Auteur Topic: Nieuwe home cinema opstelling  (gelezen 7815 keer)

Cassiecas

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 1
Nieuwe home cinema opstelling
« Gepost op: 03 november 2014, 15:07:22 »
Hallo,
Sinds enkele dagen ben ik mij aan het verdiepen in de Home Cinema wereld.
Ik ben op zoek naar een wat serieuzere set, welke er mooi uit ziet. Mijn oog viel al snel op een Bose Lifestyle 235 systeem, maar ik lees een hoop negatieve reacties.
Wie kan mij een soortgelijk systeem met betere prestaties aanraden?
Bij voorbaat dank!

flakkees

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.776
Re: Nieuwe home cinema opstelling
« Reactie #1 Gepost op: 03 november 2014, 17:17:27 »
serieuze set zeg je ??
hoe kun je dan in 666 naam bij bose terecht komen ?
Philips / 4100 series 48''
Denon / AVC-A1XV
klipsch / RF-83 / R-14s / Rc-35 /diy sub Aa Havoc 18'' qsc plx-3002 miniDSP
kabels / ru connected / ixos / Belden

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: Nieuwe home cinema opstelling
« Reactie #2 Gepost op: 03 november 2014, 18:06:13 »
Welkom Cassiecas.  :)
Zelf heb ik geen ervaring met de door jou genoemde set, maar naar verluid is bij Bose alleen de prijs serieus..
Maar ik zou zeggen: beluister hem eens, misschien is het wel helemaal jou smaak.
Even wachten wat anderen je kunnen aanraden.  :)
« Laatst bewerkt op: 03 november 2014, 18:09:31 door Mister T. »
ADAM    Bryston     DENON

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Nieuwe home cinema opstelling
« Reactie #3 Gepost op: 03 november 2014, 18:20:54 »
Hallo,
Sinds enkele dagen ben ik mij aan het verdiepen in de Home Cinema wereld.
Ik ben op zoek naar een wat serieuzere set, welke er mooi uit ziet. Mijn oog viel al snel op een Bose Lifestyle 235 systeem, maar ik lees een hoop negatieve reacties.
Wie kan mij een soortgelijk systeem met betere prestaties aanraden?
Bij voorbaat dank!

Ten eerste heb je liever geen grote speakers in je kamer staan,je hebt liever wat compact's.Ik zou zeggen gewoon proberen

als die mogelijkheid aanwezig is,dus vrijblijvend die set in je huiskamer uitproberen.

Een redelijke hi fi zaak moet die mogelijkheid geven,je hebt 1 voordeel de prijzen van bose staan meestal vast dus een korting

van 3 of 400 euro zit er meestal niet in,je kunt dus bij alle dealers terecht en die verkopen maar al te graag. ;)
« Laatst bewerkt op: 03 november 2014, 18:23:54 door bram freestone »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Nieuwe home cinema opstelling
« Reactie #4 Gepost op: 04 november 2014, 11:58:20 »
Hai Cassiecas,


Welkom hier op het forum.
Leuk om te lezen dat je op zoek gaat naar een serieuze set.   Moet het home cinema zijn?  Mag het ook stereo zijn?
Mijn mening in deze is dat je de spullen van Bose beter links zou moeten laten liggen. Ik vind dat je te weinig echt goed geluid krijgt voor een veel te hoge prijs.
Maar ga eerst eens luisteren naar een Bose set en wie weet is het wat je zoekt als het om de looks en het geluid gaat.
Ik denk dat je ook eens naar een goede hifi winkel zou moeten gaan en een luisterafspraak moet maken en diverse stereosets zou moeten beluisteren.
Maak een afspraak , dan is er tijd en krijg je de tijd om rustig te luisteren in een luisterruimte.
Neem eigen muziek mee.  Maar luister ook naar muziek die je niet kent.  Het eerste om te kunnen horen hoe het nieuwe zich verhoud ten opzichte van wat je kent. Het tweede om onbevooroordeeld te luisteren naar de set en te bepalen of je de set echt wel mooi vind klinken.

Luidsprekers die in de winkel vooral veel laag en veel boem boem laten horen zou ik ook laten staan.  Veel bas en boem boem is even leuk maar verdoezelt vaak wat er werkelijk te horen is in muziek.

Wat is je budget?  Mag e.e.a gebruikt zijn? 

Het klopt zeker dat een set beter of slechter kan klinken bij je thuis dan in de luisterruimte van de winkel. 
Als je in de winkel een set luidsprekers hebt gevonden die je goed vindt klinken en binnen je budget past dan kun je vragen of je ze een keer thuis mag beluisteren voor je definitief besluit om ze te kopen.

Succes met de o zo mooie zoektocht naar een mooie set en mooie muziek.

Marcel

Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000