Auteur Topic: Advance Acoustic MAX 450  (gelezen 9345 keer)

Cantodea

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 192
Advance Acoustic MAX 450
« Gepost op: 02 december 2012, 17:37:48 »
Na mijn Anti Mode Dual Core die zorgt voor de room correction en mijn nieuwe BK XXLS Subwoofer (wat een goed klinkende sub) ben ik van plan om mijn bestaande
Marantz 7001 KI versterker te vervangen door een Advance Acoustic MAX 450. Zijn er ervaringen met deze versterker hier op dit forum? Indien wel, laat maar komen.

http://www.advance-acoustic.com/en/produits/index/detail/id/91/sec/1
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: Advance Acoustic MAX 450
« Reactie #1 Gepost op: 02 december 2012, 20:15:18 »
ik heb eens een AA (niet de max 450) met een Moon versterker kunnen vergelijken, en vond dat de Moon instrumenten zoals piano en gitaar, maar ook stemmen, natuurlijker weergaf.
Over mijn smaak valt te twisten

dre73

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 73
  • je hebt tweeters en TWEETERS
Re: Advance Acoustic MAX 450
« Reactie #2 Gepost op: 03 december 2012, 10:08:17 »
welk type moon?

want dat lijkt me wel belangrijk. ;D


a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: Advance Acoustic MAX 450
« Reactie #3 Gepost op: 03 december 2012, 20:29:10 »
dat weet ik niet meer, maar het was een losse voor- eind versterker combi. prijsklasse rond die AA. ik kan me voorstellen dat de Moons in dat prijssegment ongeveer dezelfde klankkleur hebben, of is dat onzin?

mijn opmerking moet je vooral zien als : let let bij de AA op de klankkleur.

heb je deze discussie gelezen? http://www.hififorum.nl/index.php?topic=22377.0
« Laatst bewerkt op: 03 december 2012, 21:12:09 door a.b.d.o.n. »
Over mijn smaak valt te twisten

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Advance Acoustic MAX 450
« Reactie #4 Gepost op: 03 december 2012, 21:38:00 »
Ik zou mijn reserves hebben m.b.t. de betrouwbaarheid. 
Ik weet niet wat die versterker moet kosten maar er zijn zeker alternatieven.

Het smoelt natuurlijk wel enorm en als dat leidend is dan zou ik de gok wagen.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Cantodea

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 192
Re: Advance Acoustic MAX 450
« Reactie #5 Gepost op: 04 december 2012, 16:22:21 »
Dank tot nu toe voor de reacties.

Uiteraard ga ik eens luisteren naar de AA MAX 45O. Intussen kunnen suggestie geen kwaad.

Enkele vragen dan:

@Hififreak
Hebt u enige ervaring met de betrouwbaarheid van Advance Acoustic? Ik heb dit al nog gehoord dat het niet altijd snor zit.
De versterker kost zo'n 1000 Euro, maar mijn budget reikt tussen 1500 en 2000 Euro.

@a.b.d.o.n.
De Marantz die ik nu heb kleurt ook wat. Op zich vind ik dat niet zo erg. Wat ik zoek is een versterker die krachtig is en over een goede stroom reserve beschikt. Hij moet de luidsprekers goed in zijn greep houden. Verder hou ik van een goed breed podium, transparantie en detail. Het moet ook niet te analytisch worden.
De discussie had ik inderdaad gelezen. Intussen heb ik begrepen dat het met de kwaliteit nu goed zit. Of dit zo is weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat er bij meerdere merken wel iets voorvalt. Mijn broer bvb. heeft en zijn Cambridge cd-speler en zijn Cambridge versterker moeten vervangen. Beiden gingen stuk na nog geen half jaar. Hij heeft uiteraard alles nieuw gekregen van Camnbridge. Er kan dus bij de beste al eens iets voorvallen.

Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Advance Acoustic MAX 450
« Reactie #6 Gepost op: 04 december 2012, 21:45:04 »
@Hififreak
Hebt u enige ervaring met de betrouwbaarheid van Advance Acoustic? Ik heb dit al nog gehoord dat het niet altijd snor zit.
De versterker kost zo'n 1000 Euro, maar mijn budget reikt tussen 1500 en 2000 Euro.
Op basis van een paar gebruikers die problemen hadden en de reactie van een verkoper die het op de plank had staan. 

Ik vind het prachtig ogen maar mijn voorkeur ligt duidelijk bij andere doosjes.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.