Auteur Topic: CD speler , welke en waarom  (gelezen 84456 keer)

LaanCr

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 584
Re: CD speler , welke en waarom
« Reactie #150 Gepost op: 27 juli 2015, 12:57:44 »
Wellicht een bronvermelding erbij?

Groet,
Jacco

Draadje op blauwe forum.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.226
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: CD speler , welke en waarom
« Reactie #151 Gepost op: 27 juli 2015, 13:01:52 »
Wellicht een bronvermelding erbij?

Groet,
Jacco

Draadje op blauwe forum.
Oh zo. Voor de liefhebber dan terug te vinden. Dank u

Groet,
Jacco

LaanCr

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 584
Re: CD speler , welke en waarom
« Reactie #152 Gepost op: 27 juli 2015, 13:02:07 »

 Multikanaals is een logische uitbreiding van stereo.

Groet,
Jacco

Dat laatste heeft George Martin ook in een interview gezegd (over beatles remake 'love' in 5.1; samen met zijn zoon).
« Laatst bewerkt op: 27 juli 2015, 13:07:35 door LaanCr »

LaanCr

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 584
Re: CD speler , welke en waarom
« Reactie #153 Gepost op: 27 juli 2015, 13:04:54 »

LaanCr

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 584
Re: CD speler , welke en waarom
« Reactie #154 Gepost op: 27 juli 2015, 13:23:14 »
Kun je nagaan hoe het zal zijn in een multikanaals opzet.

Groet,
Jacco

http://www.amazon.com/gp/product/B00UMG535Y?psc=1&redirect=true&ref_=oh_aui_d_detailpage_o02_

How to Be an Imperfectionist: The New Way to Self-Acceptance, Fearless Living, and Free

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.226
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: CD speler , welke en waarom
« Reactie #155 Gepost op: 27 juli 2015, 13:29:52 »
De volgende stap zou dan mono luisteren zijn en het ultieme helemaal zonder speakers.

Neuh, doe mij die stap voorwaarts maar.

Groet,
Jacco

LaanCr

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 584
Re: CD speler , welke en waarom
« Reactie #156 Gepost op: 27 juli 2015, 13:46:52 »
De volgende stap zou dan mono luisteren zijn en het ultieme helemaal zonder speakers.

Neuh, doe mij die stap voorwaarts maar.

Groet,
Jacco

neurearspeakers (neil young).

http://www.mcelhearn.com/?s=mono inpraise of mono

LaanCr

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 584
Re: CD speler , welke en waarom
« Reactie #157 Gepost op: 11 augustus 2015, 20:56:47 »

LaanCr

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 584
Re: CD speler , welke en waarom
« Reactie #158 Gepost op: 22 augustus 2015, 22:35:32 »
High-end audio maker Linn declares death of the CD player

http://www.theguardian.com/technology/blog/2009/nov/20/linn-audio-streaming-cd-players

idee waarom? omdat hun "high end" cdspeler enigszins overprijsd was en hun gezicht (imago) gered is door streaming gong -konden zonder pijn en als visionairs uit de cd stappen.  Zeg ik die vandaag een Marantz cd6005 in gebruik heeft genomen; een apparaat dat nieuw tussen €300/400 kost en een prijsklasse waar Linn zich niet mee bezighoudt.

btw marantz levert er standaard wel dropveters bij ;)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.226
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: CD speler , welke en waarom
« Reactie #159 Gepost op: 22 augustus 2015, 23:43:12 »
En zo hoort het ook, goed genoeg die dingen.

Groet,
Jacco

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: CD speler , welke en waarom
« Reactie #160 Gepost op: 01 oktober 2015, 15:16:23 »
Zonder afbreuk te doen aan zijn voorganger was ik al enige tijd op zoek naar een Vincent CD speler die qua looks, prijs en geluid (niet te vergeten) mooi aansluit bij mijn Vincent SV233 versterker. En die heb ik gevonden in de Vincent CD-S3 speler. Niet dat z'n voorganger, de legendarische Sony CDP XB920 QS daar niet aan voldeed. Integendeel zelfs maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Daarnaast is het merk Vincent in huize Fourplay goed vertegenwoordigd. Om een lang verhaal kort te maken: ik heb er vele luisteruren op zitten en het apparaat bevalt goed.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: CD speler , welke en waarom
« Reactie #161 Gepost op: 01 oktober 2015, 19:48:17 »
Het leukste vind ik dat al die spelers hetzelfde klinken, want dan hoeft het geen smaakkwestie te worden. Tenzij je natuurlijk voor het uiterlijk gaat !!!  ;D

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: CD speler , welke en waarom
« Reactie #162 Gepost op: 02 oktober 2015, 00:01:42 »
Ik durf de stelling "dat al die spelers hetzelfde klinken" niet uit eigen ervaring te bevestigen of te ontkrachtigen omdat ik ze niet aan test onderworpen heb. Ik meende wel een verschil qua geluid en beleving te ervaren toen de eerste noten uit de Vincent m'n oren raakten maar dat zou zomaar kunnen komen omdat de instelbare volumeregelaar van de Vincent harder ingesteld stond, geen idee? De eerlijkheid gebied me te zeggen dat de Sony tweede keus was bij gebrek aan (destijds) een betaalbare Vincent CD-S3 speler. Nu ik de Sony een periode uitgeprobeerd heb doe ik hem niet meer weg omdat het gewoon een fantastische apparaat is. Ik ben over beide CD spelers tevreden. Behoor je toevallig ook tot de schare forumleden die in het bezit zijn van een Sony CDP XB920 QS?

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: CD speler , welke en waarom
« Reactie #163 Gepost op: 02 oktober 2015, 00:09:31 »
Ik durf de stelling "dat al die spelers hetzelfde klinken" niet uit eigen ervaring te bevestigen of te ontkrachtigen omdat ik ze niet aan test onderworpen heb. Ik meende wel een verschil qua geluid en beleving te ervaren toen de eerste noten uit de Vincent m'n oren raakten maar dat zou zomaar kunnen komen omdat de instelbare volumeregelaar van de Vincent harder ingesteld stond, geen idee? De eerlijkheid gebied me te zeggen dat de Sony tweede keus was bij gebrek aan (destijds) een betaalbare Vincent CD-S3 speler. Nu ik de Sony een periode uitgeprobeerd heb doe ik hem niet meer weg omdat het gewoon een fantastische apparaat is. Ik ben over beide CD spelers tevreden. Behoor je toevallig ook tot de schare forumleden die in het bezit zijn van een Sony CDP XB920 QS?
Nee, die Sony heb ik niet, maar ik heb wel een Sony XA-5ES speler, een Marantz CD-94 MK II en een Pioneer PD-S901.
« Laatst bewerkt op: 02 oktober 2015, 00:14:42 door Audiofreak »

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: CD speler , welke en waarom
« Reactie #164 Gepost op: 02 oktober 2015, 00:56:54 »
Nou. ik zie het al, we hebben met een liefhebber te maken, haha... Vette apparaten hoor Audiofreak, de keuze is reuze, niks mis mee! Staan ze ook allemaal aangesloten, al dan niet verspreid over meerdere sets? Nog een voorkeur voor een bepaalde speler of is dat set gebonden? Ik zal morgen je pagina bij de 'sets van onze leden' doornemen, ik heb er inmiddels al zoveel gelezen dat ik door de bomen het bos niet meer zie (lees: welke set bij wie hoort)