hebben.
An inability to grasp science is no argument against it....

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Apple tv of Airport Express?
« Reactie #2 Gepost op: 04 december 2012, 18:31:43 »
Hmmm, da's jammer dat ie dropouts heeft. Iemand daar nog meer last van? En zijn er hier ook gebruikers die een Apple TV hebben?
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Apple tv of Airport Express?
« Reactie #3 Gepost op: 04 december 2012, 19:29:28 »
Heb Apple tv 3 . Deze is onvoorwaardelijk stabiel, heb nog geen drop out megemaakt. Voor 89 euro een beste aanwinst.  Heb het netwerk van de Apple wel bekabeld aangesloten. Verder kun je een thuisnetwerk opzetten waarmee hij bijv in je nas kan kijken. Hoe dat allemaal werkt moet ik nog voor gaan zitten.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Cyrus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 939
  • Alles draait om de eenvoud!
Re: Apple tv of Airport Express?
« Reactie #4 Gepost op: 04 december 2012, 23:03:18 »
Voor het streamen vanaf de iPad zijn beide prima geschikt. Maar eigenlijk kun je ze niet helemaal met elkaar vergelijken.

De Airport Express kun je inzetten als range extender of access point voor een wifi-netwerk. Zo gebruik ik 'm veel op reis, vaak is wifi in hotels niet best terwijl er ook altijd wel een LAN-kabeltje in de kamer ligt. De AirPlay functie is meer bijkomend, al werkt het erg goed.

De Apple TV is niet alleen een streaming device voor AirPlay, maar ook een stand-alone player voor iTunes (mits in de cloud), YouTube, Vimeo, Flickr etc. Daarnaast kun je het beeld vanje iPad of (recente) Mac eenvoudig naar de TV sturen via de AppleTV.  En je kunt er films mee kijken (on demand). Na een Jailbreak is het, na installatie van XBMC, zelfs een volwaardige mediaspeler.

Kortom: het hangt er vooral van af wat je naast streamen via AirPlay verder nog zou willen.
Groeten,
Edwin

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Apple tv of Airport Express?
« Reactie #5 Gepost op: 04 december 2012, 23:24:16 »
Voor het netwerk ben ik verder niets nodig, ik wil gewoon iets hebben waar ik audio mee kan afspelen. Als een Apple TV ook foto's en video kan weergeven is dat mooi meegenomen. Dan kan de AC Ryan de deur uit of alleen dienst doen als NAS.
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Cyrus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 939
  • Alles draait om de eenvoud!
Re: Apple tv of Airport Express?
« Reactie #6 Gepost op: 04 december 2012, 23:25:57 »
In dat geval lijkt mij voor jou de AppleTV de beste keus, het prijsverschil is gelukkig klein.
Groeten,
Edwin

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Apple tv of Airport Express?
« Reactie #7 Gepost op: 04 december 2012, 23:31:16 »
Dat lijkt er wel op, zeker als hij ook betrouwbaar is in de verbinding en geen hick-ups gaat geven bij het afspelen van muziek. Ik ga hem dan wel bedraad aansluiten.
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Cyrus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 939
  • Alles draait om de eenvoud!
Re: Apple tv of Airport Express?
« Reactie #8 Gepost op: 05 december 2012, 09:11:06 »
Ik heb nooit last van hickups bij gebruik van AirPlay, streamend vanaf iPad of iPhone. Wel wat storingen gehad bij het direct met de AppleTV afspelen van muziek vanuit iCloud (je muziek staat daar als je iTunes Match gebruikt), maar dat gaat niet via AirPlay en dit foutje is overigens met de laatste software-update verholpen.
Groeten,
Edwin

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Apple tv of Airport Express?
« Reactie #9 Gepost op: 05 december 2012, 10:10:19 »
Ik sluit ook niet uit dat het met het wifi netwerk hier thuis te maken heeft, die hickups.
An inability to grasp science is no argument against it....

Cyrus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 939
  • Alles draait om de eenvoud!
Re: Apple tv of Airport Express?
« Reactie #10 Gepost op: 05 december 2012, 11:08:29 »
Mijn AppleTV hangt bedraad aan de Airport Extreme, die op zijn beurt als wifi repeater dient. Wellicht scheelt dat ook nog.
Groeten,
Edwin

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Apple tv of Airport Express?
« Reactie #11 Gepost op: 05 december 2012, 12:33:46 »
Dat lijkt er wel op, zeker als hij ook betrouwbaar is in de verbinding en geen hick-ups gaat geven bij het afspelen van muziek. Ik ga hem dan wel bedraad aansluiten.

Hick ups worden ook gecreëerd doordat je met z,n allen op hetzelfde kanaal van de provider zit. Verstandig is dan ook om deze op een ander kanaal te zetten. Bij ons zat ongeveer 10 man op hetzelfde.
Als ik dan met de laptop buiten zat werd ik er ook regelmatig afgegooid, maar heb nu nergens geen last meer van door de verandering.

Apple tv 3 is nog niet te jailbraken maar is wel uitgerust voor sneller internet. Ik raak weinig cd's meer aan sinds ik op deze manier audio afspeel.  Waarmee ik eigenlijk wil zeggen dat ik je garandeer dat je na volle tevredenheid je audiobestanden kunt afspelen met een Apple product .
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Cyrus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 939
  • Alles draait om de eenvoud!
Re: Apple tv of Airport Express?
« Reactie #12 Gepost op: 05 december 2012, 15:17:00 »
Wat wel een nadeel is aan de AppleTV of AE Express, is dat je alleen MP3 of Apple lossless kunt streamen. Als je al veel muziek in andere (al dan niet lossless) formaten als FLAC, WAV, OGG en/of APE hebt, dan zul je dat eerst moeten omzetten.

Zodoende heb ik nog geen afscheid genomen van mijn good old Mede8er, waarmee ik ook MVK's en DVD-ISO's (series, films) afspeel. Want ook dat is zonder jailbreak niet mogelijk met een AppleTV.
Groeten,
Edwin

Heino

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 81
Re: Apple tv of Airport Express?
« Reactie #13 Gepost op: 05 december 2012, 23:47:57 »
Mijn AppleTV hangt bedraad aan de Airport Extreme, die op zijn beurt als wifi repeater dient. Wellicht scheelt dat ook nog.


- al eens met een laptop direct naast het hikkende apparaat de signaalsterkte bekeken?
Bij onvoldoende signaalsterkte heb je zomaar een hikje te pakken....
- al eens met diezelfde laptop een applicatie als inSSider.exe (gratis op internet) gedraaid of je misschien met 5 buren elkaar aan het verdringen bent, allemaal op hetzelfde kanaal (altijd 1 x binnen uitproberen en 1 x net buiten je voordeur)?

Cyrus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 939
  • Alles draait om de eenvoud!
Re: Apple tv of Airport Express?
« Reactie #14 Gepost op: 06 december 2012, 01:18:43 »
@Heino: voor de goede orde - bij mij werkt het allemaal flawless.

De AE Express is mijn wireless repeater, hangt achter de set. Via een Gigabit switch is alles dat daar netwerk nodig heeft (receiver, Mede8er, AppleTV, BR speler, PS3) bedraad aangesloten. Dat verhoogt de wireless performance aanzienlijk: de AE werkt als een tunnel / switch met 1 WLAN connectie naar de router, in plaats van 6 apparaten die ieder een eigen WLAN verbinding leggen.

Hoe minder WLAN clients, hoe beter de wireless performance.

Er gaat niet veel data door die apparaten in de set, dus de AE zelf zal niet snel aan zijn max zitten qua data-afhandeling.

En met een Mac heb ik niet zo veel aan inssider.exe ;)
Groeten,
Edwin